אנלייט

אנלייט אנרגיה
אנלייט אנרגיה היא חברת אנרגיה מתחדשת מובילה בישראל שמתמחה בפיתוח פרויקטי סולאר, רוח ואחסון אנרגיה. החברה מחזיקה בתיק פרויקטים גדול בישראל ובחו"ל. תחום העיסוק העיקרי שלה הוא
ייצור חשמל ירוק. בעלי השליטה המרכזיים הם משקיעים מוסדיים. אנלייט מתחרה מול או פי סי אנרגיה וסולאראדג'. לקוחותיה המרכזיים הם חברות חשמל וממשלות. החברה נחשבת לחברת צמיחה חזקה. היא נסחרת במדד ת"א-35. לפרטים מלאים על מניית אנלייט אנרגיה, שווי שוק וחדשות אחרונות
לדוחות כספיים של אנלייט אנרגיה
דוחות הכנסות אנלייט זינקו 53%; התחזית עולהאנלייט רושמת הכנסות של 135 מיליון דולר ברבעון השני (484 מיליון שקל) גידול של 53% ביחס לתקופה המקבילה; ה-EBITDA המתואם ברבעון הסתכם ב-96 מיליון דולר, גידול של 57%; תחזית מרכז טווח הכנסות וה-EBITDA המתואם עלתה ב-5.5% ו-6.0% בהתאמה
פנים חדשות באנלייט: עדי לוויתן תמונה למנכ״לית, גלעד יעבץ יכהן כיו״ראנלייט משנה את מבנה ההנהלה הבכירה, מייסד החברה שכיהן עד כה כמנכ״ל - גלעד יעבץ ימונה ליו"ר פעיל, עדי לויתן תכהן כמנכ"לית
אלקטרה פאוור: הסכם אספקה ממתקני EDF בהיקף של כ-200 מיליון שקלמרחיבה את הפעילות בתחום האנרגיה המתחדשת ומעדכנת על תחילת אספקה ללקוחות של חשמל ירוק ממתקנים סולאריים של חברת EDF - הפועל בשותפות עם חברת אנלייט
אנלייט מחברת לרשת את פרויקט האגירה ולוחות סולאריים צפים הגדול בישראלהפרויקט ההיברידי "מאגר בראון" משלב אגירת אנרגיה בסוללות בקיבולת של כ-MWh160 לצד פרויקט סולארי בהספק משולב של כ-MW36 המותקן מעל מאגר מים; אנלייט מחזיקה בהיקף אגירת האנרגיה בסוללות הגדול ביותר בארץ - כ-50% מכלל ההספק המותקן בישראל
- אנלייט עם הרחבה של כ-200 מיליון דולר בפעילות בספרד
החברה מבצעת מימון מחודש לפרויקט חקאמה בספרד, מתוכו יוקצו כ-150 מיליון דולר ועוד 50 מיליון דולר בהון עצמי למטרת הרחבת הפרויקט כדי שיכלול מערך סולארי, רוח ואגירת אנרגיה
- עם או בלי סובסידיות; אנלייט סבורה שהצמיחה תימשך
רפורמת ה-IRA שהציעה לבטל את הטבות המס לפרויקטים שיבנו אחרי 2028 הקריסה את מניות האנרגיה המתחדשת, גם אנלייט נחתכה בכ-10% אבל עכשיו היא באה להרגיע: כ-6.5 גיגה-וואט מהפרויקטים כבר עומדים בתנאי הטבות המס, הצמיחה הרב-שנתית לא תלויה בסובסידיות ותתמך על ידי עליה במחירי החשמל בטווח הארוך
- קריסה בענף האנרגיה המתחדשת; סולאראדג' נחתכת ב-19% בטרום
ממשל טראמפ בדרך לבטל הטבות מס לפרויקטים שלא יחלו בנייה תוך 60 יום מאישור החוק החדש, או שלא יופעלו עד 2028, מה שעשוי לפגוע משמעותית ביזמיות האנרגיה המתחדשת; אנלייט, דוראל ואנרג'יקס נופלות בת"א, סולאראדג' צוללת ב-19% במסחר המוקדם בוול סטריט, והאנליסטים בג'פריס מזהירים: "המניות הסולאריות צפויות לרדת"
דוחות
אנלייט: ההכנסות עלו ב-39% ל-130 מיליון דולרהרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של 2025 הסתכם בכ-102 מיליון דולר (368 מיליון שקל) - גידול של 316% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA המתואם עמד על 132 מיליון דולר (476 מיליון שקל) - גידול של 84% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
אנלייט חתמה על הסכם למכירת חשמל ירוק ל-Vishay בהיקף של כ-380 מיליון שקל ל-12 שנים, בהמשך להכסמים דומים עליהם דיווחה לאחרונה עם גופים נוספים; צבר החברה עומד על כ-30.2 FGW
- אנלייט תספק חשמל בהיקף 80 מיליון שקל לנת"ע
נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), המקימה את רשת קווי הרכבת הקלה והמטרו בגוש דן, תפעיל את מערכות הסעת ההמונים באנרגיה ירוקה אותה תספק חברת אנלייט