דוח המבקר חושף כשלים בהיערכות הכלכלית למלחמה, התנהלות בעייתית של הקבינט החברתי-כלכלי והיעדר מענה מערכתי ליישובי הצפון ומאשים בנזקים כלכליים חמורים, אבל זה לא דוח עמוק, מלא ואובייקטיבי; והכי חשוב: המצב האמיתי הוא לא "התרסקות
כלכלית", הכלכלה הישראלית ניצחה - התועלת מהמלחמה ומהחזרת החטופים החיים עולה על כל פיפס בגירעון
חצי מיליון שקל במתנה למבקר שמרוויח כמעט פי ארבע מהשכר הממוצע במשק? הכהונה של מתניהו אנגלמן הייתה רצופה בכוונות טובות, הוא שאף לייצר ביקורת "מלווה" במקום נוקבת, אבל מענק הפרישה השמן שהוא מבקש בזמן משבר כלכלי בעוד
כולנו נקראים להדק חגורות - צורמת - מי מבקר את המבקר?
המבקר מציג דד-ליין לצה"ל - אם עד שבוע הבא לא יוסדרו העניינים בין הצדדים בנוגע לחקירת אירועי ה-7 באוקטובר, הוא יאלץ "לעשות שימוש בסמכויות החקירה כולל סמכויות של זימון עדים למשרד מבקר המדינה לצורך הצגת מסמכים ומתן עדות"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מתח ביקורת חריפה על הממשלה שלדעתו סובלת "מהעדר ראייה ארוכת טווח"; "בתקופת הקורונה, שיעור המובטלים והשוהים בחופשה ללא תשלום, היה 20% מכוח העבודה, ועדיין תקופת האבטלה לא נוצלה להקניה ולשיפור המיומנויות"
המבקר כותב היום כי בנק ישראל והאוצר לא היו מוכנים לעליית האינפלציה ולא התכוננו. לפני כשנה התרענו כאן בביזפורטל על בור תקציבי של 5 מיליארד שקל שמשרד האוצר "שכח". הסברנו במספר כתבות אז כי העובדה שבמשרד האוצר האמינו שהמדינה תרשום את אותו סכום כסף שהיא הכניסה ב-2022 היא הזויה ושלא היה סיכוי שזה יקרה
מתניהו אנגלמן פרסם את הדוח שאותו סיים להכין לפני המלחמה וביקר את הממשלה: "חייבת לתת דעתה על השפעת המלחמה בסוגיית יוקר המחייה ולתקן את הכשלים". עוד בביקורת: מדוע שמונה גופים מוסדיים מחזיקים בכ-90% מחסכונות הציבור ולמה המזון בארץ יקר ב-51% מה-OECD? כבר במחצית הראשונה של השנה דיווחנו כאן בביזפורטל על בור של 5 מיליארד שקל שמשרד האוצר שכח
מתניהו אנגלמן לראש הממשלה : "אין הצדקה להתעוררות המאוחרת של ממשלת ישראל בטיפול בעורף – המכנה המשותף של הליקויים הוא העדר היערכות לשעת חירום. כאשר נתחיל את הביקורת נהפוך כל אבן על מנת להגיע לחקר האמת ולהצביע על האחראים"
המבקר, מתניהו אנגלמן, מצא כי בשנת 2020 חייבו הרשויות ארנונה בסך כ-34.6 מיליארד שקל, אבל בפועל גבו 24.2 מיליארד שקל. וכמה כסף מפסידה עיריית כפר סבא שנותנת הנחה לעובדים ותיקים?
יוקר המחיה בישראל זינק בעשור האחרון במקביל להתחזקות השקל, אז אולי היחלשות זה לא רעיון כל כך גרוע; ואיך שוב המפלגות החרדיות מתייצבות לטובת החקלאים - כלומר בצד הלא נכון של יוקר המחיה?
המבקר אומר את המובן מאליו - כשהכל מתייקר יהיה לאנשים פחות כסף פנוי, אבל בכל זאת - המדינה צריכה להילחם ביוקר המחיה, למשל באמצעות פתיחת השוק לייבוא חופשי. המבקר הזהיר את גזברי הרשויות המקומיות: "התייקרות ההלואות שהרשויות לקחו ולוקחות ומניעת השחיקה של כספי הרשות. הריבית עולה הרבה יותר ויש לזה הרבה מאוד השלכות"