נשיאת הבנק המרכזי האירופי רומזת שהמספרים המעודכנים ייראו פחות נוחים מתחזית מרץ שדיברה על 2.6% - והשוק כבר מתמחר העלאת ריבית של 0.25%. מחירי האנרגיה והמלחמה במזרח התיכון מחזירים את שאלת הריבית למרכז הבמה
הבנק יפסיק לבצע רכישות מחדש של האג"ח החל מחודש יולי; "האינפלציה צפויה להישאר גבוהה מדי למשך זמן רב מדי - הריבית תישאר ברמות הללו ככל שיידרש" אומר ה-ECB, שהעלה במקצת את תחזית האינפלציה ל-5.4% בסוף השנה הנוכחית; מעכשיו הריבית תעמוד עלה 4%, שיעור הריבית על הפיקדונות: 3.5%. בינתיים ההנחה היא שה-ECB ייאלץ להמשיך ולהעלות את הריבית. נשיאת הבנק, כריסטין לאגרד: "עוד לא חושבים על הפסקה - סביר שתהיה העלאה גם ביולי"
האינפלציה באירופה יורדת אבל לאט לקצב עליה שנתי של 8.5%, ביום שישי האחרון. זה הגיע אחרי שהבנק האירופי העלה את הריבית ב-0.5% ביום חמישי, אבל בבנק אוף אמריקה סבורים שזו הייתה העלאת ריבית נמהרת מדי ושהבנק היה צריך להמתין ולא להעלות אותה. מה בכל זאת הוא מציע לבנק האירופי כן לעשות?
הבנק המרכזי של אירופה צופה התמתנות באינפלציה ל-4.6% בסוף השנה. צפו במסיבת העיתונאים כאן באתר ביזפורטל; מחר יתפרסמו נתוני האינפלציה כשהצפי הוא שהיא תישאר ללא שינוי ברמה שנתית גבוהה של 8.5%
בצל המשבר בעולם הבנקאות, הריבית באירופה צפויה לעלות היום ב-0.5% נוסף ל-3.5%; האם המצב הרעוע לאחרונה של הבנקים ירתיע את ה-ECB מלהעלות את הריבית? ומה לגבי הפד' האמריקאי והבנק האנגלי בשבוע הבא?
הבנק האירופי מעלה את הריבית בקצב המהיר ביותר מאז מעולם, מעלה את תחזיות האינפלציה וצופה המשך העלאת ריבית. השאלה אם זה יספיק, והאם במקרה של אירופה זה בכלל הפתרון. לא בטוח. אירופה בבעיה קשה
ה-ECB חיכה עד כה עם העלאת הריבית לנכוח חולשת הכלכלה, אך כעת לא נותרה לו ברירה עקב האינפלציה הגבוהה באירופה; האם יאלץ לנקוט במדינות אגרסיבית יותר מהצפוי, ואיך יתמודד הבנק עם הפערים בין המדינות בתוך האיחוד?
כריסטין לגארד והבנק המרכזי האירופאי, מצטרפים לזירת המלחמה באינפלציה ובעליית המחירים; בארה"ב מערכים שפאוואל אמנם קיבל שותף בעל סדר גודל משמעותי אך הוא נותר בחזית המאבק