
"בכל מוצר חדש של סיילספורס יש נגיעה ישראלית"
איתי מרגלית, מנהל הפעילות העסקית של סיילספורס ישראל: "ישראל היא אחד מהמוקדים האסטרטגיים של סיילספורס העולמית"; על פיתוחי ה-AI של החברה: "סוכני AI יכולים לתת מענה לבערך 40% מהפעולות שמבוצעות היום על ידי בני אדם בארגונים"
סיילספורס Salesforce.com 2.12% היא אחת מחברות הטכנולוגיה המוכרות בעולם, אבל לא כולם מודעים עד כמה משמעותית הפעילות שלה בישראל. עם כ-1,000 עובדים, מתוכם הרוב המוחלט עוסקים בפיתוח, סיילספורס ישראל היא אחד משלושה מרכזים
אסטרטגיים גלובליים של ענקית התוכנה האמריקאית. הפעילות המקומית אחראית על שורה ארוכה של מוצרים מרכזיים, כאשר ההתמקדות בפיתוחי בינה מלאכותית (AI) הפכה לאחרונה למנוע צמיחה מרכזי של החברה.
מה שהחל בישראל בשנת 2004 עם עובד יחיד, התרחב
לאורך השנים לרכישות של חברות ישראליות בהיקף של מיליארדי דולרים ולמרכז פיתוח המשפיע על מוצריה סיילספורס העולמית. במקביל להשפעה הטכנולוגית, הפכה החברה לשחקנית דומיננטית גם בשוק העבודה הישראלי, כשהיא ממשיכה לגייס עובדים באופן שוטף ולרכוש חברות.
על הפעילות בישראל, בדגש על תרומת העובדים המקומיים למהפכת ה-AI של סיילספורס העולמית, אחראי איתי מרגלית, מנהל הפעילות העסקית של החברה בארץ. בשיחה איתו במסגרת כנס Agentforce World Tour ניסינו להבין כיצד משפיעים המפתחים הישראלים על החדשנות הגלובלית של
סיילספורס, מהם האתגרים בגיוס טאלנטים, והאם מהפכת הבינה המלאכותית באמת משנה את חוקי המשחק גם בענקיות הטכנולוגיה הוותיקות.
כמה עובדים סיילספורס מעסיקה בישראל ובמה הם מתמקדים?
"בסיילספורס העולמית יש כ-73 אלף עובדים, בישראל אנחנו מעסיקים כ-1,000 עובדים, כש-850 מהם הם בפיתוח והשאר במכירות ושיווק. סיילספורס ישראל היא אחד מתוך שלשוה אתרים אסטרטגיים של סיילספורס העולמית, כשהשניים האחרים הם ארה"ב והודו. מה שמייחד את ישראל הוא שיש לה חלק כמעט בכל מוצר שמפתחים בסיילספורס. גדלנו בישראל יחסית מהר - סיילספורס הוקמה ב-1999, וב-2004 היה פה עובד אחד. ב-2013 כבר בנינו משרד ותוך כדי קנינו חברות ישראליות. סיילספורס השקיעה כמה מיליארדי דולרים ברכישת חברות ישראליות, לאחרונה גם חברות כמו Own או Zoomin, הטכנולוגיה הישראלית מאוד מעניינת את החברה וגם הכישרון".
- סיילספורס תרכוש את אינפורמטיקה תמורת 8 מיליארד דולר
- אחרי שאיבדה 18% מתחילת השנה - מה צפוי בדוחות סיילספורס?
מגייסים עובדים גם בשוטף מעבר לרכישות?
"כמובן. מגייסים כל הזמן. אנחנו תומכים בבערך 3,000 לקוחות בישראל וממשיכים לגדול".
איך אתם מרגישים מבחינת יכולת גיוס עובדים גם לעומת החברות הגדולות וגם לעומת סטארטאפים?
"סיילספורס בעולם וגם בישראל נחשבת לאחד המעסיקים היותר אטרקטיביים, אז המון טאלנטים כבר רוצים להגיע אלינו ויש לנו את ה'פריבילגיה' לבחור את האנשים שאנחנו רוצים. החברה גדלה בקצב מהיר ולכן יש לנו משאבים ויכולות לשאוב טאלנטים".
אבל דווקא בגלל שסיילספורס כל כך גדולה, למה שמפתח לא ילך לעבוד בסטארטאפ שבו הוא יכול להשפיע יותר?
"ממה שאני מדבר עם המפתחים ועם המנהלים שלנו, אנחנו יותר ויותר שומעים עד כמה היכולות שאנחנו מפתחים בישראל משפיעות על סיילספורס העולמית. כל מפתח אצלנו הוא לא עוד בורג, לכל אחד יש משקל משמעותי בפעילות שלנו ובכיוון שאליו המוצרים הולכים".
- מה זה "חופשה ללא תשלום" והאם זה חוזר?
- ההסתדרות תעניק מענק סיוע של 7000 שקל לחברי הסתדרות שפונו מבתיהם
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מגייסים גם ג'וניורים?
"במקומות מסוימים כן. סיילספורס זה בית ספר מעולה בכל מה שקשור ל-go to market".
איך אתם רואים את משבר הג'וניורים?
"תמיד מחפשים אנשים עם ניסיון ותמיד יחפשו. אבל אני כן אומר שמי שרוצה לבוא ולצבור ניסיון משמעותי, יותר באזורי ההפצה או מכירות - אין הרבה מקומות שטובים יותר ללמידה מאשר סיילספורס, ואנחנו מחפשים אנשים כאלה".
במה יותר מתמקדים בפיתוחים בארץ?
"יש לנו כמה אזורי מיקוד. מתמקדים באזורי ה-field service, באזורי ה-AI, באבטחה, בדאטה - כל אלה הם בחזית הטכנולוגיה של החברה".
איפה אתם לעומת המתחרים? עם דגש על ה-AI
"אנחנו מאוד ממוקדים באיך אנחנו משתמשים ב-AI. באזורים האלה אנחנו מתמקדים בסוכני AI, מה שמבדיל אותנו הוא שאנחנו מספקים יכולות לארגונים על ידי אותם סוכנים, שלא רק עונים לשאלות או תומכים בתהליכים, אלא גם עושים פעולות אמתיות. זה יכול להיות בשירות לקוחות למשל - הסוכן גם מדבר עם הלקוח, גם מטפל בפניה שלו, וכל זה על בסיס ההיסטוריה והדאטה של הלקוח. אלה תהליכים שלמים שיכולים היום להיעשות בלי מגע יד אדם, תחשוב מה זה אומר לחברה מבחינת תפוקה ויעילות, יש פה תרומה אמתית גם לשורה העליונה וגם לשורה התחתונה של חברות".
הסוכנים מחליפים הרבה תפקידים, אבל הם גם דורשים תחזוקה ותפעול, כלומר בסוף צריך בן אדם שיטפל בהם
"ברור, לפעמים צריך לעשות עבודות תיקון או שיפור, אבל הסוכנים יודעים להחליף בערך 40% מהפעולות שהיום בני אדם עושים בארגונים. זה חיסכון אדיר לארגונים".
אתם מתחברים למודלים חיצוניים?
"כן. הפלטפורמה שלנו אחודה שמבוססת על שלוש שכבות עיקריות - דאטה, אפליקציות וסוכנים. המידע שנמצא אצל הלקוחות מתממשק בצורה חלקה עם המערכת שלנו. לא מעט פעמים לקוחות רוצים להשתמש במנועים אחרים - בין אם זה ChatGPT, סנואופלייק, ג'מיני - אנחנו פתוחים ועובדים עם כולם. אבל חשוב לציין - הלקוח הוא הבעלים של הדאטה, הוא תמיד נשאר אצלו, אנחנו רק מסתכלים עליו כדי לראות איך אנחנו יכולים לתת ללקוח מענה אחוד והוליסטי".
אתם גם מפתחים מודלים פנימיים?
"כמובן. יש לנו את אטלס שהוא מודל ה-Reasoning שלנו שמדמה חשיבה של בן אדם".