- מלם תים השלימה פרוייקט ב-230 מיליון שקל עם מינהל המכסמדובר במערכת 'שער עולמי' לניהול סחר החוץ של מדינת ישראל ללא נייר; המערכת תשרת מעל 1,000 מנהלים ועובדים במכס ישראל ובנוסף אלפי גורמים חיצוניים מקהיליית סחר החוץ של מדינת ישראל
- שיכון ובינוי אנרגיה במגעים לרכישת 3 פרוייקטים פוטו-וולטאיים
בעוד שיכון ובינוי מנסה לחזק את איתנותה הפיננסית, חברת הבת במגעים עם חברה אמריקאים לרכישת פרוייקטים בהספק כולל של עד 516 מגה ואט. מנכ"ל החברה: השלמת הרכישה כפופה לבדיקת נאותות
- בנק ישראל: "מניות הנדל"ן המניב משקפות ציפיות לא ריאליות לצמיחה ולעליית ערך הנדל"ן"כך מזהיר הבנק המרכזי, שמצטרף לאזהרות שקראתם כאן בביפזורטל. לדבריו: "מניות הנדל"ן המניב משקפות ציפיות לא ריאליות לצמיחה ולעליית ערך הנדל"ן"; הוא קובע שהמניות מנופחות, אבל טוען שזו לא בועה. הבנק גם מעביר ביקורת על שיעורי ההיוון הנמוכים שהחברות לקחו
- בנק הפועלים ישתף פעולה עם אמדוקס. איך זה יעזור ללקוח?המטרה: לשפר את חוויית הבנקאות האישית ללקוחות הבנק. הפתרון: קיצור הזמן להטמעת השירותים, כך שהבנק יוכל להציג מוצרים ושירותים בנקאיים שמתאימים לכל לקוח
- חבר בורסה חדש? חברת הפינטק בלינק, של מנכ"ל אקסלנס טרייד לשעברבין המשקיעים - משפחת נוסבאום מאשטרום ועופר ינאי מנופר אנרג'י; החברה תציע בשלב הראשון מסחר במניות וקרנות סל (ETF). מנכ"ל הבורסה: "רוצה לראות עוד חברות מצטרפות לבורסה, מביאות תחרות ועלויות זולות יותר לציבור הרחב". רשות ניירות ערך: כיום 95% מהמסחר הצעיר מרוכז בידי הבנקים. אנחנו פועלים לשינוי"
- כמה הרווחתם בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות בחודש ינואר?הראלי בוול סטריט מתבטא בתשואות של מכשירי החיסכון; למרות שבורסת ת"א גמגמה בתשואות, המסלול המנייתי הניב עד 5% - הסיבה: רוב ההשקעות של הציבור במניות הוא מעבר לים
סקירה
ת"א 125 עלה ב-1.4%; אל על ודלק ב-4.5%, טבע ב-3%, אקרשטיין ב-6%ת"א 90 קפץ ב-2.3%, הבנקים עלו ב-1.2%
- בעל השליטה באל על רוצה לרכוש עוד 5% - ייתכן שיצטרך להעלות מחירההצעה היא לפי מחיר של 3.8 שקל למניה, בדומה לממוצע מחיר המניה בשנה האחרונה. האם המשקיעים יתספקו בזה? לא בטוח; מוקדם יותר היום אל על עדכנה על שת"פ עם איסתא - כשהיא בעצם הולכת בדרכה של ישראייר, למכירת חבילות נופש ולא רק טיסות; איסתא צפויה לרכוש מניות באל על
- אל על חושפת את פעילות התיירות הצפויה: שת"פ עם איסתאמדובר ב"מגעים" אבל בפועל אל על הולכת בדרכה של ישראייר - לספק חבילות של תיירות ונופש, ולא רק טיסות. גורמים בענף אומרים כי קשה מאוד להרוויח רק ממכירת טיסות. ההפסדים הגדולים של אל על בעשור האחרון מוכיחים זאת; איסתא צפויה לרכוש מניות באל על
- בנק ישראל: קריסת יונט וגיבוי לא יצרה פאניקה ביחס לשאר הסקטורלדברי הבנק, "המשקיעים בשוק המניות לא פירשו את ההתפתחויות השליליות בשתי החברות הללו כהתראה לבעיות רוחב בשוק האשראי החוץ-בנקאי או לבעיות חמורות בחברות האחרות בענף". ובכל זאת צופים בבנק - המניות הקטנות ייפגעו, הגדולות ירוויחו