המסחר נסגר בעליות: הבנקים עלו ב-1.5%; טבע קפצה ב-7%
ת"א 35 עלה ב-0.6%; וויטסמוק קפצה ב-26%, מטומי זינקה בכ-15%, בונס גרופ עלתה בכ-9%, להב התחזקה ב-7%, איתמר טיפסה ב-2.5%, אלטשולר שחם עלתה ב-1.9%, באטמ עלתה ב-1.1%, מודיעין אנרגיה עלתה ב-1.3%, אס אר אקורד טיפסה ב-4%, ארקו קורפ ירדה ב-0.7%, מר ירדה ב-4%
יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים. קצב מתן החיסונים בישראל ממשיך להיות גבוה ואתמול התחסנו 129 אלף אנשים. בהנחה שמבצע החיסונים ימשיך להצליח, הסגר הנוכחי אמור להיות קצר והאחרון מה שמאפשר לראות את האור בקצה המנהרה לעסקים רבים, וזה בפני עצמו טוב לבורסה.
הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל
מדד ת"א 35 מדד ת"א 90 דולר רציף
- טרם החל המסחר הרציף
- 17.יעקב 13/01/2021 06:56הגב לתגובה זוטבע מוכרת את עצמה לדעת וממשיכה לפטר עובדים. אין לה מנועי צמיחה אין לה עתיד בקנה אז למה בדיוק היא עולה?
- 16.עופר 12/01/2021 17:18הגב לתגובה זושם יהיה מבחן ראשון שנראה אם יפרץ.
- 15.הדר 12/01/2021 15:55הגב לתגובה זוכדאי לשים לב למנייה הזאת יעד למניה ראשון 600 אג יעד שני 1000 אג חברה מוכרת בחול קנביס וכרגע מאוד מאוד זולה
- 14.המשך לתגובה 8 12/01/2021 15:12הגב לתגובה זובהפסד כספי גבוה ועד כה הם רק חלבו את כספי המשקיעים! המוסדיים לא קונים את הניירות של השותפות הזו ורק המהמרים הכפייתיים קונים את הנייר הזה.
- 13.תומר ק 12/01/2021 14:58הגב לתגובה זואם כיוון לכיון יותר מ100 אג בטווח קצר כי יש שם הנפקה לצג ג בקרוב בשער 1 שקל
- 12.ליאור 12/01/2021 14:50הגב לתגובה זוהיום 109$. כמעט 35% בתוך שבוע וקצת. מטורף. פשוט תענוג לסחור במניות של וולסטריט
- 11.תומר 12/01/2021 14:48הגב לתגובה זועוד שבועיים שימו לב הנפקה לצד ג עוד לפני המיזוג בסכום של 25 מליון שקל ב1 שקל חכו זה מגיע וזה לפני המיזוג כבר עובדים על זה
- 10.בום 12/01/2021 14:48הגב לתגובה זומכרתי בנקים לפני חודש וחצי אחרי שהתיאשתי מהם מאחר שבמשך 8 חודשים דשדשו עד כדי שהוציאו אותי מדעתי. עלו בשבוע 2% ותוך יומיים ירדו 4 אחוז , שוב עלו בשבועיים 4% וירדו ביומיים 6% וככה חודש אחר חודש. בסוף נשברתי ומכרתי ברווח זעום. ופתאום יצאו למהלך מטורף כמעט ללא תיקוים עם עליות יוית של 2-4 אחוז והרביצו בתוך חודש 30-40 אחוזים. כל הכבוד למחזיקים שהיה להם אורח רוח לסבול את הדשדוש המעצבן ב8 חודשים אחרון כדי לקבל בום בחודש מטורף אחד
- 9.ג'ו 12/01/2021 13:59הגב לתגובה זוקנתה את pom. הכניסה מומחה שילווה את תהליך ההדפסה. היו דיבורים על שותפויות נוספות.
- 8.דעה פרטית אישית 12/01/2021 13:59הגב לתגובה זוזוהי מניית חלום שאפשר לעשות בה סיבובים אבל אסור לשכוח שאפשר גם להפסיד בה את כל כספכם! מספיקה רק תקלה בהוצאת צינורות ההפקה הישנים והבאר כולה עלולה לקרוס ואיתה גם כספכם! הרבה משפחות הפסידו את רכושם בנייר זה!
- 7.על אפם של השורטיסטים, מדד 125 יעלה גם יעלה, ירוק בוהק!! (ל"ת)לא יעזור כם 12/01/2021 11:13הגב לתגובה זו
- 6.tt 12/01/2021 10:51הגב לתגובה זוהכל נוזל מסביב ופה בונקר
- 5.אנונימי 12/01/2021 10:44הגב לתגובה זוטעות בשער בסיס אלטשולר היום18.4
- 4.כיל או אי סי אל 12/01/2021 10:40הגב לתגובה זוהמניה היחידה שדורכת במקום כבר עשור . שום תזוזה שום מעוף שום דבר . גם שינוי השם לא עזר לעידן עופר אולי יציע אותה שוב למכירה הפעם להודים החברים של ביבי כי את פוטאש הוא גירש יחד עם הפופוליסט לפיד. העיקר שלא יפריעו לשלטון הבולשיט של לפיד וביבי . המלך הביא חיסונים אפשר לחשוב שהוא תרם משהו לעניין חוץ מכספנו . שוחח עם מנכל פייזר חחח.
- 3.שלח 12/01/2021 08:48הגב לתגובה זומצב העסקים רע בגלל הסגרמליון מובטלים
- 2.למישהו יש קולים 12/01/2021 08:04הגב לתגובה זוהנאסדק ירד 1.25% , אנחנו לא ירדנו בכלל אלא ההיפך עלינו. מדדי ארהב מפגינים חולשה ומחפשים טריגר לתיקון. אצלנו הפוך דווקא המוסדיים נכנסו בכוח לשוק ומחפשים עליות. בקיצור לא הייתי נכנס בעת הזאת לשווקים אלא לאחר התיקון בארהב
- 1.צפי לעליות ? 12/01/2021 07:59הגב לתגובה זוצפי לעליות ??? אל תשכחו להמשיך להוריד את רציו. שלשום כל הבורסה ירוקה רק רציו ירדה.. ורציו מרויחה מאות מיליונים. ימח שמם
- אני אחלא מניה. (ל"ת)ימח שמם מודיעה 12/01/2021 09:17הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
