רובוטקסי
- ביום ראשון זה קורה - אילון מאסק משיק את הרובוטקסי ואסור לו לפשל
החלום הגדול של מאסק הופך למוחשי - האם הרובוטקסי ישנה את עולם התחבורה ועולם העבודה, האם נוכל לעשות כסף מהרכב שלנו בזמן שאנחנו ישנים או בעבודה? על החזון, ההשקה ושאלות ותשובות
- מחוקקים בטקסס דורשים לדחות את השקת הרובוטקסי - זאת הסיבה
קבוצת מחוקקים מטקסס דורשת מהחברה לעכב את הפיילוט עד כניסת חוק רגולטורי חדש לתוקף; מאסק מתכנן להתחיל כבר השבוע עם צי ראשוני של רכבים אוטונומיים – אבל לא ברור מי יהיו הנוסעים בפיילוט ובאיזה איזור הוא יתקיים
- הדרך אל הרכב האוטונומי: שני עשורים של הבטחות, כישלונות והתקדמות זהירה
מהחלום על מיליון רכבי רובוטקסי של מאסק בשנת 2019 למציאות של עשרה רכבים בפיקוח מרחוק באוסטין - תעשיית הרכב למדה שבכל הקשור לחיי אדם אין מקום לחיפזון ואף חברה לא חסינה מכישלון
- טסלה מזנקת: הקלות במגבלות על רכבים אוטונומיים
משרד התחבורה מקל על ההגבלות לרכבים אוטונמיים: "אנחנו מבינים שאנחנו נמצאים במירוץ ורוצים לקדם את החדשנות", מסר שר התחבורה האמריקאי
- טסלה מאיצה את פיתוח הרובוטקסי? תציב שירות בטקסס כבר ביוני
האם טסלה תצליח להשיק שירות מוניות אוטונומיות מוקדם יותר מהתחזית הקודמת לסוף השנה? מאסק פונה לטקסס, שם אין כמעט מגבלות רגולטוריות, מה שמאפשר לו לבדוק את גבולות הבטיחות והחוק
- טסלה איבדה כבר 9% החודש - מה מטריד את המשקיעים?
המשקיעים מודאגים מהשפעת ממשל טראמפ על מקור הכנסה בסך 10 מיליארד דולר, אך האמון בחזון הרובוטקסי ממשיך להחזיק את המניה
- העתיד האוטונומי של אמזון: רכישת ליפט עשויה להיות הצעד הבא
רכישת ליפט תאפשר לאמזון להרחיב את תחום הרכב האוטונומי ולתמוך בשירותי המשלוחים שלה
- ג'נרל מוטורס מצמצמת את פעילות הרובוטקסי: טסלה וויימו במרוץ לשליטה בשוק הרובוטקסיבינתיים ויימו מובילה את השוק, טסלה אמורה להיכנס בסוף 2025
- רוב האנליסטים סבורים שטסלה מנופחת, אז למה היא מתרוממת היום ב-3%טסלה מקבלת רוח גבית מהרובוטקסי שצפוי לעלות לכביש בסוף 2025, היא נסחרת במכפיל רווח של 110 ורוב האנליסטים מסוייגים, אבל יש כאלו שאומרים - "הרובוטקסי הוא פוטנציאל ענק"; מה זה הרובוטקסי ואיך זה ישפיע על המניה?
- המשקיעים לא התלהבו - מניית טסלה ירדה ב-8% מאז אירוע הרובוטקסימניית טסלה ממשיכה להיסחר 8% מתחת למחירה ביום שלפני אירוע ההשקה של הסייברקאב והרובוטקסי; המשקיעים גם מאוכזבים מהרובוט אופטימוס שהוצג באירוע – אך יש מי שלא מאוכזב ממנו