ספייס X

ספייס X של אילון מאסק היא חברת שיגורים לחלל שהצליחה לפתח שיגור רקטי חוזר. היא נמצאת בקדמת הטכנולוגיה בתחומי החלל, יש לה חברה שמספקת תקשורת לווינית - סטארלינק והיא רכשה את xAI שהיא שילוב רשת חברתית - X (לשעבר טוויטר) ויכולות בינה מלאכותית מאוד חזקות
- גרוק.
החברה גייסה 75 מיליארד דולר, לפי שווי של 1.8 טריליון דולר.
הרחבה על הטריליונר הראשון בעולם - אילון מאסק
- החיפוש אחר מנכ"ל בואינג הבא - מה הקשר לאילון מאסק?"מנכ"ל בואינג החדש צריך להיות מסוגל לבצע שינויים רבים ולהתאים את עצמו למצבים משתנים, אחד כזה שיכול לשפר את התרבות , להניע את הייצור במפעל ולבנות מחדש את האמון בחברה בקרב בעלי העניין הרבים"
- אלון מאסק צריך לחשוש? אמזון מגבירה קצב בכניסתה לתחום החללספייס איקס של אלון כבר לא לבד במערכה, אמזון התקשרה עם חברות שונות לשאת לווייני קויפר לחלל. הרבה מהצבר של Blue Origin בסך 10 מיליארד דולר מגיע מאמזון. המטרה היא אחת והיא להתחרות בשירות Starlink של SpaceX
- מאסק לווה מיליארד דולר מספייס אקסהיזם הוא לא הבעלים היחיד של ספייס אקס, כשהוא מחזיק ב-42% מהמניות והיה לו כמעט 79% מכוח ההצבעה שלו נכון למרץ האחרון. המשמעות היא שאם הוא רוצה לקחת הלוואה מהחברה הוא יכול בלי יותר מדי בעיות
- הביטקוין צולל ב-9%, אך המצב עשוי להשתנות עוד היוםמטבע הקריפטו הגדול בעולם הגיע עד למחיר של 25.2 אלף דולר לאחר הדיווח אתמול בלילה (שעון ישראל) וגרר אחריו את יתר המטבעות - האתריום הגיע אל מתחת ל-1,550 דולר למטבע, הנקודה הנמוכה ביותר מאז מרץ האחרון
- ספייס אקס שווה כבר יותר מבואינג, ריית'און ולוקהיד מרטיןהחברה שעדיין בבעלות פרטית לא מציגה את תוצאותיה הכספיות, אך מכירת מניות שבוצעה על ידי החברה בכ-81 דולר למניה, נתנה לחברה שווי מוערך של כ-150 מיליארד דולר
- ספייס איקס רוצה למכור מניות לפי שווי 150 מיליארד דולרבינואר הוערכה החברה ב-137 מיליארד דולר, לאחר שגייסה 750 מיליון דולר בסבב גיוס. החברה תמכור כעת ביותר מ-80 דולר למניה