המלצות אנליסטים

המלצות אנליסטים הן הערכות מקצועיות של בתי ההשקעות לגבי כדאיות ההשקעה במניה, וכוללות בדרך כלל המלצה לקנייה, החזקה או מכירה לצד מחיר יעד. האנליסטים מבססים את עבודתם על ניתוח הדוחות הכספיים, ההנהלה, הענף והסביבה הכלכלית, והמלצותיהם עשויות להזיז את מחיר המניה בטווח הקצר. עם זאת, חשוב לזכור שהמלצה אינה ערובה, ולעיתים קיימים ניגודי עניינים בין בית ההשקעות לחברה המסוקרת. בעמוד זה מתרכזות ההמלצות העדכניות על מניות מובילות בישראל ובעולם, שינויי מחירי היעד, פתיחת סיקור על חברות חדשות וניתוח של מידת הדיוק של התחזיות לאורך זמן.
- טסלה בשיא חדש, אבל בבנק ההשקעות המכובד מעריכים שהיא תרד ב-16%בגולדמן זאקס מעלים את מחיר היעד מ-250 דולר ל-345 דולר, המניה ב-411 דולר; קונסנזוס מחיר היעד עומד על 272 דולר - נמוך משמעותית ממחיר השוק; הודות לזינוק במניה, אילון מאסק הפך לאדם הראשון שמגיע להון של 400 מיליארד דולר
- מניית איי.סי.אל קופצת אחרי המלצת קנייה מדיסקונט - אפסייד של 18%
"סיום המלחמה יחזיר את המשקיעים הזרים לאיי.סי.אל, שחלקם כבר חזרו, מה שימשיך לתת למניה רוח גבית" כתבו האנליסטים בדיסקונט ברוקראז'
- שופיפיי מזנקת ב-15% בהמשך לתוצאות טובותהחברה נסחרת ב-130 מיליארד דולר, מכפיל רווח של כ-53 על רווחי השנה הבאה; המכפיל הגבוה נובע מצמיחה מרשימה של מעל 25% משנה לשנה
- סולאראדג' מקבלת הורדת המלצה נוספת; ירדה ב-82% מתחילת השנההחברה מתמודדת עם ביקושים חלשים באירופה והאנליסטים מורידים תחזיות על ימין ועל שמאל - עכשיו גם TD Cowen מביעים את דאגתם לגבי החברה: "סולאראדג' תתקשה לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה"
- אובר, אנבידיה ושופיפיי - ההמלצות של אופנהיימר לקראת עונת הדוחותעונת הדוחות לרבעון השלישי בוול סטריט תיפתח השבוע באופן רשמי כאשר בין היתר ידווחו TSMC, נטפליקס וג'ונסון אנד ג'ונסון; באופנהיימר שמים דגש על מספר מניות מענייניות לקראת הדוחות
- הורדת דירוג שנייה ב-4 ימים למובילאיי - המניה נופלת ב-5%רק לפני מספר ימים האנליסטים ב-UBS הורידו את הדירוג שלהם למניית מובילאיי, כעת גם ג'יי פי מורגן מורידה את הדירוג שלה ואת מחיר היעד למניה מ-16 דולר ל-10 דולר
- אופנהיימר בהמלצה על טאואר: "נסחרת בדיסקאונט עמוק"מניית חברת השבבים הישראלית עלתה ב-41% מתחילת השנה, אך באופנהיימר סבורים שהפוטנציאל עדיין לא מגולם במחיר ומעלים את מחיר היעד שלהם ל-60 דולר - אפסייד של 40%
- טארגט, אובר וגם אינטל - ההבטחות והאכזבות של האנליסטים עד כה השנההאופטימיות בנוגע לדוחות של טארגט, הפוטנציאל של אובר בשוק הרכבים האוטונומיים, רדיט שממשיכה לספק ביצועים מרשימים, הורדת התחזיות לראלף לורן והאכזבה העצומה מאינטל
- שופיפיי מכה את הצפי בדוחות - המניה מזנקתענקית המסחר האלקטרוני דיווחה על הכנסות של 2.05 מיליארד דולר ורווח של 26 סנט למניה - האנליסטים ציפו לקווח של 2.01 מיליארד דולר ורווח של 20 סנט למניה