המלצות אנליסטים

המלצות אנליסטים הן הערכות מקצועיות של בתי ההשקעות לגבי כדאיות ההשקעה במניה, וכוללות בדרך כלל המלצה לקנייה, החזקה או מכירה לצד מחיר יעד. האנליסטים מבססים את עבודתם על ניתוח הדוחות הכספיים, ההנהלה, הענף והסביבה הכלכלית, והמלצותיהם עשויות להזיז את מחיר המניה בטווח הקצר. עם זאת, חשוב לזכור שהמלצה אינה ערובה, ולעיתים קיימים ניגודי עניינים בין בית ההשקעות לחברה המסוקרת. בעמוד זה מתרכזות ההמלצות העדכניות על מניות מובילות בישראל ובעולם, שינויי מחירי היעד, פתיחת סיקור על חברות חדשות וניתוח של מידת הדיוק של התחזיות לאורך זמן.
- גולדמן זאקס עם המלצה על קלאודפלייר - אפסייד של 23%
מניית קלאודפלייר זינקה ב-43% ב-2024, ובגולדמן זאקס אופטימיים במיוחד לעתיד ונותנים למניה שדרוג המלצה כפול עם העלאת מחיר יעד של כמעט פי 2, מ-77 דולר ל-140 דולר; למה האנליסטים אופטימיים?
- שנת הקאמבק - טבע מעל כולן לאן היא הולכת מכאן?תשואה פנטסטית, הצלחה בניסוי חשוב, חודש מצוין שסוגר שנה נהדרת לטבע
- נטפליקס מקבלת המלצה באפסייד של 7%: "יכולה להכות את המדד ב-2025"נטפליקס זינקה השנה ב-91% והיא נסחרת במכפיל 40 על הרווחים בשנה הבאה, אבל האנליסטים ב-Keybanc אופטימיים, הנה הסיבות לכך
- "מניית טאואר תעלה ב-20%"טאואר היתה ב-23 דולר אחרי שאינטל ביטלה את עסקת הרכישה; זו היתה הזדמנות גדולה למשקיעים והכתובת היתה על הקיר - היום היא 50 דולר, האנליסטים מצפים להמשך עליות
ניתוח
מהפך: המדדים בת"א מנצחים את ה-SP 500 - מה אפשר ללמוד מכך?לפני חצי שנה ושנה אמרו לכם להתרחק מהבורסה בת"א, עכשיו אומרים לכם להיכנס; עכשיו באים? על הקונספצייה של הגופים המוסדיים, על התמחור של השווקים ועל הסיכונים לשנה הבאה- טבע מזנקת ב-25%. האם זה מוגזם?זינוק של 25% במניית טבע בזכות הצלחה בניסוי של תרופה חשובה בשלב השני ולפני שלב שלישי של ניסויים קליניים, נראה חריג. אבל יש הסבר - ומה צפוי בהמשך?
ראיון
"דלק תכניס דיבדנדים גדולים מאוד בשנים הבאות"גלעד בן צבי, אנליסט אנרגיה בלידר שוק הון, על מניות האנרגיה המתחדשת, על שותפויות הגז - "ההיפך מאנרגיה מתחדשת שסבלו השנה; מכות את השוק פעם אחר פעם עם 150% ב-3 שנים" ועל ההחזקות של דלק - "לניו מד היו ביצועים טובים ומצד שני איתקה יורדת"- פלנטיר: מניית השנה, אבל יש אנליסטים שמעריכים שהמניה עלתה יותר מדי
האנליסטים חלוקים - מחיר היעד של Wedbush עומד על 75 דולר בזכות הפוטנציאל ב-AI, אך ב-Baird מזהירים ממחיר גבוה מדי ומציעים יעד של 70 דולר
- מניית אדובי מאכזבת: דוחות חזקים, אך תחזיות חלשות ל-2025?מניית אדובי ירדה בצורה חדה לאחר שהחברה פרסמה תחזיות הכנסות מאכזבות לשנת 2025, אף על פי שדיווחה על דוחות רבעון רביעי טובים מהצפוי.
- "האם כדאי לקנות מניות?"כמה תובנות על השיאים בבורסות וכמה תובנות של גורואים: "שוק שמרגיש כמו נסיעה ללא סיכון הוא בדיוק המקום שבו הסיכונים חבויים"; "השוק תמיד מפתיע – כאשר הוא נראה בטוח ביותר, זה בדיוק הזמן שבו הדברים משתבשים".