מחירי הנפט חזרו לעלות, אבל השאלה המרכזית היא לא מה יקרה בשבוע הקרוב - אלא האם השוק נכנס לעידן חדש של מחירים גבוהים יותר. המלחמה מול איראן, הסיכון במפרץ, המחסור בהשקעות והזינוק בביקוש לאנרגיה מצד מרכזי הנתונים וה-AI עשויים להשאיר את הנפט רחוק מרמות ה-70-60
דולר לחבית
שר החוץ הסיני קרא למקבילו האיראני להאיץ במשא ומתן מול ארה"ב לקראת הפסקת אש יציבה, זאת על רקע חיכוכים במצר הורמוז הקריטי לאספקת אנרגיה עולמית, בו כלכלת סין תלויה במיוחד
חוסר הוודאות סביב המצב באירן והאיום במחירי נפט גבוהים יותר באופן קבוע ואינפלציה שחוזרת לא מצליחים להשפיע על הסוחרים שלוקחים את המדדים לשיא על רקע עונת דוחות חזקה ונתוני מאקרו סולידיים - האם הדיסוננס הזה יכול להמשיך לנצח?
מרגע שטראמפ הוריד את הכפפות והחליט שהמארינס ישתלטו על מכליות נפט איראניות - המשחק גמור. האמריקנים מתוך דאגה לשלום
הצי שלהם עוצרים את המכליות האלו כשהן כבר עמוק בים ההודי, מעבר לטווח טילי השיוט האיראניים ובמשחק הזה לאיראנים אין שום סיכוי
האפשרות לחידוש הלחימה, חוסר הוודאות סביב השיחות בין הצדדים והעצירה הכמעט מלאה בתנועת המכליות במצרי הורמוז מגבירים את החשש מהעמקת השיבושים באספקה ומהמשך התנודתיות בשוק האנרגיה
המתיחות מול איראן, הפגיעה בתשתיות והפקק הימי במפרץ דוחפים את חברות האנרגיה הגדולות לחפש את מאגרי הנפט והגז הבאים רחוק מהמפרץ. המחירים הגבוהים מייצרים להן מזומן, אך גם מזכירים עד כמה מסוכן להישען על אזור אחד