הייטק

- שוק הגיוסים מתחמם: הייבוב גייסה לפי 2.7 מיליארד דולר- תנפיק?החברה שוב מגייסת 150 מיליון דולר, שנה אחרי שגייסה את אותו סכום. החברה הגיעה להכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של 100 מיליון דולר תוך 3 שנים ומצהירה: רוצה לרכוש חברות עם מוצרים משלימים"
- מייסדי ארמטיק מוכרים את החברה ב-265 מיליון דולרמייסד החברה שי מורג הודיע היום כי החברה תימכר לטנאבל. עד היום החברה גייסה בסך הכל הון של 100 מיליון דולר לטובת פיתוח מערכת אבטחת מידע הוליסטית להגנה על תשתיות ענן של חברות enterprise
- סטארטאפ האבטחה Pynt גייס 6 מיליון דולרהחברה אשר נוסדה בשנה שעברה, ופועלת פועלת להפוך את תהליך בדיקות האבטחה של API לאוטומטי, השלימה גיוס סיד בהובלת Joule Ventures, ובהשתתפות הקרנות Dallas ו-Honeystone
- חברת האבחון מבוסס בינה מלאכותית אייבקס גייסה 55 מיליון דולרהחברה הישראלית אשר פתחה מוצר לאבחון מבוסס בינה מלאכותית (AI) של מחלות סרטניות, השלימה סבב גיוס (סבב C) בהובלת הקרנות 83North ו-Sienna Ventures Capital
- סטארטאפ הקמעונאות הרמוניה השלים סבב גיוס של 20 מיליון דולרהסטארט-אפ הישראלי אשר פיתח פלטפורמת קמעונאות מבוססת בינה מלאכותית, השלים את סבב הגיוס שנערך בהובלת Bright Pixel Capital
- עמרי כספי וסטף קרי משקיעים בחברה שגייסה 50 מיליון. הערכה: שווי של 300 מיליון דולרשחר כבר אחראי לאקזיט אחד קודם - חברת Spot.io שנמכרה לחברת האחסון NetApp ב-450 מיליון דולר. חברת הסייבר Upwind הוקמה לפני שנה במטרה לזהות פרצות אבטחה בענן
- השכר הממוצע לשכירים ביוני היה 13,267 שקל; כמה מרוויחים בהייטק?על פי נתוני הלמ"ס שכר השכירים הממוצע במשק טיפס בחודש יוני ב-6% ביחס לשנה שעברה; מגזר ההייטק המשיך להוביל את הרשימה, עם שכר ממוצע של 29,480 שקל עלייה של כ-9% ביחס ליוני אשתקד
- הדולר נסחר ב-3.82 שקל - המשך הפיחות ישפיע על הריבית?בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי; בנסיבות הקיימות של האטת המשק כלי הריבית פחות יעיל לבלימת הפיחות. אם משהו יכול לגרום לבנק ישראל להמשיך להעלות את הריבית - זה הפיחות של השקל מול הדולר
- מספר המשרות הפנויות ירד ב-20%. עליה של 3% בהייטק
זהו הנתון הנמוך ביותר מאז מרץ 2021. שיעור המשרות הפנויות לכל 100 מועסקים: 3.7 בלבד
- האבטלה ממשיכה להיות נמוכה, למרות עליית הריבית. רק 3.4%הבנקים המרכזיים בעולם לא מבינים איך הדברים לא הולכים לפי הספר. למרות העלאות הריבית החדות, אחוז האבטלה ממשיך להיות נמוך מאוד. זה נכון בארץ וזה נכון בעולם, וזה מקשה על הירידה באינפלציה. היא אמנם יורדת, אבל לחצי השכר עדיין 'מושכים' כלפי מעלה. אבל עדיין הכלכלנים מעריכים - הלחצים ייחלשו בהמשך