אגירת אנרגיה היא מרכיב קריטי במעבר לאנרגיה מתחדשת, שכן היא מאפשרת לשמור חשמל שיוצר בשעות השמש והרוח ולספק אותו בשעות הביקוש, ובכך לפתור את אחת המגבלות המרכזיות של האנרגיה הירוקה. הטכנולוגיה כוללת סוללות בקנה מידה גדול, אגירה שאובה ופתרונות חדשניים נוספים,
והיא מושכת השקעות גוברות.
בעמוד זה מסוקרים פרויקטי אגירת האנרגיה בישראל ובעולם, השילוב של מערכות אגירה עם מתקנים סולאריים, התקדמות הטכנולוגיות והוזלת מחירי הסוללות, מכרזי משק החשמל הכוללים אגירה, פעילות החברות בתחום והדרך שבה פתרונות האגירה מאפשרים
להגדיל את חלקה של האנרגיה המתחדשת בייצור החשמל, לייצב את הרשת ולקדם את העמידה ביעדי הפליטות והאנרגיה הנקייה.
קפלינסקי פרש אחרי 9 חודשים בתפקיד, לאחר שהחליף (ב-20% משרה בלבד) את גבי זליגסון. רווה, לשעבר מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, החליף בתפקיד את המייסד אורי יוגב שנשאר בתור סמנכ"ל אבל המניה התרסקה גם בתקופתו ב-90%. מה קורה בחברה? רווה אגב, קיבל חבילת תגמול של 6.3 מיליון שקל בשנה - לעומת 3.5 בשו"ב אנרגיה, אבל זו בכל זאת הייתה טעות מצידו של רווה. הנה ההסבר
אוגווינד איבדה 95% משוויה, ובינתיים אין פריצת דרך. האם אלוף לשעבר בצה"ל וסגן הרמטכ"ל קפלינסקי לא הבין לאיזו חברה הוא נכנס? הוא כנראה הבין כיוון שהיה יו"ר החברה ב-20% משרה - בעיקר על הנייר. אבל למה הוא הסכים לכך?
ניר ברנמילר: "60% מהחימום באירופה מתבסס על גז טבעי והטכנולוגיה שלנו באה להחליף את זה; אם החברה והשוק יכנסו לקצב של צמיחה מהירה אז החברה תוכל לגייס כסף בתנאים טובים ולצמוח בקצב טוב יותר"
חברת האנרגיה עברה שלב עיקרי כשקיבלה אישור ממשרד האנרגיה האמריקאי למימון התקנת מערכות בערבות מדינה. תפרוס עד 120 מערכות. המימון יעבור לחברה פרוייקטים שתרכוש המערכות מהחברה. האישור כפוף לבדיקת נאותות
החברה קיוותה לזכות במכרז עם קיבוץ מעלה גלבוע להקמת מערכת אגירת אנרגיה לייצור חשמל המשלבת אספקת אוויר לאתר בריכות דגים; החברה הודיעה כי תמשיך לבחון מקורות מימון חדשים לפרויקט
המערכת הינה בהספק כולל של כ-1,200 MWh עבור הפרויקט הסולארי Solar Atrisco 1 שיוקם במדינת ניו מקסיקו שבארה"ב; ייתכן וההתקשרות תאפשר למרכיב האגירה בפרויקט Atrisco זכאות להטבת מס נוספת (ITC) בשיעור 10%