וול סטריט
צילום: Istock
וול סטריט

הנאסד"ק עלה ב-0.3%; גיימסטופ קפצה ב-13%, רדהיל טסה ב-126%

וול סטריט ממשיכה את שבוע המסחר האחרון לחודש נובמבר, אתמול פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים בארה"ב לחודש אוקטובר, עם 679 אלף בתים חדשים לעומת הצפי ל-721 אלף בתים.

אייסקיור  אייסקיור מדיקל זינקה ב-83% אחרי שדיווחה על 92% הצלחה בטיפול סרטן כליות. במקרים בהם הטיפול הראשון לא צלח, הטיפול השני הצליח להשיג 100% הצלחה.

בנוסף, עונת הדוחות ממשיכה, כאשר הדוחות הצפויים השבוע הם:

יום שלישי:

אחרי המסחר: וורקדיי  WORKDAY INC , ספלאנק  SPLUNK INC

יום רביעי:

לפני המסחר: פוט לוקר  FOOT LOCKER INC , דולר טרי  DOLLAR TREE

אחרי המסחר: סיילספורס  SALESFORCE , ויקטוריס סיקרט  VICTORIA'S SECRET & CO

יום חמישי:

לפני המסחר: קרוגר  KROGER CO THE 

אחרי המסחר: מארוול  מארוול , דל  DELL TECHNOLOGIES INC

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

דאו ג'ונס 0.16%

BITCOIN 1.95%

    קיראו עוד ב"גלובל"

    מאקרו

    עונת הקניות - הוצאות הצרכנים בסייבר מאנדיי שברו שיאים - בשעות השיא בין 10 בבוקר ל-11 בבוקר (שעון ניו יורק) הוציאו הצרכנים כ-15.7 מיליון דולר כל דקה

    הסוף להעלאות הריבית? "מרגיש בטוח שהמדיניות הנוכחית מספיקה" - התבטאויות של בכירים בפד הן לא דבר חדש, אבל יכול להיות שהיום קיבלנו את ההתבטאות החזקה ביותר שהייתה בזמן האחרון: "כמו שקיוויתי, הדיניות המוניטרית עשתה את שלה"

    חברת האופנה שיין מגישה בקשה להנפקה בארה"ב - "מכיוון שהחברה היא שחקן משמעותי מאוד בתחום הקמעונאי, שיין צפויה למשוך עניין רב של משקיעים"

    הכלכלה הטורקית קורסת - אינפלציה של 60%, עליית ריבית ועליית מסים ארדואן משלהב את העם הטורקי נגד ישראל, אולי כדי לברוח מהבעיות הכלכליות שעוטפות אותו

    לקראת הפגישה - אופ"ק בוחנת קיצוצים עמוקים יותר בייצור הנפט - לאחר שהפגישה הקודמת נדחתה בעקבות מחלוקת בין החברות בארגון, באופ"ק צפויים להיפגש בחמישי הקרוב

    מה הוא פרויקט *Q של OpenAI והאם מדובר בפריצת דרך מסוכנת? - במידה ונניח ש-OpenAI אכן השיגה התקדמות משמעותית, המרוויחה העיקרית מכך תהיה איך לא, המשקיעה הגדולה מיקרוסופט 

     

    מניות במרכז

    העולם מפחית את השימוש במזומן - אלו חדשות טובות לחברות האשראי - ההכנסות בוויזה VISA ומאסטרכארד MASTERCARD INCORPORATED עשויות לגדול מהר פי שניים מהוצאות הצרכנים ב-2024 ו-2025 (לכתבה המלאה)

    אמזון AMAZON מכריזה על שבבי AI חדשים - התחרות גוברת - ענקיות הטכנולוגיה ממשיכות במרוץ הבינה המלאכותית כשהמטרה היא לספק את כוח המחשוב הטוב ביותר לפיתוח הטכנולוגיות הבאות (לכתבה המלאה)

    אפירם AFFIRM HOLDINGS INC קפצה אתמול ב-12% - אחת הנהנות העיקריות מהסייבר מאנדיי - שירות ה-"קנה עכשיו שלם אחר כך" גדל בעקבות בפופולריות במהלך השנים האחרונות, כאשר השימוש בו קיבל דחיפה נוספת מקונים המודעים לתקציב ומנסים להימנע מהעמלות והריביות הנוספות שמתלוות לרכישות בכרטיסי אשראי (לכתבה המלאה)

    הסייברטראק של טסלה TESLA INC סוף סוף עולה על הכביש. מה זה יעשה למכירות של החברה?מחיר הטנדר החשמלי החדשני ינוע בין 40 ל-70 אלף דולר כשצבר ההזמנות עומד על יותר מ-1.5 מיליון (לכתבה המלאה)

     

    הישראליות בוול סטריט

    רד היל  רדהיל טסה גם היום ב-126% אחרי שאמש זינקה ב-140% לאחר שהחברה קיבלה אישור בלעדיות מה-FDA ל-5 שנים לטליסיה - טיפול בבקטריה זיהומית שפוגעת ב-35% מהאוכלוסיה. במסגרת ההסכם רד היל תקבל גם קניין רוחני (IP) על הטיפול עד לשנת 2034 (לכתבה המלאה)

    "מחזור של 500 מיליון דולר תוך שנתיים זה בר השגה" אחרי שזינקה פי 3 מתחילת השנה, האנליסטים ציפו שקמטק  קמטק (US) תמשיך להכות את השוק בגדול - אבל היא מכה בקטן; שוחחנו עם סמנכ"ל הכספים, משה איזנברג, בשביל להבין איפה החברה עומדת ומה הצפי לעתיד: "אני לא מומחה לשוק ההון, אני מומחה לקמטק; החברה עם תוצאות פיננסיות מעולות"

    תגובות לכתבה(2):

    הגב לכתבה

    השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
    • 1.
      וואי וואי 83% רווח ביום אחד ואני מסודר לשנתיים (ל"ת)
      רווחן 28/11/2023 20:54
      הגב לתגובה זו
    • חחחח אני עשיתי 135% ביום אחד קניתי אתמול מכרתי היום (ל"ת)
      איציק 28/11/2023 21:46
      הגב לתגובה זו
    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

    "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

    רן קידר |

    הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

    לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

    הדיון מסתכל אחורה 

    הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

    שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

    תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

    יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

    המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

    הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

    בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

    תנודתיות, מסחר, בורסה, עליות, ירידות, שוק ההון, וול סטריט
    צילום: Istock

    המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד

    לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות

    אדיר בן עמי |

    מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.


    כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות

    מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.


    מקסוול גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.


    התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.


    בבנק אוף אמריקה מזהירים

    אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".