גיורא אלמוגי הוא מנכ״ל או פי סי אנרגיה, אחת מחברות ייצור החשמל והאנרגיה המשמעותיות בישראל, עם פעילות גם בארצות הברית. או פי סי פועלת בתחומי ייצור חשמל, תחנות כוח מבוססות גז טבעי, אנרגיה מתחדשת, אגירה, אספקת חשמל ללקוחות עסקיים ופתרונות אנרגיה מתקדמים.
אלמוגי מוביל חברה שנמצאת בלב שינוי מבני במשק החשמל הישראלי, שבו יצרנים פרטיים מקבלים משקל הולך וגדל לצד חברת החשמל. האתגר המרכזי שלו הוא לשלב בין פעילות קונבנציונלית רווחית לבין מעבר הדרגתי לאנרגיה נקייה יותר, תוך ניהול השקעות הון גדולות, רגולציה, מחירי גז,
ביקושים לחשמל ותחרות גוברת. או פי סי נהנית מנכסים משמעותיים ומבסיס פעילות רחב, אך פעילותה דורשת תכנון ארוך טווח ויכולת להתמודד עם שינויים במדיניות האנרגיה. עבור המשקיעים, החברה תחת אלמוגי היא שילוב בין תשתית חיונית, צמיחה בענף החשמל ופוטנציאל ערך, לצד סיכונים
רגולטוריים ומימוניים.
חברת האנרגיה הגדילה ברבעון הראשון את ה-EBITDA ב-10% ל-124 מיליון דולר ואת הרווח המתואם ב-18% ל-33 מיליון דולר. בישראל היא מקדמת תחנות כוח ואגירה בהיקף של יותר מ-1,400 מגה וואט ובארה"ב היא הרחיבה את צבר פרויקטי הגז הטבעי ל-8.7 ג'יגה וואט, על רקע הזינוק
בביקוש לחשמל
הירידה במניה מיוחסת גם לעליית הריבית; נסחרת ב-5.3 מיליארד שקל, מכפיל רווח מתואם של כ-17, אם כי רבעון שלישי חזק עונתית. החברה מצפה להכפיל את הפעילות בשוק האמריקאי עד 2026
חברת האנרגיה המתחדשת נהנתה מהגידול בדרישות הצרכנים וכן מאיחוד תוצאות תחנת הכוח גת אותה רכשו מדור אלון אשתקד; ה-EBIDTA המתואם של החברה טיפס ב-83% ועמד בסוף הרבעון על 159 מיליון שקל
כך אומר בראיון לביזפורטל גיורא אלמוגי, מנכ"ל או פי סי אנרגיה, שסבור כי מחירי החשמל יעלו בעתיד. איך משפיע על החברה החוק שאושר בארה"ב בשבוע שעבר? "נותן לנו ודאות ל-10 שנים. נקבל 85 דולר במזומן על כל טון פחמן דו חמצני שיוטמן באדמה"