IPO

הנפקה ראשונית לציבור – היא גיוס הון ראשוני בבורסה. בישראל IPOs של חברות טק, ביוטק ונדל״ן מושכות תשומת לב רבה. הן מציעות הזדמנויות תשואה גבוהה אך כוללות סיכון משמעותי. הבנה של תהליך ההנפקה מסייעת למשקיעים לקבל החלטות מושכלות.
הנפקה
אודיסייט בדרך לנאסד"ק: ההנפקה הישראלית הראשונה של 2025החברה שכבר נסחרת בוול סטריט ברשימה המשנית, תנסה לגייס 21 מיליון דולר לפי שווי של 129 מיליון דולר. המשקיעים כוללים את מורי ארקין, שמואל חרל"פ, הפניקס ומיטב
- נאוון הישראלית בדרך להציג רווחיות ומתכוננת להנפקה בקרובחברת ניהול הנסיעות וההוצאות הישראלית-אמריקאית, אשר גייסה לפני שנתיים לפי שווי של מעל 9 מיליארד דולר, צפויה להפוך השנה לרווחית ולהתקדם לקראת הנפקה צפויה בוול סטריט
- רובריק מנפיקה לפי שווי של 5.6 מיליארד ד'; תמשוך חברות סייבר ישראליות?חברת אבטחת המידע שרכשה בשנה שעברה את למינר הישראלית תחל להיסחר היום בבורסה בניו יורק, לאחר שגיסה 752 מיליון דולר, במחיר גבוה מהצפוי; חברות הסייבר הישראליות יצטרפו?
- שינוי כיוון? הרגולטור הסיני אישר לחברת טכנולוגיה להנפיק בארה"באחרי שלחצים רגולטורים הביאו למחיקה מהמסחר בארצות הברית של שורה של מניות טכנולוגיה סיניות, חברת הנהיגה האוטונומית Pony.ai זכתה לאישור, שעשוי לפתוח את הדלת בפני חברות טכנולוגיה סיניות לאחר "תקופת יובש" של יותר משנתיים
- שוק ההנפקות: רובריק מחפשת שווי של עד 6.8 מיליארד דולרחברת אבטחת המידע שרכשה בשנה שעברה את למינר הישראלית עשתה צעד נוסף לקראת רישום מניותיה למסחר בארצות הברית במטרה לגייס סכום של עד 713 מיליון דולר; חברות הסייבר הישראליות יצטרפו?
- הישראליות שמגיעות לוול סטריט - 10 חברות בשווי מצרפי של כ-50 מיליארד דולררובריק, איבוטה, דיל, ויז, eToro , סניק, טיפלתי, רפיד וישראליות נוספות בדרך -IPO - ככה לא נראה משבר בהייטק, אלא גאות
- סטארטאפ השבבים של אביגדור וילנץ זינק ב-72% ביום המסחר הראשון שלועל אף שעיני מרבית המשקיעים נשואות אל עבר הנפקת רדיט היום, חברה פחות מוכרת בשם אסטרה לאבס, מאחוריה עומד אחד היזמים הישראלים הבכירים, עשויה לפתוח את הדלת בפני חברות דומות שיבקשו גם הן לרשום את מניותיהן למסחר
- אנציקלופדיה בריטניקה תנפיק לפי שווי של 1 מיליארד דולרהמוסד החינוכי הוותיק, המחזיק גם במילון מרים-וובסטר וחברת הטכנולוגיה הישראלית מלינגו (מורפיקס וכו'), צפוי לרשום את מניותיו למסחר כבר בחודש יוני הקרוב, במטרה להמשיך את הצמיחה של החברה בעלום הדיגיטלי
- לקראת ההנפקה: רדיט צופה צמיחה של 20% בהכנסות 2024על פי הדיווחים פלטפורמת הפורומים שצפויה להנפיק את מניותיה בחודש הקרוב, מעריכה כי היא תצליח לעמוד בקצב ההכנסות של השנה החולפת, על רקע התוכנית האסטרטגית של הנהלה החדשה; למרות האופטימיות יש מי שסוברים שלחברה לא צפויים חיים קלים בשוק