IPO

הנפקה ראשונית לציבור – היא גיוס הון ראשוני בבורסה. בישראל IPOs של חברות טק, ביוטק ונדל״ן מושכות תשומת לב רבה. הן מציעות הזדמנויות תשואה גבוהה אך כוללות סיכון משמעותי. הבנה של תהליך ההנפקה מסייעת למשקיעים לקבל החלטות מושכלות.
- שוק ההנפקות מתחמם: קלוויו תנסה להנפיק לפי שווי של 9 מיליארד ד'חברת אוטומציית מצטרפת לחברת המשלוחים אינסטקארט (Instacart) ומעלה גם היא את טווח המחירים לקראת ההנפקה הראשונית של מניותיה למסחר בבורסה בניו יורק; תבקש מחיר של 27 ל-29 דולר המשקפים לה שווי של עד 9 מיליארד דולר
- אחרי בצורת של שנתיים שוק ההנפקות הטכנולוגיות מראה סימני חייםשלוש חברות טכנולוגיה ובראשם ענקית השבבים Arm הגישו במהלך השבוע החולף בקשה לרשום את מניותיהן למסחר, ושברו בצורת של 20 חודשים במהלכם לא הונפקה אף חברה טכנולוגית משמעותית בבורסה האמריקאית; תחילתה של מגמה?
- איל מקיאג' השלימה הנפקה ב-2 מיליארד ד', הולצמן ישלשל 200 מיליון ד'מחיר ההנפקה נסגר על 35 דולר למניה, מעל המחיר של 27-30 דולר וגם מעל המחיר השני שנאמד בטווח של 32-34 דולר. החברה מכרה מניות בסכום של יותר מ-420 מיליון דולר
- האם חברת שיין בדרך להנפקה בבורסה?החברה המוערכת ביותר מ-60 מיליארד דולר, אמורה לצאת להנפקה עוד השנה. ההנפקה תהפוך את שיין לחברה הסינית בעלת השווי הגבוה המונפקת בארה"ב
- לקראת ההנפקה - התוצאות של איל מקיאג' נחשפות; על הצמיחה ועל הסיכון הגדול של חברת הביוטי הישראליתמה הקשר בין חברת ביוטי ל-AI, כמה הרוויחה החברה ברבעון הראשון והאם זה יחזור ולמה ההנפקה עשויה להלהיב את המשקיעים בוול סטריט?
דעה
דווקא עכשיו זה הזמן להנפיק חברות בבורסה המקומיתבזמנים כאלה אנליזה טובה יכולה לאתר הזדמנויות השקעה טובות בחברות חדשות אשר מחירן נשחק בעשרות אחוזים; הנפקת מניות כעת תאפשר לחברות לייצב את חוסנן הפיננסי ולאפשר להן לגייס בעתיד במחירים גבוהים יותר
- רק 23% מההנפקות מאז 2018 נסחרות מעל המחיר בהנפקה (ואנחנו שמרנים)הבועה הגדולה התפוצצה. החברות שקיבלו שווים מטורפים של עשרות מיליארד דולרים איבדו אחוזים רבים מאז ההנפקה. האם מישהו ילמד את הלקח בגל השורי הבא? כנראה שלא. מי בכל זאת עשויות להיות מעניינות מתוך ההנפקות החדשות?
IPO
ההנפקה הגדולה ביותר של השנה עד כה: רק בשווי של 13.6 מיליארד דולרענקית הביטוח AIG מנפיקה את זרוע ביטוח החיים והפנסיה בשווי נמוך (פעם זה לא היה נחשב נמוך, אבל אחרי שנה שעברה זה נמוך). זו עדיין ההנפקה הגדולה ביותר השנה - בפער גדול, אבל ההייפ התפוצץ וחברות לא מצליחות לקבל את השוויים שרצו. מתחילת השנה גייסו החברות רק 20 מיליארד דולר, לעומת 600 מיליארד בשנה שעברה- שוק ההנפקות נחלש ב-2022, אך צפוי לחזור בעוצמה ב-2023, השוק יכריעהתחום שרתח בשנת 2021 כשכל חברה החליטה להנפיק בשווי מנופח, ועוד להמשיך להגדיל את שווי השוק בימים המטורפים שלאחר ההנפקה, נרגע וחוזר לקרקע בשנת 2022, ואף דועך, אך הצפי להמשך חיובי, בהנחה שהמגמה החיובית תימשך