IPO

הנפקה ראשונית לציבור – היא גיוס הון ראשוני בבורסה. בישראל IPOs של חברות טק, ביוטק ונדל״ן מושכות תשומת לב רבה. הן מציעות הזדמנויות תשואה גבוהה אך כוללות סיכון משמעותי. הבנה של תהליך ההנפקה מסייעת למשקיעים לקבל החלטות מושכלות.
IPO
בעלי המניות בקרסו מוכרים מניות לציבור; השווי 1.8 מיליארדהחברה רצתה להנפיק לפי שווי של מעל 3 מיליארד שקל, זה היה מוגזם והמוסדיים הבינו שצריך להוריד - היא תשלים את הנפקה במחיר של 36.34 שקלים למניה, ושווי של 1.8 מיליארד לפני הכסף ו-1.95 מיליארד אחרי הכסף (אחרי שתגייס כ-332 מיליון שקל - כמחצית הצעת מכר של משפחת קרסו)IPO
הביקורת עזרה: קרסו נדל"ן מורידה את מחיר ההנפקה ב-41%החברה רצתה להנפיק לפי שווי של מעל 3 מיליארד שקל, ביזפורטל הסביר מדוע אסור להתקרב להנפקה הזו; השווי התכווץ ל-1.9 מיליארד שקל- חזרה למציאות? הערכות להנפקת עסקי הנדל"ן של קרסו בשווי של כ-2 מיליארדהחברה רצתה להנפיק לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל אך קיבלה ככל הנראה כתף קרה מהשוק וכעת ההערכות הן לשווי של עד 2 מיליארד שקל; החברה הרוויחה 83 מיליון שקל על הכנסות של 705 מיליון שקל בשנת 2021
- ביל אקמן יורד מעניין הספאק, לאחר שכבר גייס 4 מיליארד דולרהסיבה לדברי אקמן: לא נמצאה חברה מתאימה לצאת איתה להנפקה; הגיוס הגדול ביותר אי פעם לחברת ספאק חיכה מאז יולי 2020 אך לבסוף החליט אקמן להחזיר את הכסף למשקיעים
פרסום ראשון
שוק ההנפקות מתקרר: השוק לא מוכן לתמחור בקרסו; KSP דוחה הנפקהקרסו ניסתה לגייס לפי 3.1 מיליארד שקל לפני הכסף; היא תאלץ להתפשר על הפחתה של 20% ומעלה או לבטל את ההנפקה; שורה של חברות דוחות או מבטלות הנפקות על רקע השוק הקשה- UMH לקראת ההנפקה בתל אביב: "הרישום הכפול יטיב עם בעלי המניות שלנו"כשדיווחה קרן הריט האמריקאית - שנסחרת בניו יורק, על תוצאות הרבעון הראשון, פרסמה שפיספסה את צפי האנליסטים לרווח עם 0.09 דולר הפסד, בשוק ציפו להפסד של 0.03 דולר. גם את ההכנסות פיספסה החברה. כעת תתחיל להיסחר בארץ
- הפניקס תקים חברת חיתום על מנת להפעיל לחץ על הגופים המוביליםחברת הביטוח הודיעה כי היא, יחד עם בכירי אפסילון שיעזבו את החברה יקימו חברת חיתום שתישלט 20% על ידי הפניקס ו-80% על ידי איל גרינבאום, אודי טויבין ויואב פוגל. החברה שתוקם מוקמת כעת על מנת לגרוף סכומים גדולים מחברות שדחו את ההנפקה
ראיון
"הביקושים גבוהים, ברבעון השני המכירות עלו בשיעור דו ספרתי"למרות רבעון חלש, רון רוטר מנכ"ל קסטרו, אופטימי. בראיון לביזפורטל הוא מספר על הקשיים שחווה כעת שוק האופנה (יש מי שנהנה מהסגרים בקורונה), מסביר מדוע לדעתו קסטרו אינה תלויה בהנפקת אורבניקה כדי להציף ערך; האם תוצאות הרבעון השני תהיינה טובות יותר?
- ההנפקות הגדולות של 2021 בקרשים - מה השתבש?חלק מהמנפיקות החדשות איבדו 70% ושרפו למשקיעים מיליארדי דולרים - הנפקות בשווי גבוה במיוחד פלוס שוק שורי פלוס נזילות יתר בשווקים התנגשו בסופו של דבר בחששות מאינפלציה והעלאות ריבית. מדד ההנפקות הראשוניות איבד 40% ב-12 החודשים האחרונים
- ווי טרנספר ביטלה את ה-IPO; "בגלל התנודתיות בשווקים"חברת שירות העברת הקבצים האינטרנטי הודיעה בתחילת החודש על הנפקה ראשונית לציבור באמסטרדם, אך כעת היא מודיעה על ביטול ההנפקה - וזאת למרות ביקושים גבוהים לטענתה