פדרל ריזרב

הפדרל ריזרב הוא הבנק המרכזי של ארצות הברית, והגוף המשפיע ביותר על השווקים הפיננסיים בעולם דרך קביעת הריבית והמדיניות המוניטרית. החלטותיו על העלאה או הורדה של הריבית, ועל הרחבה או צמצום של היקף הנזילות, מכתיבות את כיוון שוקי המניות והאג"ח ואת שער הדולר.
בעמוד זה מסוקרים מועדי ההחלטות, נאומי יושב ראש הבנק, פרוטוקול הדיונים, תחזיות הריבית של חברי הוועדה והדרך שבה מהלכי הבנק המרכזי האמריקאי משפיעים על המשקיע הישראלי ועל המשק המקומי.
בעמוד זה מסוקרים מועדי ההחלטות, נאומי יושב ראש הבנק, פרוטוקול הדיונים, תחזיות הריבית של חברי הוועדה והדרך שבה מהלכי הבנק המרכזי האמריקאי משפיעים על המשקיע הישראלי ועל המשק המקומי.
- לקראת נתון התמ"ג בארה"ב - האם הכלכלה הגדולה בעולם נכנסה למיתון?ההגדרה המקובלת למיתון היא שני רבעונים של ירידה בתוצר; לאחר שברבעון הראשון נרשמה ירידה אם תרשם ירידה נוספת היום נכנסנו למיתון, אך קובעי המדיניות, פאוול וילן מתעקשים - זה לא מיתון כי שוק העבודה חזק
- הפד מעלה את הריבית ב0.75%, הריבית עומדת כעת על 2.5%
העלאת ריבית הרביעית לשנה זו מסתכמת ב0.75%, בתיאום לצפי האנליסטים, השווקים ללא תגובה, ״רואים רגיעה בביקושים אצל הצרכן״ הנתון מתומחר?
- הריבית על הלוואות בארה"ב - 17%שיעור הריבית הממוצעת על הלוואות דרך חברות כרטיסי האשראי בדרך לשבור את שיאי כל הזמנים; חשבונות הבנק של בעלי ההכנסה הנמוכה החלו ל"הדליק נורות אזהרה"; איך הציבור יחזיר את הכסף? ומה הריבית בארץ?
- האם נראה העלאת ריבית של 1%? הסיכויים עומדים על מעל 75%תרחיש של העלאת ריבית של 1% היה נראה כדמיוני אך לפני מספר שבועות אך כעת השוק מעניק סיכוי גבוה לאפשרות הזו, בין השאר בעקבות התבטאות בכיר הפד; האם ירידת מחירי האנרגיה או מצב הכלכלה ירסנו את הפד בהחלטה הקרובה בסוף יולי?
- תשואות האגח האמריקאיות הוכפלו וגרמו להפסדי הון, האם הרע מאחורינו?אנליסטים ומנהלי השקעות בוול סטריט סבורים שעליית התשואות בשוק אגרות החוב מצתה את עצמה, ולמרות הנזק למשקיעים דווקא סייעה לפד' במאבק באינפלציה, ומכאן סיכוי סביר לראות שינוי מגמה בקרוב
- בגולדמן זאקס חוששים ממיתון, אבל מרגיעים: לא מדובר במיתון עמוקבבנק ההשקעות העלו את הצפי לכניסה למיתון ל-30% אך מעריכים שהוא יהיה קצר ומתון, אך עדיין כמיליון אמריקאים עלולים לאבד את עבודתם
- האם אנחנו באמת לפני מיתון בארה"ב?
האינפלציה שברה כמעט כל שיא אפשרי בארצות הברית ובעולם בכלל; הפד' הכריז על מלחמת חורמה בעליית המחירים ונראה שאין מי שיעצור מבעדו להמשיך במגמה; העלאות הריבית האגרסיביות האחרונות הן ככל הנראה רק יריית הפתיחה
- פאואל: "סביר ביותר שביולי נעלה את הריבית ב-0.5-0.75% נוספים"מנגד, הוא לא צופה הרבה העלאות כאלה "העלאה היום חדה בצורה יוצאת דופן" כך אומר כעת יו"ר הפד'. לדבריו "שוק הדיור נרגע בעקבות ההתייקרות במשכנתאות". השוק שומע תמיכה וביטחון של יו"ר הפד בכלכלה: "הכלכלה האמריקאית חזקה. נתמודד עם כל אתגר"
TV
הפד' נאלץ להעלות את הריבית ב-0.75%; מביע אמון בכלכלה האמריקאית; החגיגה מוקדמת?בפד' תכננו להעלות את הריבית בצורה 'מתונה יותר' אבל הזינוק באינפלציה אילץ אותם להעלות אותה הכי מהר מאז 1994. הפד' מעלה בחדות את צפי הריבית במשק ל-3.4% עד סוף השנה ול-3.8% בשנת 2023. ועדיין - הפד' מביע ביטחון בניצחון על האינפלציה, בכלכלה האמריקאית וגם אם יהיה מיתון הוא יהיה להערכת הכלכלנים קצר; בהעלאה הקודמת המדדים זינקו באותו יום ונפלו למחרת. האם מחר יהיו שוב ירידות?- מה שפאואל יגיד אחרי העלאת הריבית (הוודאית) חשוב יותר מהעלאה עצמההכלכלנים חלוקים בדעתם האם הריבית תעלה ב-0.5% או ב-0.75%, אך העלאה תהיה גם תהיה. מה בנוגע להמשך? ההתבטאויות של פאואל במסיבת העיתונאים השבוע יתנו אינדיקציות לכך; ומה אם בכלל כל המדיניות שגויה מיסודה?