קרן קיסטון

ראיון
קיסטון רוצה להציף ערך: איך היא תעשה את זה?אחרי שצברה בחמש השנים האחרונות נכסים משמעותיים, החל מאגד וכלה בתחנות הכוח הפרטיות, מנהלי קרן ההשקעות הגיעו למסקנה, שהיא ניצבת בפני שלב חדש מבחינה עסקית, שכולל תחילה של הצפת ערך מהנכסים אותם צברה לאורך השנים, אשר יביא להכפלת ההון העצמי עד לשנת 2030;
איך היא מתכננת לעשות את זה?- קיסטון צופה להכפיל את ההון העצמי עד 2030: 4 מיליארד שקל
קרן ההשקעות בתשתיות קיסטון הציבה יעד להכפיל את ההון העצמי לכ-4 מיליארד שקל עד 2030, תוך מעבר למבנה חדש שיתמקד בתחומי הפעילות של החברה: באנרגיה, תחבורה, מים, תקשורת ותשתיות מתחדשות; "המעבר יחזק את יכולות הניהול והצמיחה שלנו", מסר המנכ"ל נבות בר
- קיסטון השלימה את רכישת 18% הנוספים באגד; התשלום הכולל יופחת ב-150 מ' שקל
קיסטון עולה לאחזקה של 78% באגד אחרי שהשלימה את רכישת 18% נוספים בתמורה ל-833 מיליון שקל; בנוסף, התמורה הכוללות עבור מניות אגד תופחת בסכום של 150 מיליון שקל, כנגד ביטול יתרת תקופת השיפוי וסילוק מלא וסופי של טענות לשיפוי כנגד המייסדים
ועידת ההשקעות
מנכ"ל קיסטון: "אני מסכים שאגד זועקת הנפקה, אבל זה עדיין לא הזמן"נבות בר, מנכ"ל קיסטון, בועידת ההשקעות של ישראל: "קיסטון היא השקעה סולידית ובטוחה; חברות התשתיות נהנות מביקושים חזקים ויציבים וזה התחום שלנו;
- קיסטון מנסה להיכנס לתחנת שורק בדלת האחורית, האם היא תצליח?קיסטון רצתה להתמודד במכרז על שורק יחד עם אדלטק, אך רשות החשמל פסלה את השותפות בטענה שזכייה שלה תביא לאחזקה גדולה מדי מהחשמל שמופק בישראל על ידי גוף אחד; עכשיו קיסטון ממנת 40% מההון העצמי של אדלטק, שזכתה במכרז עם מנורה, בהלוואה המירה שעשויה להפוך לזכויות בתחנה
- אג"ח של קיסטון ב-5.88% ל-4 שנים - הסיכונים והסיכוייםקיסטון מנפיקה סדרת אג"ח נוספת עם ריבית שנתית של 5.88%; האם כדאי להשקיע בה, ובאג"ח קונצרניות בכלל, או באג"ח ממשלתי?
דוחות
קיסטון – תזרים מזומנים חיובי של 1.1 מיליון שקלקרן ההחזקות רשמה הפסד חשבונאי נקי של 15 מיליון שקל ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך 1.1 מיליון שקל- קיסטון חילקה 20 מיליון שקל; תשואת דיבידנד שנתית של 8%מאז תחילת 2024, חילקה קיסטון דיבידנדים בסך כולל של כ-54 מיליון שקל. בשנה כולה, היא צפויה לחלק 65% יותר מ-2023. מנכ"ל קיסטון: "מתאפשר בזכות בחירת נכסים איכותית"
- קיסטון רוכשת 18% נוספים ממניות אגד בתמורה ל-850 מיליון שקלבהמשך להסכם של קיסטון וקרן המורים והגננות מול מייסדי אגד, השותפות תרכוש 18% נוספים מאגד; השותפות תגדיל את האחזקה שלה באגד ל-78%