אדיר בן עמי

אדיר בן עמי הוא כתב ותיק בביזפורטל. הוא מתמחה בכיסוי הבורסה האמריקאית עם תובנות ועומק בסיקור על מניות טכנולוגיה, שבבים, AI ועוד.
הוא בקיא באירועים השוטפים ומעביר לגולשים מידע ותובנות בזמן אמת באופן שוטף לצד פרשנויות, ניתוח דוחות כספיים וניתוח של אירועי מאקרו.
- דוח מודי'ס - מה יש בו ובעיקר מה אין בו ואיך הוא קשור למה שיהיה מחר בבורסה?שוק המניות המקומי נרגע לירידות של 1% בלבד ואז פורסם שיהיה דוח של מודי'ס בערב והשוק נפל ב-3% - אבל האמת שאין סיבה אמיתית, מודי'ס לא אומרים שום דבר חדש
- אורן הולצמן הופך לאחד מעשירי ישראל - הנפקת איל מקיאג' ייצרה לו שווי של 1.2 מיליארד דולרהולצמן השקיע 11 מיליון שקל ברכישת חברה כושלת, שינה את האסטרטגיה, הכניס משקיעים וגייס בשבוע שעבר בשווי של 2 מיליארד. תוך שבוע החברה זינקה לשווי של 3 מיליארד דולר; הולצמן מחזיק מניות בשווי של 1 מיליארד דולר אחרי שמכר מניות ב-200 מיליון דולר
הסיפורים של השבוע
איל מקיאג' השתמשה במילת הקסם והגיעה לשווי של 3 מיליארד דולר; האם זה יחזיק? התשובה מפתיעהאודיטי החברה האם של איל מקיאג' מספקת מוצרי קוסמטיקה, אבל היא דאגה לתדמית טכנולוגית ומכוונת גבוה - האם החלום אפשרי? כן; האם זה הייפ? כן; השווי יעלה או יירד ומה הרווח ומכפיל הרווח הצפוי של החברה?- SAP יורדת ב-6% לאחר פספוס בדוחותלמרות הפספוס בדוחות מנכ"ל החברה הכריז על הרבעון כרבעון חזק והדגיש את כוונת החברה להעמיק את השקעתה בבינה מלאכותית
- האם IBM תהיה השם החם הבא בבינה מלאכותית?האנליסטים מעריכים כי Watson X הוא המוצר המבטיח ביותר של החברה מזה שנים. החברה לא מעוניינת לפתח צ'טבוט משלה ומתמקדת בפיתוח כלים מבוססי בינה מלאכותית לארגונים
- טסלה צריכה את השבבים של אנבידיהיצרנית הרכבים החשמליים אכזבה בדוחות למרות שעקפה את הצפי לרווח והכנסות, אנבידיה צפויה לדווח עוד כחודש וציפיות המשקיעים גבוהות
- הצהרת נתניהו: "הסרבנות תסכן את ביטחון ישראל""אם גורמים בצבא מצליחים להכתיב את התנאים לממשלה, זהו קץ הדמוקרטיה".
- חנויות פטקו יחלו לפעול מתוך כ-300 סניפים של לואו'סלאחר תקופת ניסיון, הרשתות החליטו להרחיב את שיתוף הפעולה
- מאסק בשיחת המשקיעים מוריד את מניית טסלה אחרי הדוחות - יורדת ב-5%הדוחות של טסלה והשיחה עם אלון מאסק מלמדים - הרווח התפעולי (שהוא הפרמטר החשוב ביותר) בירידה; האם שווי של טריליון דולר לטסלה מוצדק? קשה להאמין, המניה צריכה לרדת אחרי דוחות כאלה
דוחות
טסלה עוקפת את ציפיות האנליסטים אבל מפספסת בתזריםרושמת רווח למניה של 91 סנט על הכנסות של 24.93 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 24.47 מיליארד דולר