אדיר בן עמי

אדיר בן עמי הוא כתב ותיק בביזפורטל. הוא מתמחה בכיסוי הבורסה האמריקאית עם תובנות ועומק בסיקור על מניות טכנולוגיה, שבבים, AI ועוד.
הוא בקיא באירועים השוטפים ומעביר לגולשים מידע ותובנות בזמן אמת באופן שוטף לצד פרשנויות, ניתוח דוחות כספיים וניתוח של אירועי מאקרו.
- הבעלים של ורסאצ'ה, קאפרי, תירכש ב-8.5 מיליארד דולר - המניה מזנקת ב-50%אם קאפרי תקבל הצעה טובה יותר או תבטל את העסקה בנסיבות מסוימות, היא מחויבת לשלם לטייפסטרי קנס בסך 240 מיליון דולר במזומן
- מחירי הגז באירופה קפצו ב-40% בעקבות החשש מבעיות אספקה באוסטרליהשביתה אפשרית של עובדי המתקנים לייצור הגז הנוזלי באוסטרליה מאיימים בשביתה שעלולה לגרום להמשך עליות מחירים
- השוק מתוח עם סבירות גבוהה לתיקון - אבל אנשים ממשיכים לקנותכ-83 מיליארד דולר זרמו לקרנות השנה ונראה כי המשקיעים מאמינים כי השוק יכול להתגבר כעת כמעט על כל דבר
- אינוויז נופלת ב-20% - מגייסת 65 מיליון דולרהחברה מגייסת לפי מחיר של 2.5 דולר למניה ונראה כי המשקיעים לא מרוצים מהדילול
- דיסני עולה ב-3% בעקבות סיכוי לספין אוףהחברה רשמה בדוחותיה אמש לרבעון השלישי הכנסות של 22.3 מיליארד דולר, קצת מתחת לצפי בוול-סטריט ל-22.5 מיליארד. הרווח למניה עמד על 1.03 דולר, 6 סנט יותר מהצפי. מספר המנויים לשירות הסטרימינג דיסני פלוס, עמד על 105.7 מיליון, עלייה של 1% משנה שעברה
ניתוח
האירועים שישפיעו על הבורסה - הנגיד הבא, הדירוג הקרוב, ההסכם שיהיה, ההחלטה של בית המשפט והדוחות הכספייםהבורסה המקומית מצמצמת מעט את הפער בינה לבין וול סטריט - עלייה של 5% במדד ת"א 35 לעומת 16% במדד S&P 500 זה לא הפרש גדול, במיוחד אחרי חצי שנה סוערת ברחובות של תל אביב - מה צפוי בהמשךדוחות
טיגו אנרגיה נופלת ב-44% - בעקבות תחזית חלשהלרבעון השני החברה רשמה הכנסות של 68.8 מיליון דולר, לעומת צפי אנליסטים של 71.9 מיליון דולר ו-17.6 מיליון דולר ברבעון התואם אשתקד. הרווח למניה עמד על 14 סנט למניה, בעוד הצפי היה ל-24 סנט למניה- ביידן עומד להגביל את ההשקעות בסיןבממשל ביידן עובדים כבר תקופה על צו שיגביל את ההשקעות של האמריקאים בסין, כשהחשש העיקרי הוא לגבי הקושי להבחין בין החברות המפתחות שבבים ובינה מלאכותית לשימוש מסחרי ולאלו שקיים בהן סיכון ליישום צבאי
דוחות
דוחות נאייקס - ההכנסות עלו ב-36%, גידול של 41% במספר העסקאותההכנסות החוזרות מדמי שימוש חודשיים ועמלות סליקה צמחו בכ-42.9%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הרווח הגולמי עומד על 37%- אפל חוזרת לרדת וזה לא צפוי להשתנות בקרובמנית ענקית הטכנולוגיה ירדה חמישה ימים ברצף מאז פירסמה את דוחותיה והציגה ירידה במכירות. הצפי בוול-סטריט הוא כי בטווח הקרוב היא תמשיך במגמה השלילית