אדיר בן עמי

אדיר בן עמי הוא כתב ותיק בביזפורטל. הוא מתמחה בכיסוי הבורסה האמריקאית עם תובנות ועומק בסיקור על מניות טכנולוגיה, שבבים, AI ועוד.
הוא בקיא באירועים השוטפים ומעביר לגולשים מידע ותובנות בזמן אמת באופן שוטף לצד פרשנויות, ניתוח דוחות כספיים וניתוח של אירועי מאקרו.
- שיעור האבטלה ירד ל-3.7%, כ-199 אלף משרות נוספו בנובמברמגזרי הממשלה, הבריאות והייצור ראו את הגידול הגדול ביותר, כשהגידול באחרון נבע הודות לסיומה של שביתת איגוד עובדי הרכב נגד פורד, ג'נרל מוטורס וסטלנטיס
דוחות
מנית C3.ai נופלת ב-11% - לאחר תחזית מאכזבתהחברה צופה הפסד תפעולי non-GAAP לרבעון ינואר של בין 40 ל-46 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו להפסד של 21.1 מיליון דולר בלבד- השוק הסולארי בארה"ב מצפה לצמיחה איטית יותר בשנה הבאה"התעשייה הסולארית בארה"ב נמצאת במסלול צמיחה חזק, עם ציפיות לצמיחה של 55% השנה וצמיחה של כ-10% ב-2024"
- אמזון מוותרת על Venmo כאופציית תשלום - מנית פייפאל בירידהשיתוף הפעולה בין פייפאל ואמזון שהחל באוקטובר 2022, מגיע כעת למשבר בעקבות הכישלון של Venmo
- AMD מציגה שבבי AI חדשים - המניה קופצת ב-8%ההודעות האחרונות של החברה משכו את תשומת ליבם של כמה מענקיות הטכנולוגיה, כשעל פי הדיווחים מיקרוסופט, מטא ואורקל אימצו או נמצאות בתהליך אימוץ של שבבי ה-MI300X של AMD
- יצרני המזומנים של בתי ההשקעות - חברות הטריידתחום הטרייד בבתי ההשקעות ממשיך לצמוח; מיטב טרייד יוצאת לגיוס ומעריכה שהרווח השנתי יעלה מ-40 מיליון שקל השנה ל-43 מיליון בשנה הבאה; על הסיכונים והסיכויים וגם - המשקיעים הפרטיים מעדיפים את וול סטריט
- בנק קנדה משאיר את הריבית על כנה - עדיין חושש מהאינפלציה"זה די ברור שהם סיימו להעלות את הריבית ובאמת שכעת נותר רק לספור לאחור עד שהם יתחילו לקצץ אותה"
דוחות
סנטינל וואן קופצת ב-18% - עקפה את ציפיות האנליסטיםהחברה רשמה הכנסות של 164.2 מיליון דולר, עלייה של 42% מהשנה שעברה והרבה מעל הקונצנזוס של 156.1 מיליון דולר. סנטינל וואן הפסידה 3 סנט למניה, בעוד הצפי בוול-סטריט היה להפסד של 6 סנט- הנפט יורד ב-4% בעקבות הגדילה במלאי הבנזין של ארה"במלאי הבנזין של ארה"ב גדל ב-5.4 מיליון חביות בשבוע שעבר, כך לפי מנהל המידע לאנרגיה, יותר מפי חמישה מהעלייה לה ציפו האנליסטים של מיליון חביות. מלאי הנפט ירד ב-4.6 מיליון חביות, גם פה הרבה מעבר ל-1.4 מיליון החביות להם ציפו האנליסטים
- אלפבית חושפת את ג'ימיני - מודל ה-AI החדש שלהג'ימיני נחשב למודל הבינה המלאכותית הגדול ביותר שיחידת ה-AI של גוגל - DeepMind - סייעה ליצור, אבל הוא נחשב זול יותר מבחינת כוח עיבוד באופן משמעותי ביחס למודלים הקודמים הגדולים של החברה