הזינוק באנרגיה הירוקה נמשך, אך ישראל עדיין רחוקה מהיעדים שהציבה לעצמה: למרות שיא חדש בחיבור מתקנים סולאריים וצניחה חדה בשימוש בפחם, העלייה המתמשכת בביקוש לחשמל, מקשה על מעבר מהיר לאנרגיה מתחדשת
חברת החשמל "נמצאת בעיצומן" של פעולות להסבת תחנת הכוח רוטנברג באשקלון מפחם לגז טבעי, באמצעות תהליך הכנסת יחידת הייצור הראשונה. השלמת העבודות: עד תום 2025 (היא הייתה אמורה לסיים את זה עד יולי 2022) - לפני חודש האשימו ברשות החשמל כי הסיבה לעלית המחירים היא גם בגלל העיכובים של החברה
מחיר הדלקים המאובנים ראה זינוק משמעותי השנה כאשר הגז הטבעי מראה את העלייה החדה ביותר; לשימוש בפחם יש השפעה מהותית על הסביבה, כאשר ארגון הסביבה גרינפיס תיאר זאת כ"הדרך המלוכלכת והמזהמת ביותר להפקת אנרגיה"
חברת החשמל ביצעה בשנים האחרונות מעבר משמעותי משימוש בפחם לגז טבעי, אולם הפחם עדיין מהווה חומר גלם לייצור של כ- 23% מהחשמל בישראל; בתחילת ספטמבר נסחר הפחם במחיר של 457 דולר לטון – מחיר שיא מאז החל המסחר בחוזים עתידיים על הפחם בבורסת לונדון, בשלהי 2008
תוכנית התמריצים לאנרגיה נקייה עשויה להזרים דם חדש לתעשיית האנרגיה הגרעינית הקפואה בארצות הברית, ובמיוחד במעבר של תחנות פחם לתחנות של אנרגיה גרעינית מתקדמת
מחירי הפחם מתאוששים, למרות העובדה שהפחם פולט יותר פחמן דו חמצני מכל מקור אנרגיה אחר לייצור חשמל, כיון שעליית מחיר הגז והמחסור באנרגיה מגבירים את השימוש בו; האם האנרגיה המתחדשת תוכל להחליף אותו בקרוב?
לאחר שנים של מעבר לאנרגיה ירוקה גרמניה מבינה שצריך להקריב את האג'נדה בשביל להציל את הכלכלה, ומפעילה מחדש את תחנות הפחם; גרמניה נחושה להעלות את רמת רזרבות הגז לקראת החורף, לאחר שרוסיה הפחיתה בימים האחרונים את אספקת הגז למדינה
רשות החשמל מעדכנת את התעריפים החל מ-1 במאי לאור צו הבלו; עליית מחירי הפחם הייתה אמורה להשתקף בעלייה של 7% במחיר החשמל, אך הרשות החליטה להמתין עם העדכון לאור חוסר הוודאות לגבי המשך המלחמה שגרמה להתייקרות הפחם
רשת CNBC מדווחת על פי מקורות אנונימיים כי חבילת הסנקציות החדשה שתוכרז ביום רביעי תכלול איסור ייבוא פחם מרוסיה; בשנת 2020 היווה הפחם הרוסי מקור ל-19.5% מהפחם באירופה; עד כה נמנעה אירופה מלפגוע בתחום האנרגיה בגלל התלות הגבוהה של מדינות היבשת במקורות אנרגיה רוסיים
הזינוק ב-100% במחיר הפחם על רקע משבר האנרגיה העולמי מגיע לכיס של הצרכן הישראלי כשגם הגידול בשימוש באנרגיות מתחדשות הוביל להתייקרות, מחיר הגז בישראל והחלשות הדולר מיתנו את עליית התעריפים; השימוש בפחם צפוי להיפסק לחלוטין בשנת 2026