מטבעות דיגיטליים

מטבעות דיגיטליים הם נכסים פיננסיים מבוזרים המבוססים על טכנולוגיית הבלוקצ'יין, והם משקפים שינוי מבני במערכת התשלומים וההשקעות העולמית, דרך יצירת חלופה דיגיטלית למטבעות המסורתיים.
השוק מובל על ידי הביטקוין והאת'ריום לצד אלפי מטבעות אלטרנטיביים, והוא מתאפיין במחזוריות קיצונית הכוללת זינוקים חדים לצד תיקוני שערים עמוקים. בשנים האחרונות חווה הענף תהליך מסיבי של מיסוד ורגולציה, בעיקר בזכות כניסתם של בנקי השקעות וגופים מוסדיים בוול סטריט, באמצעות השקת קרנות סל מחקות, המאפשרות לציבור הרחב חשיפה מוסדרת לתחום.
עבור החסכונות הציבוריים, למגמות אלו יש השפעה רוחבית; התנודות בקריפטו משפיעות ישירות על שוויין של ענקיות טכנולוגיה, יצרניות שבבים וחברות חומרה המרכיבות את מדדי המפתח העולמיים, בעוד שהשימוש הגובר במטבעות יציבים צמודי דולר ממריץ בנקים מרכזיים לבחון פיתוח של מטבעות דיגיטליים לאומיים.
למחירים, ניתוחי ETF וסקירות DeFi
- קוינבייס יורדת ב-6% - המסיבה נגמרה?משקיעי הקריפטו מחכים ליום בו בתי המשפט בארצות הברית יגדירו כללים ברורים בכל הקשור למטבעות הקריפטו. הביטקוין נסחר כעת ביציבות מתחת לרמת ה-30 אלף דולר ולא נראה שההחלטה משפיעה עליו
- בלקרוק משנים גישה: המנכ"ל שקרא לביטקוין הונאה חושב עכשיו שזה נכסאת הדברים אומר לארי פינק לפוקס ניוז כשהוא מוסיף כי מדובר על "זהב דיגיטלי". רק לפני שנתיים קרא פינק למטבע "שיטה להלבנת כספים"
- ביידן הודיע: "לא אקבל הסכם להעלאת תקרת החוב שיגן על סוחרי קריפטו"השעון מתקתק וארה"ב מתקרבת לחדלות פרעון על חלק מחובותיה, האם הקלות על סוחרי המטבעות הדיגטליים יעזרו לפתור את המחלוקת?
- מניות הקריפטו מזנקות - תהנו כל עוד זה נמשך. מדוע זה עלול להסתיים?הזינוק במניות כמו קוינבייס, מרתון דיגיטל וריוט פלטפורמס (ובמידה פחותה גם רובינהוד) התרחש במקביל לקפיצה במטבעות הקריפטו, ואולי גם בגלל נפילת הבנקים האזוריים. אבל מה יכול לקרות אם הריבית בארה"ב לא תרד כל כך מהר, כמו שהשוק צופה?
- הביטקוין יורד ב-4% אחרי דיווחים על עומסים אצל בורסת בייננס"יציאות גדולות של ביטקוין ומשיכות ש'נתקעות' ולא מצליחות לצאת עשויות להסביר חלק מהחולשה. נתחיל לחשוש רק אם המחיר יירד מתחת ל-25 אלף דולר. בינתיים השוק שורי" אומר אנליסט
מסכמת שבוע
מסכמת שבוע: על תקשורת מוטה, ומה באמת גרם לצניחה בהשקעות בהייטק? (רמז: לא הפוליטיקה הישראלית)בנק ישראל כבר החליט להנפיק מטבע דיגיטלי, אז למה הוא לא מודה בכך בפה מלא? ואי אפשר בלי מילה על מודי'ס - ששינו את תחזית הדירוג על ישראל כמה וכמה פעמים בעשור האחרון (כלומר לא דרמה) אבל שומרים על דירוג יציב מאז 2008. לא פחות- מטבעות הקריפטו ממשיכים בעליותביטקוין עם שיא חדש ל-10 החודשים האחרונים, איתריום קופץ 4% בעקבות שדרוג קריטי לרשת הבלוקצ'יין
- לראשונה מאז יוני: הביטקוין עולה ל-30 אלף דולרהמטבע הדיגיטלי עולה 80% מתחילת השנה. גם האיתריום מזנק בהתאם. המשקיעים ממתינים לנתוני המאקרו שיתפרסמו החל ממחר, מה שישפיע על שער הריבית והמטבע
- סם בנקמן-פריד שיחד ביותר מ-40 מיליון דולר בכירים בסיןלאחר שהדרכים החוקיות כשלו, הנחה בנקמן-פריד לשלם שוחד בגובה עשרות מיליוני דולרים על מנת לשחרר חשבונות שהוקפאו וכך להמשיך ולממן את העסקאות ההפסדיות של קרן הגידור
- הביטקוין שמר על יציבות כ-10 ימים- אבל דווקא עכשיו הוא יורד ב-4%העלאת ריבית הפד' בשבוע שעבר לא גרמה לתנודות בשוק הקריפטו. ביום שישי יתפרסם מדד ההוצאה לצריכה פרטית (PCE) - המועדף על הפד' לבחינת האינפלציה; מתחילת השנה הקריפטו מזנק ב-68% (אחרי הקריסה הגדולה של 70% בשנה שלפני, כך שהסיכון לא נעלם) בעוד הנאסד"ק עלה ב-17%, וה-S&P500 ב-4%