טים קוק

טים קוק
טים קוק
טים קוק הוא מנכ"ל אפל מאז 2011. הוא הוביל את החברה להצלחה חסרת תקדים עם דגש על שרשרת אספקה, שירותים וחדשנות. תחת הנהגתו, אפל הפכה
לחברה בעלת השווי הגבוה בעולם. קוק משפיע על שוקי ההון דרך תוצאות החברה והכרזות מוצרים. משקיעים ישראלים חשופים לאפל דרך תעודות סל.
- החזון הניהולי של ג'ובס הפך את אפל למה שהיא היוםבמקום מבנה מבוסס מוצרים, שבו כל מחלקה פעלה בנפרד עם דגש על הרווחיות שלה – ג'ובס, שחזר לכסא המנכ"ל באפל ב-1997, מיקד את החברה במבנה פונקציונלי. השינוי הזה נהפך לאחד הגרומים המרכזיים בהצלחתה
דוחות
אפל עם תוצאות מעורבות - יורדת 2% במסחר מאוחריצרנית האייפון דיווחה על רווח למניה של 1.64 דולר, מעל תחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 1.60 דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-94.9 מיליארד דולר, גם הן מעט מעל הצפי שעמד על 94.52 מיליארד דולר
- האירוע של אפל אכזב את המשקיעים - מה המשמעות עבור המניה?
הציפייה לעדכוני בינה מלאכותית משמעותיים לא התממשה, מה שאכזב את המשקיעים וגרם לירידות שערים במניה; האנליסטים, שקודם לכן היו אופטימיים, נאלצים כעת לבחון מחדש את הערכותיהם
דוחות
אפל עקפה את הציפיות - עולה ב-2% במסחר המאוחריצרנית האייפון רשמה רווח למניה של 1.4 דולר על הכנסות של 85.8 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 1.34 דולר על הכנסות של 83.79 מיליארד דולרדוחות
אפל עוקפת את הציפיות - עולה ב-3% באפטריצרנית האייפון רושמת רווח למניה של 1.53 דולר על הכנסות של 90.8 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 1.51 דולר על הכנסות של 90.61 מיליארד דולר; תבצע בייבאק של 110 מיליארד דולר- מנכ"ל אפל טים קוק ובכירים נוספים מכרו מניות באפרילהמנהלים מכרו מניות בשווי של יותר מ-70 מיליון דולר, כאשר מנכ"ל אפל מכר את מניית החברה במחיר נמוך ב-12% מהמחיר בו נסחרה המניה בסוף 2023
- טים קוק מבקר בסין - יצליח למצוא פתרון לחולשה במכירות האייפון?נראה שהביקור של קוק לא ממש מזיז למניית החברה, שנסחרה עם הדיווחים על ביקורו של המנכ"ל בירידות שערים ולאחר מכן עברה לעליות קלות
דוחות
אפל עוקפת בשורה העליונה והתחתונה, ההכנסות מסין ירדויצרנית האייפון רושמת רווח למניה של 2.18 דולר על הכנסות של 119.6 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 2.09 דולר על הכנסות של 118 מיליארד דולר- צוקרברג מימש מניות מטא בחצי מיליארד דולר - סיבה לדאגה?2023 הייתה שנה טובה למניות הטכנולוגיה, עם מדד הנאסד"ק שעלה ב-44.5%, ומניית מטא עלתה הרבה יותר מזה - 190%, כמעט פי 3; המימוש של צוקרברג הוא הראשון מזה יותר משנתיים - למה כדאי לשים לב למימושים של בכירים?