טים קוק אפל
צילום: אפל
דוחות

אפל עם תוצאות מעורבות: עקפה את הציפיות, אך מכירות האייפון מאכזבות

ענקית הטכנולוגיה דיווחה על רווח למניה של 2.4 דולר עם הכנסות של 124.3 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.35 דולר על הכנסות של 124.03 מיליארד

אדיר בן עמי |

יצרנית האייפון Apple 0.63%  דיווחה על רווח למניה של 2.4 דולר עם הכנסות של 124.3 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.35 דולר על הכנסות של 124.03 מיליארד. עם זאת, מכירות האייפון הסתכמו ב-69.1 מיליארד דולר, נמוך מהציפיות של וול סטריט שעמדו על 71 מיליארד דולר.


נקודת חולשה משמעותית בדו"חות היא המכירות בסין , שהסתכמו ב-18.5 מיליארד דולר - פער משמעותי מתחזיות האנליסטים שצפו מכירות של 21.5 מיליארד דולר. הנתונים משקפים מגמה מדאיגה בשוק הסיני, שם חוותה אפל ירידה של 8% במכירות ב-2024 ו-2% ב-2023.


בנוגע לירידה של 11% בהכנסות בסין, קוק הסביר כי כמחצית מהירידה נובעת משינויים במלאי המפיצים. בנוסף, העדר זמינות של תכונות Apple Intelligence בסין מהווה אתגר משמעותי. קוק ציין כי בשווקים בהם הושקו תכונות הבינה המלאכותית, הביצועים של סדרת אייפון 16 היו חזקים יותר בהשוואה שנתית. החברה צפויה להשיק את התכונות בשפות נוספות כמו צרפתית וגרמנית באפריל, אך טרם נקבע מועד להשקה בסין, כאשר החברה ממשיכה לעבוד מול הרגולטורים המקומיים.


מגזר השירותים של החברה הציג ביצועים יציבים עם הכנסות של 26.3 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות השוק. נתון זה מדגיש את חשיבותו הגוברת של מגזר זה בפעילות החברה. על פי נתוני חברות המחקר IDC ו-Canalys, נתח השוק העולמי של אייפון ירד ב-1% ברבעון הרביעי של 2024 ל-23%, למרות שהשוק הכללי של משלוחי סמארטפונים צמח ב-3%.


בעוד שמכירות האייפון אכזבו, אפל רשמה הצלחה משמעותית במגזרי המק והאייפד. מכירות המחשבים (מק) הסתכמו ב-8.99 מיליארד דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים שעמדו על 7.96 מיליארד דולר. מכירות האייפד הגיעו ל-8.09 מיליארד דולר, משמעותית מעל לציפיות השוק של 7.32 מיליארד דולר.


טים קוק, מנכ"ל אפל, ייחס את ההצלחה במגזרים אלו לשבב ה-M4 החדש ולזמינות הרחבה יותר של יכולות הבינה המלאכותית במכשירים אלו. "השבב החדש מושלם להרצת עומסי עבודה של בינה מלאכותית, וזו כנראה סיבה משמעותית המניעה אנשים לשדרג," אמר קוק בראיון.


מגזר המוצרים הלבישים של אפל, הכולל את השעון החכם Apple Watch ואוזניות ה-AirPods, הציג מכירות של 11.75 מיליארד דולר, מתחת לציפיות האנליסטים שעמדו על 12.01 מיליארד דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"


לעומת זאת, מגזר השירותים המשיך להפגין צמיחה חזקה עם הכנסות של 26.34 מיליארד דולר, עלייה של 13.9% לעומת השנה הקודמת. התוצאה עקפה את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 26.09 מיליארד דולר. מגזר זה, הכולל שירותים כמו אחסון ב-iCloud ושירותי המוזיקה והווידאו של החברה, ממשיך להוות מנוע צמיחה משמעותי עבור אפל.


אפל משקיעה תקוות רבות ביוזמת "Apple Intelligence", שהושקה באוקטובר האחרון. החברה מתכננת להמשיך ולשחרר עדכונים ושיפורים למערכת זו לאורך השנה, במטרה למשוך צרכנים לשדרג לדגמי אייפון 16 החדשים. עם זאת, אנליסטים מביעים ספק האם יוזמה זו תספק את הדחיפה שהמשקיעים קיוו לה.


אפל נסחרת כעת לפי שווי של 3.5 טריליון דולר, לאחר שמנייתה ירדה ב-6% מתחילת השנה ועלתה ב-24% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.