מדובר במהלך משלים שמרחיב את הנחיית מנכ"ל מינהל התכנון לוועדות המקומיות, לקידום מגורי עובדים זרים בהליך מקוצר (שימוש חורג), בהתאם למדיניות שאושרה בעבר במועצה הארצית בתחום היישובים הכפריים. המהלך קודם בשיתוף עם משרד החקלאות, ויאפשר מגורי עובדים זרים גם
בצמוד למבנים חקלאיים משמעותיים, במידה שלא ניתן לתת פתרונות דיור במסגרת היישוב