וול סטריט
וול סטריט
וול סטריט

נעילה חיובית בוול-סטריט; טסלה קפצה ב-6.5%, אודיטי איבדה 7%

מערכת ביזפורטל |

שלושת המדדים ביציבות שערים ברוב יום המסחר, אך לבסוף עברו לעליות שערים קלות בעקבות דבריו של נגיד הפד כריסטופר וולר, שאמר שהוא מעדיף סדרה של הורדות ריבית. האיתריום עלה ב-8%, בעוד הביטקוין דווקא איבד 1.2%.

אחרי שזינקה בכמעט 40% מאז הדוחות בתחילת החודש - סקירת שורטיסטים המעלה טענות חריפות נגד אודיטי  אודיטי מורידה את המניה ב-13% במחזור מסחר גבוה במיוחד. לפי הטענות המרכזיות החברה הסתירה את העובדה של-IL MAKIAGE חנויות פיזיות בארץ, מה שידוע לכל הישראלים, זאת כאשר החברה הציגה את עצמה כחברת אונליין.

שבוע ה-AI של מיקרוסופט - על מה הכריזה עד כה ענקית הטכנולוגיה? מוצרי הבינה המלאכותית צפויים  תוך כמה שנים להוסיף 10% להכנסות החברה והמשקיעים והאנליסטים ממתינים לראות אילו יכולות תחשוף מיקרוסופט השבוע

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

דאו ג'ונס 0.16%

BITCOIN 1.6%

קיראו עוד ב"גלובל"

  • טרם החל המסחר הרציף

 

מאקרו

לקראת אישור קרנות סל? האית'ריום  ETHEREUM 1.38% מזנק ב-18% בניגוד להערכות הקודמות בשוק והתבטאויות הרגולטור, ביממה האחרונה ההערכות על אישור קרנות סל לאית'ריום מתגבר, מה שמקפיץ את שער המטבע; האם יש סיכוי לאישור ואם כן מתי?.

לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים בין הדוחות הבולטים של השבוע: אנבידיה, פאלו אלטו, צים, טארגט, Analog Devices, סנופלייק ועוד.

 

מניות במרכז

בואינג BOEING לא תייצר מטוס חדש בקרוב - מה הבעיה הפעם? "אני רוצה לבנות מוצר שיבדל את בואינג ויחליף לחלוטין את המטוסים שהגיעו לפניו", אמר קלהון בעבר. "הוא חייב להיות בלפחות 20%, 25% ואולי 30% יותר טוב מהמטוסים שהוא יחליף"

מנית דל  DELL TECHNOLOGIES INC  כמעט הכפילה את עצמה השנה - האם זה יימשך ומה הקשר לאנבידיה? ענקית המחשבים ממשיכה במגמה החיובית ובוול-סטריט אופטימיים. החברה תדווח בשבוע הבא על דוחותיה ותצטרך להוכיח שאכן יש סיבה לאופטימיות

מייסי'ז MACY'S INC עוקפת את הצפי - אבל האנליסטים עדיין סקפטיים - רשת הכלבו הענקית סירבה לפני מספר חודשים להצעת רכש בגובה 5.8 מיליארד דולר, פרמיה של 11% על המחיר הנוכחי של המניה, אבל החברה סירבה מכיוון שרק הנכסים בהם היא מחזיקה שווים הרבה יותר

פלוטון PELOTON INTERACTIVE INC מכריזה על מימון מחדש - נופלת ב-14% - החברה ממשיכה במאמצי ההתייעלות שלה ומגייסת מימון חדש במטרה להתמודד עם החובות שצברה; פלוטון נפלה 98% משיא כל הזמנים של 167 דולר והיא נסחרת כעת במחיר של 3.3 דולר בלבד

אסטרהזנקה  ASTRAZENECA PLC -US צופה הכנסות של 80 מיליארד דולר עד 2030 - איך הא תעשה זאת? ליבת הפעילות של חברת התרופות בכלל עוסקת באונקולוגיה, אך בדומה לענקיות אחרות בתקופת הקורונה גם היא נכנסה לתחום החיסונים שהניב לה הכנסות נאות; עכשיו המגפה מאחורינו והחברה מציבה לעצמה יעדים שאפתניים לשנים הבאות.

לקראת כנס המפתחים של אפל APPLE - למה אפשר לצפות? בוול-סטריט ממתינים לראות האם אפל תעמוד בציפיות ותציג יכולות בינה מלאכותית שיצליחו להרגיע את המשקיעים ולהקפיץ את המניה או דווקא תאכזב ותשלח את המניה לירידות

מי יצרנית הרכבים החשמליים שזינקה כבר ב-2,300% החודש? הסוחרים מנצלים את התנודתיות הגבוהה במניה ומחזיקים אותה בינתיים בחיים, ככל הנראה זה עניין של זמן עד שתימחק ממסחר.

 

הישראליות בוול סטריט

צים  צים  צונחת במסחר אחרי שמסרה את הדוחות שלה לרבעון הראשון של השנה. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2024 עמדו על עמדו על 1.56 מיליארד דולר, עלייה של 14% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 1.57 מיליארד דולר.

אודיטי אודיטי נופלת ב-12% אחרי סקירת שורטיסטים הטוענים שהיא מטעה את המשקיעים - הדוח פורסם על ידי פירמת מחקר לה יש יתרת שורט במניות אודיטי, כאשר הטענות המרכזיות הן הסתרה של הסניפים בישראל והכנסת לקוחות לרכישת מנוי שקשה לצאת ממנו, מה שגם תורם לחברה לחזות רכישות חוזרות עתידיות שלא בטוח יקרו

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.