וול סטריט
וול סטריט
וול סטריט

נעילה שלילית בוול-סטריט; נייס נפלה ב-13%, וולמארט קפצה ב-7%

המסחר בוול סטריט התנהל בתנודתיות גבוהה על רקע נתוני האינפלציה שפורסמו אתמול, ולמרות שהפתיעו לטובה עם עליה של 0.3%, לעומת הצפי שהיה ל-0.4%, עדיין מציבים את האינפלציה השנתית על 3.4%, רחוק מיעד האינפלציה של הפד שעומד על 2%, מה שאומר שהריבית כנראה לא תרד בחודשים הקרובים ובטח לא בהחלטה הקרובה שמתוכננת ל-12.6, כאשר ההערכות האופטימיות ביותר מדברות על הורדת ריבית רק בהחלטה של חודש ספטמבר.

שיגעון גיימסטופ GAMESTOP CORP , טייק 2 - אל תיפלו במלכודת של וול סטריט - בן אדם אחד מצייץ ב-X אחרי 3 שנים של שקט ומניה של חנות משחקי וידאו מזנקת ב-265% ב-3 ימים; זה אולי נראה שהטרלול של 2021 חזר, אבל אם תסתכלו מקרוב, תראו שמנסים להפיל אתכם בפח

 

מאקרו

מלך האג"ח האמריקאי כבר לא מחזיק אג"ח - מה הוא קונה במקום? מלך האג"חים מצביע על תחום שותפויות הנפט כמעניין בעיקר בגלל הדיבידנדים שהחברות מחלקות; הוא גם שם דגש על חברות תשתיות ואפילו על מניות MEME.

הבורסה הגדולה שתתחיל לסחור בביטקוין והחברה שתיכנס למדד MSCI בזכותו בורסת החוזים העתיידים בשיקגו הפכה למובילה במסחר בחוזים על הביטקוין, ועכשיו היא רוצה להכניס גם קרנות סל; מיקרוסטרטג'י מחזיקה ביטקוין בשווי של חצי משווי השוק שלה, ועכשיו היא תזכה להיכנס למדד MSCI העולמי/

ראיוןTV: "מניות זולות אג"ח קונצרני יקר; בעולם להגדיל את רכיב החוב" - קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בבנק לאומי על ההשפעה הגדולה של התזוזות בדולר על התשואה שלכם, על מכפילי הרווח של החברות שצפויים לרדת, ועל שוק המניות המקומי ביחס לשוק המניות העולמי?

 

מניות במרכז

רובינהוד ROBINHOOD MARKETS - המניה היחידה שתשרוד את קדחת "מניות המם"? רובינהוד נחשבת לחברה שונה בהרבה ממה שהייתה ב-2021 ומציעה הרבה יותר שירותים ומוצרים. בעוד שיגעון גיימסטופ צפוי לדעוך בסופו של דבר, הדומיננטיות של רובינהוד במסחר ושירותים פיננסיים למשקיעים פרטיים צפויה להימשך

נטפליקס NETFLIX מציגה גידול במנויים במסלול הפרסומות - בוול-סטריט מתלהבים - ההודעה של חברת הסטרימינג משקפת צמיחה חזקה עבור מסלול הפרסומות מחמישה מיליון משתמשים לפני כשנה ו-23 מיליון בחודש ינואר האחרון

החשמלית החדשה של ניאו תאיים על טסלה TESLA INC ? רכב השטח Onvo L60 של ניאו נמכר בכ-12-14% מתחת לדגם Y של טסלה; מה מאפיין אותו, והאם יצליח להגיע לאירופה?

סיסקו  CISCO SYSTEMS רשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מזה 15 שנה; מורידה את תחזית הרווח החברה ממשיכה להתמודד עם ביקושים חלשים כתוצאה מזמני התקנה ארוכים בקרב הלקוחות שמביאים לפחות רכישות מצדן; החברה צופה כעת רווח של 3.69-3.71 דולר למניה לעומת התחזית הקודמת של 3.68-3.74 דולר למניה.

וול מארט  WALMART הכתה את הצפי ומעלה תחזית; המניה קפצה הרווח למניה עמד על 60 סנט, ב-8 סנט מעל הצפי; הרווח על בסיס GAAP הגיע ל-5.1 מיליארד דולר לעומת 1.67 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אנדר ארמור  UNDER ARMOUR A צופה ירידה במכירות וברווחים ב-2025 החברה הודיעה על כך בדוחות האחרונים שלה לצד תוכנית ייעול לנוכח הביקוש החלש לביגוד ספורט בארצות הברית. החברה מתכננת תוכנית התייעלות שתכלול הוצאות חד פעמיות של עד 90 מיליון דולר, הכוללות פיצויים לעובדים מפוטרים. עם זאת, החברה לא ציינה כמה עובדים יפוטרו.

נעים להכיר: המניה הסודית של וורן באפט אחת הסיבות לכך שמשקיעים יכולים לבקש לשמור על סודיות היא שחשיפת ההחזקה תחשוף תוכנית מתמשכת של קנייה או מכירה; מניית החברה זינקה בכ-8% במסחר המאוחר בוול סטריט בעקבות חשיפת ההשקעה של באפט.

לראשונה אחרי 64 שנים - 3M  3M COMPANY חותכת את הדיבידנד החברה תאבד את מעמדה כאחת מקבוצת החברות שהגדילו בעקביות את הדיבידנד הרבעוני שלהן במשך 25 שנים ברציפות לפחות.

לקראת דוחות אנבידיה NVIDIA COR : הרף גבוה במיוחד בדומה לחברות השבבים האחרות, גם תוצאות בהתאם לציפיות עשויות לגרום לירידות במניה; לפי הערכות, אנבידיה תצטרך לרשום הכנסות של לפחות 26 מיליארד דולר.

 

הישראליות בוול סטריט

נייס  נייס (US) מכה את הצפי: צמיחה של 15% בהכנסות - 660 מיליון דולר החברה עקפה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה, אך מספקת תחזית מעורבת לרבעון הקרבו והשנה כולה; אך החדשות הגדולות הגיעו מכיוונו של המנכ"ל ברק עילם שהודיע כי יסיים את תפקידו בסוף השנה.

עליית ערך של 2 מיליארד דולר ביום - כמה הרוויחו עובדי מאנדיי  מאנדיי מהזינוק במניה? אחרי שמניית החברה הישראלית זינקה אתמול ב-21% על רקע הדוחות החזקים, מנהלי החברה, רועי מאן וערן זינמן משרטטים בראיון לביזפורטל את אסטרטגיית הצמיחה קדימה ומציגים יעדים שאפתניים ולא פוסלים רכישות ומיזוגים בדרך.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    א 16/05/2024 22:09
    הגב לתגובה זו
    דבר לא יעזור. כשמספר גופים מחליטים להפיל את השוק, כמו שעשו היום, דבר לא יעצור אותם. אחרי הירידות החדות, העליה בדולר הרציף והעליות בנסד"ק, שוב פער הארביטראז שלילי בפעם המי יודע כמה, כהכנה לתירוץ לירידות ביום ראשון. כדאי להם רק לזכור שלא לעולם חוסן
  • ל " א" 17/05/2024 09:08
    הגב לתגובה זו
    תוכנית חיסכון זה דבר נפלא במיוחד לך
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

תנודתיות, מסחר, בורסה, עליות, ירידות, שוק ההון, וול סטריט
צילום: Istock

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד

לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות

אדיר בן עמי |

מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.


כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות

מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.


מקסוול גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.


התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.


בבנק אוף אמריקה מזהירים

אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".