החשמלית החדשה של ניאו תאיים על טסלה?
יצרנית הרכב החשמלי הסינית ניאו (Nio) NIO INC השיקה אתמול את הרכב הראשון של המותג החדש שלה Onvo המאופיין במחיר נמוך ושמטרתו להתחרות שם בדגם Y של טסלה, יצרנית ה-EV הגדולה ביותר בעולם.
ניאו חשפה את רכב השטח Onvo L60 עם מחיר של החל מ-219,900 יואן (30,500 דולר), 12% מתחת למחיר של דגם Y של טסלה שמתחיל ב-249,900 יואן בסין. ניאו מתכננת להתחיל לספק את ה-Onvo L60 החדש בספטמבר. המנכ"ל וויליאם לי הציג את רכב השטח החדש בשנגחאי, ואמר שהחברה שואפת להתמודד גם עם ה-RAV4 של טויוטה על ידי אספקת מכוניות משפחתיות שמאזנות בין חווית הלקוח לבין המחירים. "RAV4 ודגם Y היו בזמנם המדד למכוניות משפחתיות. עם התפתחות טכנולוגיות והעמקת ההבנה של אנשים ברכבים חשמליים חכמים, היום הגיע הזמן של ניאו להגדיר מחדש את הסטנדרטים החדשים למכוניות משפחתיות", אמר לי באירוע.
Onvo L60. צילום: ניאו.
עם תג מחיר נמוך יותר, המותג Onvo יכול גם לעזור לניאו להתרחב מחוץ לסין, למרות שהייצוא לאירופה נמצא תחת עננה של בדיקה מתמשכת של האיחוד האירופי נגד סובסידיות של ייבוא מכוניות חשמליות מסין. ה-Onvo L60 מצויד במערכת הטעינה המהירה של ניאו של 900 וולט שפיתחה בעצמה, ובעלת צריכת אנרגיה ממוצעת של 12.1 קילוואט-שעה ל-100 קילומטר, מעט נמוכה יותר מדגם Y של טסלה. ל-Onvo תהיה גישה ליותר מ-1,000 תחנות החלפת סוללות ו-25,000 מטענים ציבוריים השייכים לניאו.
לי אמר בעבר שעלות החומרים של מכונית ה-Onvo תהיה נמוכה ב-10% מזו של דגם Y של טסלה. העלות הנמוכה שלה, יחד עם תוכנית השכרת סוללות EV של ניאו, יאפשרו לה להתחרות טוב יותר בקטגוריית המחיר הנמוך. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשבוע שעבר כי ניאו חתמה על רכישת סוללות מ-BYD עבור מערך ה-Onvo, שכן היא נטשה את התוכניות לייצור סוללות פנימיות כחלק מהמאמצים להפחית עלויות על רקע מלחמת מחירים קשה בשוק החשמל בסין.
- פנסוניק מורידה תחזיות: שוק הסוללות נחלש, ומה הקשר לטסלה?
- הגרפים של גוגל וטסלה ולמה קריטי לשמור על ראש פתוח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניאו, שמחיר הרכבים שלה מתחיל מ-298,900 יואן (41,200 דולר), גבוה בכ-30% ממודל 3 של טסלה בסין, מכרה 45,673 מכוניות חשמליות בארבעת החודשים הראשונים של השנה, המהווים 3% ממכירות ה-EV הכוללות של סין. לעומת זאת, טסלה מכרה 163,841 יחידות בסין עם נתח שוק של 11.4%.
- 2.עיזבו, 17/05/2024 09:10הגב לתגובה זוRACE ושבו,לא המלצה
- 1.המניה לא עוברת את שער 6 כבר תקופה, מעניין למה??? (ל"ת)רננה 16/05/2024 19:39הגב לתגובה זו
- ניו 06/07/2024 13:50הגב לתגובה זומנייה על הפנים
צי הרכבים הממשלתי עובר להנעה אלטרנטיבית, חשמלית והיברידית
החשב הכללי במשרד האוצר פירסם את רשימת הדגמים שזכו בתיחור הרכבים ההיברידיים של מנהל הרכב הממשלתי
שדגככ
החשב הכללי במשרד האוצר פרסם את רשימת הרכבים ההיברידיים שזכו בתיחור החדש של מינהל הרכב הממשלתי. מדובר במהלך רחב היקף שנועד לקדם את יישום החלטת הממשלה על מעבר הדרגתי לרכבים עם הנעה אלטרנטיבית בלבד – היברידיים וחשמליים. בין הדגמים שזכו: יונדאי אלנטרה על כל גרסאותיה, MG ZS HYBRID, רנו ארקנה, ניסאן ג'וק היברידי, קיה נירו, טויוטה יאריס קרוס, דאצ'יה דאסטר וג'וגר, טויוטה קורולה קרוס, קיה ספורטאז', טויוטה ראב 4, קאמרי, יונדאי סונטה וסנטה פה, ודגמים נוספים.
לדברי החשב הכללי, יהלי רוטנברג, כיום כ-70 אחוז מכלי הרכב המשמשים את משרדי הממשלה הם כבר בעלי הנעה אלטרנטיבית, לעומת כ-18 אחוז בלבד בתחילת 2022. התיחור החדש מרחיב את מגוון האפשרויות לעובדי המדינה ומאפשר בחירה בין דגמים היברידיים
וחשמליים. רוטנברג הודה לחטיבת הנכסים ולמינהל הרכב על קידום המהלך. הרחבת ההיצע ההיברידי מתבצעת במקביל להיערכות לקראת פרסום תיחור נוסף עבור רכבים חשמליים, שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים.
חשוב לציין כי בשוק הרכב הממשלתי והפרטי, עובדי ציי רכב נהנים מהטבת שווי שימוש חודשית – 1 310 שקל לרכב חשמלי, 1 090 שקל לפלאג‑אין, ו‑540 שקל להיברידי מלא. עם זאת הטבות אלה מוגבלות לעד סוף 2025 והמדינה עשויה לרענן אותן לאחר מכן.
לדברי החשב הכללי, יהלי רוטנברג, כיום כ-70 אחוז מכלי הרכב המשמשים את משרדי הממשלה הם כבר בעלי הנעה אלטרנטיבית, לעומת כ-18 אחוז בלבד בתחילת 2022. התיחור החדש מרחיב את מגוון האפשרויות לעובדי המדינה ומאפשר בחירה בין דגמים היברידיים וחשמליים. רוטנברג הודה לחטיבת הנכסים ולמינהל הרכב על קידום המהלך.
- פרטנר ופלאפון יספקו שירותי סלולר לכ-220 אלף עובדי מדינה
- מודי'ס לא מתרגשת מעובדות ובוחרת לראות שחורות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צמצום עלויות ושיפור סביבתי
המעבר להנעה אלטרנטיבית אינו רק צעד טכנולוגי, אלא גם כלכלי וסביבתי. במשרד האוצר מדגישים כי השימוש ברכבים היברידיים וחשמליים מפחית את הוצאות הממשלה על דלק ותחזוקה, מפחית את זיהום האוויר, ומייעל את פעילות גופי המגזר הציבורי.
