ניאו
צילום: Qilai Shen/Bloomberg/ Getty Images

החשמלית החדשה של ניאו תאיים על טסלה?

רכב השטח Onvo L60 של ניאו נמכר בכ-12-14% מתחת לדגם Y של טסלה; מה מאפיין אותו, והאם יצליח להגיע לאירופה?
דור עצמון | (3)

יצרנית הרכב החשמלי הסינית ניאו (Nio) NIO INC השיקה אתמול את הרכב הראשון של המותג החדש שלה Onvo המאופיין במחיר נמוך ושמטרתו להתחרות שם בדגם Y של טסלה, יצרנית ה-EV הגדולה ביותר בעולם.

ניאו חשפה את רכב השטח Onvo L60 עם מחיר של החל מ-219,900 יואן (30,500 דולר), 12% מתחת למחיר של דגם Y של טסלה שמתחיל ב-249,900 יואן בסין. ניאו מתכננת להתחיל לספק את ה-Onvo L60 החדש בספטמבר. המנכ"ל וויליאם לי הציג את רכב השטח החדש בשנגחאי, ואמר שהחברה שואפת להתמודד גם עם ה-RAV4 של טויוטה על ידי אספקת מכוניות משפחתיות שמאזנות בין חווית הלקוח לבין המחירים. "RAV4 ודגם Y היו בזמנם המדד למכוניות משפחתיות. עם התפתחות טכנולוגיות והעמקת ההבנה של אנשים ברכבים חשמליים חכמים, היום הגיע הזמן של ניאו להגדיר מחדש את הסטנדרטים החדשים למכוניות משפחתיות", אמר לי באירוע.

Onvo L60. צילום: ניאו.

עם תג מחיר נמוך יותר, המותג Onvo יכול גם לעזור לניאו להתרחב מחוץ לסין, למרות שהייצוא לאירופה נמצא תחת עננה של בדיקה מתמשכת של האיחוד האירופי נגד סובסידיות של ייבוא מכוניות חשמליות מסין. ה-Onvo L60 מצויד במערכת הטעינה המהירה של ניאו של 900 וולט שפיתחה בעצמה, ובעלת צריכת אנרגיה ממוצעת של 12.1 קילוואט-שעה ל-100 קילומטר, מעט נמוכה יותר מדגם Y של טסלה. ל-Onvo תהיה גישה ליותר מ-1,000 תחנות החלפת סוללות ו-25,000 מטענים ציבוריים השייכים לניאו.

לי אמר בעבר שעלות החומרים של מכונית ה-Onvo תהיה נמוכה ב-10% מזו של דגם Y של טסלה. העלות הנמוכה שלה, יחד עם תוכנית השכרת סוללות EV של ניאו, יאפשרו לה להתחרות טוב יותר בקטגוריית המחיר הנמוך. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשבוע שעבר כי ניאו חתמה על רכישת סוללות מ-BYD עבור מערך ה-Onvo, שכן היא נטשה את התוכניות לייצור סוללות פנימיות כחלק מהמאמצים להפחית עלויות על רקע מלחמת מחירים קשה בשוק החשמל בסין.

ניאו, שמחיר הרכבים שלה מתחיל מ-298,900 יואן (41,200 דולר), גבוה בכ-30% ממודל 3 של טסלה בסין, מכרה 45,673 מכוניות חשמליות בארבעת החודשים הראשונים של השנה, המהווים 3% ממכירות ה-EV הכוללות של סין. לעומת זאת, טסלה מכרה 163,841 יחידות בסין עם נתח שוק של 11.4%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עיזבו, 17/05/2024 09:10
    הגב לתגובה זו
    RACE ושבו,לא המלצה
  • 1.
    המניה לא עוברת את שער 6 כבר תקופה, מעניין למה??? (ל"ת)
    רננה 16/05/2024 19:39
    הגב לתגובה זו
  • ניו 06/07/2024 13:50
    הגב לתגובה זו
    מנייה על הפנים
רכב חשמלי
צילום: shutterstock

רשות המסים: מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה - מה יהיה המס על רכבים שונים?

שינוי במיסוי הרכבים, החמרת מס הקנייה על רכבים חשמליים ל-45% והטבת מס של 35,000 שקל, לצד צמצום ההטבות לרכבים לא חשמליים בהתאם לרמות זיהום האוויר שלהם
הרצי אהרון |

בעוד כשבועיים ייכנסו לתוקף שינויים משמעותיים במס הקנייה על רכבים חשמליים. לפי הצו החדש, מס הקנייה על רכבים חשמליים יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל, במקום 50 אלף שקל כפי שהיה בשנת 2024. המשמעות היא כמובן העלאת סכום הרכישה - בטבלה למטה תראו את העלייה במס לפי סוגי רכב.  עליית מסים עם צמצום בהטבות בנוסף, בעוד שמס הקנייה על רכבים חשמליים היה אמור לעלות ל-83% ב-2025, הצו מבקש להמשיך את מתווה המס המופחת על רכבים חשמליים עד לשנת 2027. אבל, הצו מציע צמצום בהטבת המס לרכבים לא חשמליים, בהתאמה לדרגת זיהום האוויר שלהם, ומבצע שינוי במיסוי הירוק הכללי, במטרה לעודד רכישת רכבים עם פחות זיהום. השינויים הצפויים במיסוי הירוק יביאו להחמרה במס הקנייה עבור רכבים מזהמים, במיוחד עבור רכבים בדרגות הזיהום הגבוהות ביותר. המטרה היא ליצור תמריץ לרכוש רכבים פחות מזהמים, כאשר ההטבות יצומצמו לרכבים שאינם חשמליים, ויוספו להם תוספות מס בהתאם לרמות הזיהום. בשנת 2025, בנוסף לצמצום ההטבות, תוכל להיות תוספת של 750 שקל למס הקנייה על רכבים מזהמים, מה שיביא לעליית המחיר של רכבים אלה. בעוד שהרכבים החשמליים ייהנו מהטבה נוספת ויוכלו להימנע מהעלאות המיסוי עד 2027, במטרה להמשיך ולעודד את המעבר לרכב חשמלי, המיסוי הכללי ידרבן את הציבור לבחור ברכבים פחות מזהמים מתוך הקטגוריות השונות. החמרת התנאים על רכבים מזהמים בנוסף, הצו החדש מציע התאמות במיסוי גם לגבי רכבים בדרגת זיהום 15, הקבוצה המזהמת ביותר, כאשר מוצע לפצל את קבוצה זו לשלוש רמות מיסוי נפרדות עם תוספת מס עולה. הצעדים הללו מצביעים על כוונה ברורה להחמיר את המיסוי על רכבים מזהמים, תוך שמירה על הטבות משמעותיות לרכבים חשמליים, בכדי להמשיך ולעודד את המעבר לכלי רכב פחות מזהמים.     העלאת המס לסוגי רכבים שונים: