המסחר בוול סטריט
צילום: CC
וול סטריט

עליות קלות בנאסד"ק; מאנדיי זינקה 9.2%, קלטורה ב-8.7%

עליות שערים קלות בוול סטריט. במקביל, המטבעות הוירטואליים המשיכו במומנטום החיובי. הביטקוין נסחר בשיאי כל הזמנים, כאשר הבוקר הוא הגיע ל-66.3 אלף דולר למטבע. גם האתריום הגיע לשיא כל הזמנים ונסחר כעת באזור ה-4,750 דולר למטבע. המדווחות השבוע: היום ידווחו אחרי המסחר:למונייד ,PAYPAL, AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC המדדים המובילים:

דאו ג'ונס 1.34% נאסד"ק -0.25% S&P 500 0.21% BITCOIN -0.94%  
  • טרם החל המסחר הרציף
  מאקרו
ממשיכים עם המטאוורס, ממריאים לחלל; מיקרוסופט תמשיך לעלות? איזה עוד אפשרויות מטא-וורס יש לנו ומי מהן גם קשורה, כנראה, לחלל - ואיזו מניה באופן מפתיע דווקא נעדרת מקרן הסל על החלל של קת'י ווד? לטור בלוגסטריט השבועי שורט סקוויז בוול סטריט הזניק את המניות והאג"ח למרות צמצום הרכישות. השווקים אהבו את רכישות האג"ח של הפד אבל מסתבר שהם אוהבים יותר את הצמצום שלהן - הפד הכריז בשבוע שעבר על תכנית צמצום רכישות האג"ח וזה היה השבוע הטוב ביותר לאג"ח ולמניות מזה שישה חודשים - כך סבור הכלכלן אמיר כהנוביץ (לכתבה המלאה) לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, האנליסטים מנתחים. אחרי הודעת הפד' על צמצום רכישות האג"ח, האנליסטים מסכמים שבוע מוצלח בשוקים עם פרסומם של שורת נתוני מאקרו חיוביים המעידים על המשך צמיחת המשק, וההכרזה על יעילות התרופה שפיחתה פייזר נגד קורונה (לכתבה המלאה) הטור של גרינברג: המניה עברה את היעד של האנליסטים - זה לא אומר שהיא לא מעניינת (לקריאה)  
מניות במרכז התרגיל של מאסק - מוכר מניות טסלה  TESLA INC בלי להודות שהמחיר של טסלה יקר. מאסק ביקש את עזרת הגולשים ומכר להם סיפור - "מדברים על רווחים לא ממומשים שהם התחמקות ממס. אם אני אמכור מניות טסלה אני אשלם מסים; מה לעשות?". רוב מבין 3.5 מיליון גולשים נפל בפח ובחר במכירה - אבל המשקיעים כנראה מבינים זאת והמניה מגיבה בירידה חדה (לכתבה המלאה) עונת הדוחות בוול סטריט הייתה מוצלחת עד כה ובעיקר תדלקה את המשך העליות המטאוריות בשווקים. בראיון לביזפורטלTVמנהל השקעות העמיתים באיילון, לירון רוכמן ניתח את הדוחות של ענקיות הטכנולוגיה, כולל מיקרוסופט שכיכבה השנה בזכות שירותי הענן והפכה לחברה בעלת השווי הגבוה ביותר (לראיון המלא). AIRBNB, INC  (ABNB) ממשיכה לעלות היום, לאחר שקפצה ביום שישי ב-11%, אחרי דוחות טובים לרבעון השלישי  - ההכנסות עמדו על 2.2 מיליארד דולר, עלייה של 67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. האנליסטים חזו הכנסות של 2.07 מיליארד דולר. הרווח הנקי עמד על שיא 834 מיליון דולר והיה גבוה ב-220% מהרבעון השלישי לפני שנה ו-213% יותר מהתקופה המקבילה ב-2019. נוסף כל כך היא מקבלת זריקת מרץ כמו יתר סקטור התיירות מהיעילות שפרסמה פייזר לתרופה שלה נגד תסמיני הקורונה שמעודד את המשקיעים באשר לאפשר של חזרת התחום לשגרה - או יותר לכיוון השגרה (לכתבה המלאה). LUCID GROUP (LCID) שעלתה ביום שישי ב-13% ממשיכה לעלות גם היום. העליה הגיעה אחרי שביקורת בעיתונות הרכב העולמית על דגם ה-Lucid Air Grand Touring חלקה לו שבחים רבים. כמו כן החברה הודיעה על פתיחת אולם תצוגה חדש. ברקע שני אלה והסנטימנט החיובי כלפי מניות רכב חשמלי - המניה עולה כעת. מודרנה  MODERNA  (MRNA) נפלה על רקע ההצלחה המסתמנת של המתחרה פייזר עם תרופת הקורונה (נוסף להובלתה בשוק החיסונים). אם לא די בכך, החברה פספסה ב-20% את צפי ההכנסות, הורידה תחזיות - ומנייתה נופלת. החיסון לקורונה הוא המוצר היחיד של החברה, וברבעון השלישי מכרה אותו בהיקף של 5 מיליארד ד', בעוד בשוק ציפו ל-6.2 מיליארד. הרווח עמד על 7.7 ד' למניה, נמוך מהצפי שהיה 9.9 ד'. התחזית השנתית נחתכה בעד 300 מ' מנות ו-2-5 מיליארד ד' (לכתבה המלאה) ישראליות במרכז טאואר (US) עקפה את הצפי: רווח מתואם של 0.41 ד' למניה. ההכנסות הסתכמו ב-387 מ' ד'. האנליסטים העריכו כי הרווח המתואם יעמוד על 0.37 ד' למניה וההכנסות על כ-385 מ'. הרחבת כושר הייצור, תמהיל מכירות רווחי יותר וגם העלאת מחירים תמכו בשולי הרווח. התחזית לרבעון: אמצע טווח מכירות של 410 מ' ד' (לכתבה המלאה) סייבר ארק: אופנהיימר מעלים את מחיר היעד ל-230 ד' - אפסייד של 26.5%. מדובר בהעלאה של 18% במחיר היעד מהסקירה הקודמת, וזאת בעקבות הדוחות הטובים לרבעון השלישי. באופנהיימר מחמיאים לקצב העברת הלקוחות למודל SaaS, שבטווח הארוך יביא לרווחיות יציבה - על אף שבינתיים שולי הרווח נפגעים בתקופת המעבר (לכתבה המלאה) אלביט מערכות (US) חתמה על חוזה עם חיל האוויר הבריטי בהיקף של 88 מיליון דולר. "אינפיניטי" (Affinity) המיזם המשותף של אלביט מערכות וחברת KBR זכה בחוזה להפעלת מטוסי אימון נוספים עבור חיל האוויר המלכותי של בריטניה (לכתבה המלאה) חברת קלטורה (KLTR) שנפלה בשבוע שעבר ב-40% מתקנת היום בחדות כלפי מעלה. הישראלית שהונפקה בנאסד"ק ברבעון הקודם לפי שווי של 1.24 מיליארד דולר, מדווחת על הכנסות של 43 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 41.8 מיליון דולר, ועלייה של 40% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנגד, החברה דיווחה על הפסד נקי של 25.2 מיליון דולר, או 26 סנט למניה, ברבעון השלישי, מעל צפי האנליסטים להפסד של 7 סנט למניה (לכתבה המלאה)  מניית פריון נטוורק (US) קופצת במסחר - ללא הודעה מיוחדת מצד החברה, אך למעשה היא ממשיכה את המומנטום החיובי מאז הדוחות הכספיים, בהם היא עקפה את התחזיות וגם העלתה תחזיות לשנה הבאה (לכתבה המלאה) סטרטסיס ממשיכה לעלות גם היום אחרי שבשבוע שעבר הציגה דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה - ההכנסות עמדו על 159 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים שעמד על 150 מיליון דולר; החברה צופה להכנסות של 170 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בעוד השוק ציפה להכנסות של 158 מיליון דולר (לכתבה המלאה) פורמולה (US) לא הוציאה דיווח כלשהו, והדוחות שלה יתפרסמו רק בעוד מספר שבועות, כך שלכאורה אין סיבה לזינוק פתאומי במניה - ואכן היא לא עלתה היום כמעט במסחר בישראל. אך במסחר בוול סטריט היא מזנקת ב-9%, כאשר זמן קצר לאחר פתיחת המסחר היא זינקה ב-23%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מודרנה נפלה? אולי בכתבה. במציאות עלתה 3.24%!!! (ל"ת)
    אריה 09/11/2021 09:40
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.