יואב זייף מנכל סטרטסיס
צילום: יחצ
דוחות

סטרטסיס עקפה את התחזיות: המניה מזנקת ב-9% בטרום

הישראלית שנסחרת בנאסד"ק הציגה דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה - ההכנסות עמדו על 159 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים שעמד על 150 מיליון דולר; החברה צופה להכנסות של 170 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בעוד השוק ציפה להכנסות של 158 מיליון דולר
סתיו קורן |

חברת הדפסת התלת מימד  סטרטסיס  שנסחרת בנאסד"ק, מציגה דוחות טובים לרבעון השלישי, ותחזית מעולה לרבעון הרביעי: החברה מדווחת על הכנסות של 159 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת  127.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה עקפה את תחזיות השוק, שצפו לה הכנסות של 150מיליון דולר.

הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP עמד על 0.5 מיליון דולר, או 0.01 דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי של 3 מיליון דולר, או 0.05 דולר למניה. החברה עקפה את התחזיות גם בשורה התחתונה, האנליסטים ציפו להפסד של 0.06 דולר למניה.

הרווח התפעולי Non-GAAP הסתכם ב-1.8 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 1.0 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם עמד על 7.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-5.2 מיליון דולר. מזומנים שהופקו מפעילות של 3.0 מיליון דולר, לעומת 2.6 מיליון דולר.

 

ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס: "אנחנו בנקודת מפנה משמעותית בשוק ההדפסה בתלת מימד. מגוון תעשיות מעריכות את היתרונות הרבים של הטכנולוגיות שלנו ומוסיפות יותר ויותר כלים להדפסה תלת מימד לתוכניות הייצור שלהן, מה שמניע את המעבר משימוש במדפסת ליצירת אב-טיפוס לשימוש במדפסת לייצור המוני".

 

בהתבסס על תנאי השוק הנוכחיים ובהנחה שההשפעות הקשורות לקורונה או לאילוצי שרשרת האספקה ​​העולמית לא יפגעו עוד יותר בסביבה הכלכלית, סטרטסיס מעדכנת את התחזיות שלה. 

תחזית לרבעון הרביעי

ההכנסות צפויות לעלות בכ-16% בהשוואה לרבעון המקביל - כלומר הכנסות של 170.5 מיליון דולר, הרבה מעל צפי השוק שהעריך כי החברה תדווח על הכנסות של 157.6 מיליון דולר. לדברי החברה, העלייה הצפויה בהכנסות מתבססת על צמיחה מתמשכת במערכות ביחס לרבעון הרביעי של 2020 ו-2019.

ההוצאות התפעוליות לשנה כולה צפויות להיות גבוהות בכ-36 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2020, בעיקר בשל השלמת רכישתה של Xaar 3D ועלויות תפעול גבוהות יותר הקשורות ביצור הכנסות גבוהות יותר. ההשקעות ב - CAPEX לשנה כולה צפויות לנוע בין 24 ל-30 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

גיימסטופ
צילום: רוי שיינמן באמצעות Copilot

גיימסטופ מזנקת 5% - מה הסיבה?

הציפייה לגרסה החדשה של Halo מתורגמת לביקושים במניה, שעולה לאחר תקופה ממושכת של חולשה



רן קידר |
נושאים בכתבה גיימסטופ

מניית גיימסטופ (GameStop Corp. 2.3%  ) זינקה בכ-8% בטרום המסחר, אך כעת היא עולה ב-5%. העלייה נובעת בעיקר מהבאזז סביב השקת המשחק החדש של מיקרוסופט, Halo: Campaign Evolved, שיגיע לראשונה גם לפלייסטיישן 5 של סוני ב-2026, לצד Xbox Series X|S ו-PC.

המשחק החדש הוא עיבוד מחודש מלא (remake) לכותר Halo: Combat Evolved המקורי שיצא בשנת 2001 והפך את הז'אנר של משחקי יריות מגוף ראשון ללהיט תרבותי. הפעם, הפיתוח ב-Unreal Engine 5 מבטיח גרפיקה משופרת, מצבי משחק חדשים ומשחקיות קרוס-פלטפורמה. המהלך מסמן שינוי אסטרטגי עבור מיקרוסופט – חברה שבעבר התמקדה באקסקלוסיביות לקונסולות Xbox.

המהלך קיבל דחיפה שיווקתית מחשבון הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) של גיימסטופ, שפרסם פוסט הומוריסטי בשבת: "Halo: Campaign Evolved מגיע ל-Xbox ול-PS5 ב-2026. זהו הסוף הרשמי של מלחמות הקונסולות!" הפוסט כלל שלוש תמונות פרומו מהמשחק, וזכה ליותר מ-260 אלף צפיות תוך יום.

את הבאזז הזה חיזק ציוץ נוסף מחשבון בית הלבן הרשמי, שבו נראה הנשיא דונלד טראמפ בדמותו של מאסטר צ'יף, הגיבור האיקוני של Halo, בתמונה שנוצרה באמצעות AI. התמונה מציגה את טראמפ במדי החייל הירוקים של מאסטר צ'יף, מניף דגל אמריקאי (שעורר בדיחות על כך שהדגל כולל רק 40 כוכבים, רמז הומוריסטי למדיניותו). המסר – "הסוף למלחמות הקונסולות: אחדות אמריקאית במשחקים" – תפס היטב בקרב קהילת הגיימרים.

הפוסט, שפורסם בסוף השבוע, משקף את התרבות הפופולרית של ממשל טראמפ השני, שמשלבת ממים ותרבות דיגיטלית כדי להתחבר לצעירים – אסטרטגיה שכבר הוכחה כיעילה בקמפיינים קודמים.

מגמה חיובית למוצר, אך המניה עדיין בפיגור