מטוס בנמל התעופה בן גוריון
צילום: גיא ברנע מתוך אתר פיקיויקי

החיסון לקורונה גורם למניות התעופה האזרחית להמריא

מניותיהן של חברות התעופה האמריקאיות והאירופאיות החשופות לסקטור האזרחי עולות במספרים דו ספרתיים. KLM עולה ב-30%, בואינג ב-14.5%, ראיינאייר ב-12% - אל-על עולה בלמעלה מ-7% ומנועי בית שמש עולה ב-15%
ארז ליבנה |

מה שחיסון אחד קטן יכול לעשות. חברות התעופה האזרחית, שחטפו מנה אחת אפיים מאז התפרצות מגפת הקורונה לחיינו, יכולות סוף-סוף לנשום קצת לרווחה. מניות החברות הגדולות בעולם מזנקות בשיעורים של למעלה מ-10%, כשהשיאנית היא KLM (סימול: KLMR) שמזנקת ב-30%.   עד כמה קשה הייתה השנה של חברות התעופה והסקטור כולו? עד סוף השבוע שעבר, שוויה של בואינג BOEING (BA) נחתך השנה בלמעלה מ-54%, חברת ספיריט אירוספייס (SPR), ירדה ב-73% וראית'יון טכנולוגיות  RAYTHEON TECHNOLOGIES (RTX), ירדה קרוב ל-40%. >> טופ גאן: חברות התעופה שמתמקדות בחוזים צבאיים מנצחות את הקורונה נכון לכתיבת שורות אלה, חברת לופטהאנזה  Deutsche Lufthansa A (LHA.DE) עולה ב-25%, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג עולה ב-14.6%, חברת התעופה ואוקוסט האירופאית, ראיינאייר עולה ב-12%, ראית'יון עולה ב-11% ולוקהיד מרטין  LOCKHEED MARTIN CORP (LMT), שהכי פחות נפגעה מהמשבר בשל החשיפה נמוכה שלה לסקטור עולה ב-3% צנועים. נראה שלמרות הסגרים באירופה ובארה"ב, הצפי להתגברות הפעילות של החברות ייתן להן רוח גבית להמשך, עם העלייה בהיקף התחבורה הבינ"ל הצפויה לאחר חודשי החורף. בשוק המקומי, מי שמרוויחות ישירות מהחיסון הן חברת התעופה הגדולה בישראל, אל על 0.24%  שעולה ב-7% וחברת מנועי בית שמש 0% , שמספקת מנועים לסקטור התעופה שעולה בשעה זו ב-15%.    החדשות מובילות גם להתאוששות של 10% במחיר הנפט הגולמי שעולה לרמה של 40.4 דולר לחבית. החוזים על הנפט מסוג ברנט עולים ב-9% למחיר של 43 דולר לחבית. מנגד הזהב יורד ב-3.7% לרמה של 1,867 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה