בנק אוף אמריקה: "חדשות רעות לחברות ה-EV"
זה לא סוד שבועת הרכבים החשמליים התפוצצה, כתבנו רבות על כך, המשקיעים והאנליסטים רק עכשיו מתחילים להתעורר מהחלום בהקיץ. שיעורי החדירה בשילוב עם מחירי המניות של יצרניות ה-EV שקרסו בשנים האחרונות ומחקו מעל 1.4 טריליון דולר של כספי משקיעים, ומצד שני עלייתן המחודשת של חברות הרכב המסורתיות, במיוחד כאלה שמתמקדות ברכבים היברידיים כמו טויוטה לא משאירים מקום לספק.
עכשיו גם האנליסטים בבנק אוף אמריקה מתפכחים ומפרסמים סקירה המציגה את המצב של שוק הרכבים החשמליים: "מכירות הרכבים החשמליים (BEV) מתקררות לאחר חודשים של צמיחה מואצת. על פי בנק אוף אמריקה, המכירות העולמיות בפברואר ירדו ב-7% בהשוואה לשנה הקודמת, נתון המושפע בעיקר מההאטה בסין בשל חגיגות השנה החדשה. במקביל, חדירת השוק של רכבים חשמליים באירופה ובארה"ב נמצאת ברמה נמוכה מהציפיות".
טסלה TESLA INC היא אחת מהדוגמאות הטובות ביותר לקשיים עמם מתמודד שוק ה-EV כולו. החברה הציגה לראשונה מזה 4 שנים ירידה במספר המסירות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ומספר שלעומת צפי האנליסטים הפסימיים ביותר אפילו נחשב מביך. טסלה מסרה 387 אלף רכבים במהלך הרבעון בהשוואה ל-420 אלף ברבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים הפסימיים ביותר שצפו גם כן מסירות של 420 אלף רכבים.
"טסלה ו-BYD חוו ירידה משמעותית במכירות ברבעון הראשון של 2024, ויצרניות רכב מסורתיות באירופה מצליחות להחזיר לעצמן חלק מהשוק", כותבים בבנק אוף אמריקה. "הדו"ח של בנק אוף אמריקה מוביל להפחתה בתחזית מכירות ה-BEV באירופה בשל נתוני המכירות החלשים ותחרות המחירים בסין. עם זאת, הבנק מציין כי ישנה אפשרות שפוליטיקאים ויצרניות רכב ידונו בהקלות ברגולציה על פליטות פחמן בשנים 2025-2035".
- בנק אוף אמריקה: ״תגדילו חשיפה לקריפטו״
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, בבנק אוף אמריקה הורידו את תחזיות המכירות הכוללות שלהן לרכבים חשמליים בעולם ב-2024 מ-12.1 מיליון רכבים ל-11.9 מיליון רכבים, וב-2025 מ-15.3 מיליון רכבים ל-15 מיליון רכבים. עם זאת, למרות ששיעורי החדירה מאטים, בבנק צופים המשך האצה לאחר 2025.
שיעורי חדירה גלובאליים של רכבים חשמליים; בנק אוף אמריקה
- 3.אריה 09/04/2024 22:46הגב לתגובה זושוק ה רכבים ה חשמליות יכלה לגדול אילו ארהב מ וך פחד מהסינים לא פותחים את השוק ה אמריקאי וגם מנסים ודי מצליחים להפחיד את אירופה בכל מיני "חשדות ריגול" של מכוניות סיניות.פרט ל טסלה אין בידי תעשית ה רכבים החשמליים ה מערביים תשובה ל סיניות וכאן שורש ה בעיה. כמה מ נשיאי ה יצרניות ה גדולות ו ביניהם פולקסווגן הודו שלא יכולות להתחרות ב סינים בשום סגמנט..הכל פוליטיקה
- 2.דן בר 09/04/2024 13:38הגב לתגובה זועידן שבו עוברים לטכנולוגיה מהפכנית, יש ירידה לאחר ששוק קוני החדשנות מיצה עצמו. אנו לפני פריצה שיווקית ועליה דרמטית במכירות לאחר שהמוץ,יופרד מהתבן. החזקים שישרדו יתחזקו מאד והחלשים יעלמו,בדרך זו או אחרת.
- 1.דר' דום 09/04/2024 13:09הגב לתגובה זואבל אני ממשיך להינות מהטסלה Y פרפורמנס שלי שנוסעת ב180 ש"ח לחודש, בלי טיפולים בלי איתוראן, בלי עמלת יבואן ונוסעת כמו פרארי בפשטות תפעולית שוברת מוסכמות. תמשיכו לריב כן EV לא EV
- dw 09/04/2024 20:53הגב לתגובה זולמה בעצם עשירון עליון כמוך הנוהג בטסלה משלם פחות מס רכב/בנזין מעשירון 5 הנוהג בפיאט פונטו 1995? אהה, לא ברור. לכן מתבקשת העלאת מס, כשהכי פשוט זה טסט של 12 אלשח שנתי לרכב חשמלי. אפשר לשלם ב 12 תשלומים. לא, זה לא יקר כי זה בעצם מה שמשלם נהג הפונטו.
- דר' דום 10/04/2024 13:26ובטח שלא מחיר בעשירון העליון של שוק הרכב. שנית, למה אתה מבקש להעניש במס עודף את מי שהחליט לא לחמם יותר את כדו"א, ולא לעשות רעש וסירחון ברחובות? זה שאין לך תקציב לרכב חדש כשהעולם תקדם לטכנולוגיה חדשה, לא אומר שצריך לפגוע ולהעניש את כולם

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
.jpg)