רוי שיינמן
צילום: שלומי יוסף

טסלה ממחישה את מצבו האמיתי של שוק ה-EV

החברה של אילון מאסק נחשבה לפרזנטורית של כל תחום ה-EV ולאחת ממניות החלום של וול סטריט, אלא שתחום ה-EV מדשדש וגם החלום מתרסק עם המניה שירדה כבר 60% מהשיא
רוי שיינמן | (12)

נתוני המסירות האחרונים של טסלה  TESLA INC הם רק עוד סימן לקריסה של חלום ה-EV - החברה הציגה לראשונה מזה 4 שנים ירידה במספר המסירות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ומספר שלעומת צפי האנליסטים הפסימיים ביותר אפילו נחשב מביך. טסלה מסרה 387 אלף רכבים במהלך הרבעון בהשוואה ל-420 אלף ברבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים הפסימיים ביותר שצפו גם כן מסירות של 420 אלף רכבים.

וול סטריט מאותתת כבר תקופה ארוכה למשקיעים על כך שבועת הרכבים החשמליים התפוצצה - חברות EV קמו כמו פטריות אחרי הגשם אחרי השיאים של 2021-2022, אבל מאז השיא שלהן, מניות חברות ה-EV מהשורה השניה מחקו מעל ל-90% מערכן כאשר הן מוחקות בדרך גם כספי משקיעים אבל גם את כספי המיסים שהושקעו על ידי מדינות.

טסלה כברומטר

טסלה כבר הודיעה שהיא צופה צמיחה קטנה משמעותית השנה. התחרות ההולכת וגוברת בשילוב עם ביקושים נמוכים שמביאים להצטברות במלאים לא משאירים לה ברירה אלה להוריד מחירים, והיא כן הורידה את המחירים בשיעור של כמעט 20% בשנתיים האחרונות, והמניה שירדה בשנה האחרונה ב-12.5% כנראה משקפת את הסנטימנט בתחום כולו.

מנית טסלה ב-12 החודשים האחרונים

מנית טסלה ב-12 החודשים האחרונים

אפשר להאשים את אילון מאסק בחלק מהביצועים החלשים של טסלה, כמו שעושה אחד המשקיעים היותר קולניים שלה, רוס גרבר, שאמר שה"ההתנהגות הרעילה" של מאסק היא זו שפגעה במותג של טסלה, אבל מאסק עצמו מצביע על כמה גורמים אחרים.

מאסק מדבר רבות על הסכנה שקיימת בהתעצמות של החברות הסיניות. BYD למשל עקפה באופן זמני את טסלה כחברה המובילה בתחום, ולמרות שהיא עדיין מסרה פחות רכבים ממנה ברבעון הראשון של השנה היא לפחות הציגה עליה לעומת הרבעון המקביל - היא מסרה 300 אלף רכבים ברבעון לעומת 265 אלף רכבים ברבעון המקביל. הסיבה העיקרית לכך שהחברות הסיניות מצליחות יותר היא כי הממשלה הסינית מסבסדת אותן בצורה כבדה ובכך מאפשרת להן למכור במחירים הרבה יותר תחרותיים.

 

הביקושים יורדים

כתבנו רבות על כך שבועת ה-EV התפוצצה. רוכשים רבים מייחסים יותר חשיבות לבעיות של פריסת רשת הטענה, זמן הטעינה וטווח הסוללה כשהם בוחנים רכב חשמלי כאפשרות ובסופו של דבר בוחרים ברכבים היברידיים כסוג של פתרון ביניים טוב יותר, ובכך למשל מחזקות חברות שהשקיעו יותר בתחום הזה כמו טויוטה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

למרות שמכירות ה-EV בארה"ב ברבעון הראשון עלו ב-40% לעומת הרבעון המקביל, הן היו ללא שינוי לעומת הרבעון שלפני כן, "מה שמעיד על ירידה חדה בביקושים", כתב האנליסט טום נאריאן מפירמת RBC. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אזרח 05/04/2024 14:59
    הגב לתגובה זו
    אני ממשיך לקנות
  • יובל 05/04/2024 19:53
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא מבינים את זה
  • 9.
    צביקה 05/04/2024 13:05
    הגב לתגובה זו
    איברידי לעט עתה
  • 8.
    גיא 05/04/2024 13:02
    הגב לתגובה זו
    לכתוב את כל השטויות האלה? כל המכפישים את שוק ה ev פשוט פתטיים. אין מילה אחרת. מה אתם חושבים? שיש דרך חזרה?
  • 7.
    חשמליות זה זבל (ל"ת)
    אלון 05/04/2024 10:53
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לא אמור להשפיע 05/04/2024 07:22
    הגב לתגובה זו
    הרי אם טסלה זו חברת רכבים היא אמורה להיות שווה רבע מפולקסווגן, או לכל היותר כמו פולקסווגן. בפועל היא שווה פי 6 ולכן ברור שמבחינת המשקיעים טסלה היא הימור על נהיגה אוטונומית מושלמת + כשלון מוחלט של המתחרים באוטונומיה
  • 5.
    מוטי המטיף 04/04/2024 23:52
    הגב לתגובה זו
    מחר תאשימו את עצמכם שהשקעתם בה את רוב כספיכם ועזרתם לחזק אותה, כמו שהיום אתם בוכים שהעברת כספים לחמאס.
  • 4.
    יובל 04/04/2024 21:37
    הגב לתגובה זו
    טסלה תקבל את הנתח שלה כחמישה אחוזים משוק הרכב .שווי של 100 מליארד גג
  • 3.
    אולי בגלל תאבת המיסוי של המדינות (ל"ת)
    mtlk 04/04/2024 21:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הבעיה שטווח טעינה 500 ק"מ בארהב זה כלום זו הבעיה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/04/2024 19:27
    הגב לתגובה זו
  • שי 04/04/2024 20:50
    הגב לתגובה זו
    יש גם 1000 קמ לטעינה. אפשרות טעינה מהירה של דקות בודדות שנותנת 500 קמ. ואפשרות של החלפת בטריה ב-3 דקות. בשורה התחתונה אתה צודק ואני מסכים עם מה שאתה אומר, כי אלה אפשריות שקיימות, אבל עדיין זמינות בכל נקודה כמו לתדלק.
  • 1.
    יובל 04/04/2024 19:17
    הגב לתגובה זו
    היו רגעים ש יא הייתה שווה יותר מכל חברות הרכב ביחד.טירוף. עדיין שווה הרבה יותר מערכה האמיתי
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


פולקסווגן ID.Buzz. צילום יואב פולספולקסווגן ID.Buzz. צילום יואב פולס

פולקסווגן ID.Buzz - וואן חשמלי, עיצוב מסובב ראשים

הפולקסווגן ID.Buzz היא מוביל הנוסעים החשמלי המעוצב של פולקסווגן. 

אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, טעינת DC בפועל

פחות אהבנו: מתלים, צריכת חשמל בפועל, מחיר

ציון מסכם 4.1 במדד פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה פולקסווגן ID.BUZZ

עם הצגתה של ה ID. Buzz בחודש מרץ 2022 היה ברור שפולקסווגן עלו על משהו. הנוסחה לא סודית, ויצרנים שונים כבר עשו בה שימוש. קחו עיצוב רכב אייקוני של שנות ה 60' אולי שנות ה 70', קחו פלטפורמה מודרנית שנמצאת בשימוש (במקרה של ה ID. Buss מדובר ב MEB Pletform עליה מבוססים דגמים נהדרים של הקונצרן כמו אודי Q4 ו Q5, קופרה בורן וטוואסקן, סקודה אניאק וסקודה אלרוק, וכמובן מגוון דגמים של פולקסווגן ID.3, ID4, ID5, ID6, ID7 ותתי דגמים ו-ווריאציות של רכבים אלו), הלבישו אותם יחד, עצבו מרכב סופר מגניב שכולם, אבל כולם רוצים להיראות בו, הכניסו כל מיני פיצ'רים 'מגניבים', ויש לכם הצלחה מובטחת. גם כותב שורות אלו נפל שדוד אל מול התמונות של ה ID. Buzz ורק חיכיתי לשים את היד על אחת כזו למבחן אמיתי.

 

תעודת חובה                
קטגוריה                        וואן. תצורת נוסעים או מסחרי סגור
מימדים (מטר) דגם ארוך    אורך 4.962 /רוחב 1.985 /גובה 1.907 /בסיס גלגלים 3.239
מספר מושבים                    שבעה
הנעה                            חשמלית כפולה (מבחן) או חשמלית אחורית
הספק ומומנט                    340 כ"ס ו 57.1 קג"מ (מבחן) / 285 כ"ס ו 57. קג"מ (ארוך, הנעה אחורית)
סוללה וטעינה                     91.0 Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 200Kw
טווח ותקן                      452 ק"מ.(מבחן) תקן יצרן.
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                         452.0 אש"ח ל GTX (מבחן), 335.0 (למסחרי סגור), 385.0 אש"ח ל PRO קצר, 395.0 אש"ח ל PRO ארוך.

 עיצוב, עיצוב, עיצוב - חיוצוני ופנימי

ה ID. Buzz מכה בך עם העיצוב המהמם שלה, גם אם תנסו להתעלם. גם אם היא עוברת לידכם ואתם אומרים לעצמכם "אני לא אסובב את הראש אחריה" זה לא יעזור. אנשים נוסעים לידכם, מגיבים, מחייכים, וסכימת הצביעה האדומה / כסופה בהחלט תורמת לאווירה הכללית המשמחת.

בחזית המחייכת של ה ID. Buzz סמל פולקסווגן גדול, (תעיפו מבט בפולקסווגן Buss T2) יחידות תאורה ראשיות משולבות לד העוטף אותן ומחבר ביניהן לרוחב כל הרכב. גם מבט מהצד, שלרוב בכלי רכב מסחריים בגודל הזה מורכב ממשטחים ישרים ומשעממים, הצליחו בפולקסווגן לעצב משהו 'אחר'. צביעת המרכב האדומה, פס כסוף המפריד בין האדום לחלונות, והמון חלונות מושחרים, כשהקורה האחורית של הרכב כסופה עם שלושה פסים שחורים למראה דינמי, מעיין 'כונסי אוויר'. גם מאחור ה ID. Buzz אינו שגרתי. הדלת החשמלית האנכית צבועה באותה סכימת צביעה – חצי אדום, פס כסוף וחלון מושחר. יחידות תאורה צרות, משולבות לד, סמל פולקסווגן גדול, וזה נראה נהדר.