טסלה ממחישה את מצבו האמיתי של שוק ה-EV
נתוני המסירות האחרונים של טסלה TESLA INC הם רק עוד סימן לקריסה של חלום ה-EV - החברה הציגה לראשונה מזה 4 שנים ירידה במספר המסירות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ומספר שלעומת צפי האנליסטים הפסימיים ביותר אפילו נחשב מביך. טסלה מסרה 387 אלף רכבים במהלך הרבעון בהשוואה ל-420 אלף ברבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים הפסימיים ביותר שצפו גם כן מסירות של 420 אלף רכבים.
וול סטריט מאותתת כבר תקופה ארוכה למשקיעים על כך שבועת הרכבים החשמליים התפוצצה - חברות EV קמו כמו פטריות אחרי הגשם אחרי השיאים של 2021-2022, אבל מאז השיא שלהן, מניות חברות ה-EV מהשורה השניה מחקו מעל ל-90% מערכן כאשר הן מוחקות בדרך גם כספי משקיעים אבל גם את כספי המיסים שהושקעו על ידי מדינות.
טסלה כברומטר
טסלה כבר הודיעה שהיא צופה צמיחה קטנה משמעותית השנה. התחרות ההולכת וגוברת בשילוב עם ביקושים נמוכים שמביאים להצטברות במלאים לא משאירים לה ברירה אלה להוריד מחירים, והיא כן הורידה את המחירים בשיעור של כמעט 20% בשנתיים האחרונות, והמניה שירדה בשנה האחרונה ב-12.5% כנראה משקפת את הסנטימנט בתחום כולו.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנית טסלה ב-12 החודשים האחרונים
אפשר להאשים את אילון מאסק בחלק מהביצועים החלשים של טסלה, כמו שעושה אחד המשקיעים היותר קולניים שלה, רוס גרבר, שאמר שה"ההתנהגות הרעילה" של מאסק היא זו שפגעה במותג של טסלה, אבל מאסק עצמו מצביע על כמה גורמים אחרים.
מאסק מדבר רבות על הסכנה שקיימת בהתעצמות של החברות הסיניות. BYD למשל עקפה באופן זמני את טסלה כחברה המובילה בתחום, ולמרות שהיא עדיין מסרה פחות רכבים ממנה ברבעון הראשון של השנה היא לפחות הציגה עליה לעומת הרבעון המקביל - היא מסרה 300 אלף רכבים ברבעון לעומת 265 אלף רכבים ברבעון המקביל. הסיבה העיקרית לכך שהחברות הסיניות מצליחות יותר היא כי הממשלה הסינית מסבסדת אותן בצורה כבדה ובכך מאפשרת להן למכור במחירים הרבה יותר תחרותיים.
הביקושים יורדים
כתבנו רבות על כך שבועת ה-EV התפוצצה. רוכשים רבים מייחסים יותר חשיבות לבעיות של פריסת רשת הטענה, זמן הטעינה וטווח הסוללה כשהם בוחנים רכב חשמלי כאפשרות ובסופו של דבר בוחרים ברכבים היברידיים כסוג של פתרון ביניים טוב יותר, ובכך למשל מחזקות חברות שהשקיעו יותר בתחום הזה כמו טויוטה.
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
למרות שמכירות ה-EV בארה"ב ברבעון הראשון עלו ב-40% לעומת הרבעון המקביל, הן היו ללא שינוי לעומת הרבעון שלפני כן, "מה שמעיד על ירידה חדה בביקושים", כתב האנליסט טום נאריאן מפירמת RBC.
- 10.אזרח 05/04/2024 14:59הגב לתגובה זואני ממשיך לקנות
- יובל 05/04/2024 19:53הגב לתגובה זואנשים לא מבינים את זה
- 9.צביקה 05/04/2024 13:05הגב לתגובה זואיברידי לעט עתה
- 8.גיא 05/04/2024 13:02הגב לתגובה זולכתוב את כל השטויות האלה? כל המכפישים את שוק ה ev פשוט פתטיים. אין מילה אחרת. מה אתם חושבים? שיש דרך חזרה?
- 7.חשמליות זה זבל (ל"ת)אלון 05/04/2024 10:53הגב לתגובה זו
- 6.לא אמור להשפיע 05/04/2024 07:22הגב לתגובה זוהרי אם טסלה זו חברת רכבים היא אמורה להיות שווה רבע מפולקסווגן, או לכל היותר כמו פולקסווגן. בפועל היא שווה פי 6 ולכן ברור שמבחינת המשקיעים טסלה היא הימור על נהיגה אוטונומית מושלמת + כשלון מוחלט של המתחרים באוטונומיה
- 5.מוטי המטיף 04/04/2024 23:52הגב לתגובה זומחר תאשימו את עצמכם שהשקעתם בה את רוב כספיכם ועזרתם לחזק אותה, כמו שהיום אתם בוכים שהעברת כספים לחמאס.
- 4.יובל 04/04/2024 21:37הגב לתגובה זוטסלה תקבל את הנתח שלה כחמישה אחוזים משוק הרכב .שווי של 100 מליארד גג
- 3.אולי בגלל תאבת המיסוי של המדינות (ל"ת)mtlk 04/04/2024 21:18הגב לתגובה זו
- 2.הבעיה שטווח טעינה 500 ק"מ בארהב זה כלום זו הבעיה (ל"ת)משה ראשל"צ 04/04/2024 19:27הגב לתגובה זו
- שי 04/04/2024 20:50הגב לתגובה זויש גם 1000 קמ לטעינה. אפשרות טעינה מהירה של דקות בודדות שנותנת 500 קמ. ואפשרות של החלפת בטריה ב-3 דקות. בשורה התחתונה אתה צודק ואני מסכים עם מה שאתה אומר, כי אלה אפשריות שקיימות, אבל עדיין זמינות בכל נקודה כמו לתדלק.
- 1.יובל 04/04/2024 19:17הגב לתגובה זוהיו רגעים ש יא הייתה שווה יותר מכל חברות הרכב ביחד.טירוף. עדיין שווה הרבה יותר מערכה האמיתי
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
