אלון מאסק טסלה
צילום: פייסבוק אלון מאסק

מורגן סטנלי: בעוד 5 שנים טסלה תמכור יותר מפורד וג'נרל מוטורס ביחד

האנליסט אדם ג'ונאס מצביע על כך שקצב המכירות של טסלה יגיע בסוף 2026 ל-300 מיליארד ד' מול 150 מיליארד לכל אחת משתי המתחרות, וזאת בעוד הקצב השנתי שלה לפי הדוחות האחרונים הוא 100 מיליארד ד'. ג'ונאס עצמו מודה שמשקיעים עמם שוחח מתקשים לקבל תחזית זו
תומר אמן | (15)

לאחרונה הצבענו כאן שוב על המכפילים הגבוהים של חברת הרכב החשמלי  TESLA INC (TSLA) של אלון מאסק - המניה נסחרת במכפיל של 83, יותר מפי 8 מהמתחרים "הסטנדרטים" כמו  GENERAL MOTORS (GM) ו- FORD MOTOR (F) שמשקפים את האמונה הגדולה של המשקיעים בפוטנציאל העתידי שלה. בבנק ההשקעות מורגן סטנלי, מנסה האנליסט אדם ג'ונאס לכמת פוטנציאל זה למספרים. הוא סבור שבעוד חמש שנים ועם קצת מזל, יוכלו המכירות של טסלה לעבור את אלו המשולבות של פורד וג'נרל מוטורס יחדיו.

אפילו עבור מובילת שוק כמו טסלה, מדובר בתחזית מפתיעה אם להתחשב בוותק של שתי המתחרות הללו ובמכירות שלהן כיום. גם פורד וגם ג'נרל מוטורס הוקמו לפני יותר מ-100 שנה, פורד בשנת 1903 וג'נרל מוטורוס 5 שנים אחריה, בשנת 1908 ולשתי החברות מכירות של מאות מיליארדי דולרים. טסלה לעומתם - הוקמה לפני פחות מ-20 שנה, בשנת 2003. 

ההנפקה ובסמוך לה קפיצת השווי של ריוויאן יצרו עניין רב, כמו גם בזמנו המיזוג של לוסיד לתוך שלד הספאק CCIV, וכך גם התרגלנו לכך שחברות רכב חשמלי נוספות עולות לכותרות - כלומר המהפכה הזו שבדרך היא עובדה מוגמרת, כשיצוין כי חברות הרכב הגדולות בעצמן קבעו דדליינים להפסקת יצור של רכבים עם מנועי בעירה פנימית.  ובכל זאת, ברור ככל שזה יהיה, לדברי ג'ונאס, רבים ממשקיעי הרכב איתם דיבר מתקשים לקבל את התחזית שלו על כך שטסלה תעקוף במכירותיה את פורד וג'נרל מוטורס ביחד. בשבילו זה מובן מאליו.

הנתון עליו הוא מסתמך הוא קצב המכירות השנתי כפי שהוא משתקף מהדוחות האחרונים של החברה. ברבעון הרביעי של שנת 2021 מכרה טסלה כ-309 אלף רכבים, על פי חישוב זה טסלה מוכרת מכוניות בקצב של כמעט 1.24 מיליון רכבים כל שנה - וזאת רק אם תשמר את הקצב, עוד לפני הגברת יכולות היצור באמצעות מתקניה החדשים (ויש אנליסטים בשוק שמאמינים כי יכולת הייצור היא הדבר היחידי שעומד בדרכה - ולא הביקושים אליהם לדבריהם היא עוד לא עונה באופן מלא).

ברבעון הרביעי דיווחה החברה על הכנסות שהסתכמו בכ-25 מיליארד דולר, או קצב שנתי של כ-100 מיליארד דולר. אלו של ג'נרל מוטורס הסתכמו בכ-33.5 מיליארד דולר, קצב של כ-134 מיליארד בשנה, ואילו אלו של פורד הסתכמו בכ-37.7 מיליארד, קצב שנתי של כ-151 מיליארד דולר. 

ג'ונס מזכיר כי בינואר, מתוך מכירות הרכב בארצות הברית, 3.5% היו של רכבי טסלה. עוד הוא מציין כי מחירי הרכבים שלה גבוהים יותר מאלו של שאר חברות הרכב (כלומר מכירה שלה שווה יותר). עד לשנת 2026 להערכתו ג'נרל מוטורס ופורד יחזיקו בנתחים של 14% ו-10% בהתאמה מכלל השוק, וטסלה עם מעט פחות מ-10%. 

בהתחשב בכך שההערכות בשוק הן שמחיריה של רכבי טסלה ימשיכו להיות גבוהים יותר מאלו של שאר חברות הרכב, ובשילוב של כל נתונים אלו, ג'ונאס צופה שעד סוף 2026 קצב המכירות השנתי של טסלה כבר יסתכם בכ-300 מיליארד דולר, ושל שתי החברות האחרות צפוי להסתכם בכ-150 מיליארד דולר כל אחת.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

נתון זה מאפשר לטענתו להסביר את המכפיל הגבוה בו טסלה נסחרת. המכירות שלה אמנם כרגע מאחורי נתוני המכירות של שאר חברות הרכב, אבל חברת הרכב החשמלי של מאסק עולה כבר בשלב זה על כל חברת רכב אחרת בשוק בנתון אחד - השווי, שמשקף כאמור את הציפיות הלאה.

בדוחותיה האחרונים דיווחה טסלה על כך שהרווח הסתכם בכ-2.54 דולר למניה, ההכנסות הסתכמו בכ-17.7 מיליארד דולר. צפי האנליסטים עמד על רווח של 2.36 דולר למניה על הכנסות של 16.5 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    המחיר משקף חלומות של צעירים, לא ציפיות של מוסדיים (ל"ת)
    זזה בקורלציה להייפ 07/02/2022 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    מה שווה למכור מיליון מכוניות ולקרוא ל-850K חזרה לתיקון? (ל"ת)
    ג'וק 07/02/2022 09:19
    הגב לתגובה זו
  • התיקון מתבצע כמו עדכון תוכנה לפלאפון (ל"ת)
    דודו 07/02/2022 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ברק 06/02/2022 23:03
    הגב לתגובה זו
    יש יותר מידי חברות רכב בארצות הברית ואחת צריכה ליפול
  • 8.
    קשקוש מוחלט. אין שום סיכוי (ל"ת)
    אלון הכפר 06/02/2022 22:20
    הגב לתגובה זו
  • מני 07/02/2022 09:23
    הגב לתגובה זו
    כך שגם אם עוד שנה אתה צריך לבחור בין 5 סוגי מכוניות חשמליות במחיר דומה וביצועים דומים אתה תבחר טסלה
  • 7.
    יש סיכוי שזה יקרה אבל המניה מתמחרת כאילו זה כבר קרה (ל"ת)
    אוהד 06/02/2022 21:53
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רק מזומן 06/02/2022 21:49
    הגב לתגובה זו
    הוא לא בקשר עם סטנלי. ברגע שפורד גנראל וטויוטה מסבים קווי יצור לחשמלי המחיר ירד יהיו מכוניות עממיות וטסלה תתפוגג.מחירי יוקרה כמו מרצדס איכות סוסיתא.
  • 5.
    בן 06/02/2022 21:17
    הגב לתגובה זו
    זה מכוניות, לא סמארטפונים. חוץ מזה, המתחרים נכנסו רק השנה לתמונה.
  • 4.
    נ.ש. 06/02/2022 20:46
    הגב לתגובה זו
    עכשיו צריך שהם יגדלו ב50%
  • 3.
    אוהד טסלה 06/02/2022 20:41
    הגב לתגובה זו
    במקום אחד בכתבה כתוב שרווחי טסלה ברבעון הרביעי הם 25 מיליארד דולר (קצב שנתי של 100 מילארד דולר), ובמקום אחר כתוב 17 מיליארד. למיטב הבנתי טסלה דיווחה על 17 מליארד דולר ברבעון האחרון.
  • 2.
    זה ברור כשמש (ל"ת)
    שי 06/02/2022 20:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שרון 06/02/2022 20:16
    הגב לתגובה זו
    בעוד חמש שנים כל חברות הרכב ייצרו רכבים חשמליים, למה שאדם בר דעת יקנה טסלה שזה רכב ברמה נמוכה, ערמת זבל עטוף בפח זול? ככל שעובר הזמן חברת טסלה תשחק יותר ויותר, מחשב עם פח זה מרגיש כמו סקייטבורד על הכביש.... כאשר תעמיד מול קונה טסלה או הונדה עם אותו נתון חשמלי, אני מאמין שכל בר דעת יבחר הונדה שתעמיד גם תוכנה טובה. טסלה זה גימיק טוב, אבל זה זבל של רכב
  • תנהג בטסלה ותבין מה זה טסלה... (ל"ת)
    עוז 23/02/2022 21:13
    הגב לתגובה זו
  • נ.ש. 06/02/2022 21:33
    הגב לתגובה זו
    תביא לי מהחומר שלקחת
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס

ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים

בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד. 

הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.

פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 8

אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.

בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.

מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.

צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8. 


ג'אקו 8 PHEV - ישר ממסלול הסלאלום הבוצי משהו. צילום יואב פולס

הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.

עיצוב חיצוני ופנימי

זיקר (זיקר)זיקר (זיקר)

הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה זיקר מחירי הרכב

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות. 

היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.


כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות. 

ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.