אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן
ראיון

אלקטריאון לא עוצרת; "הפרויקט בראש העין יפתח לנו דלתות"

דנסו היפנית תזרים כ-36 מיליון שקל לאלקטריאון תמורת הקצאה של כ-2% ממניות החברה, במחיר של 156.4 שקל למניה; המנכ"ל אורן עזר: "פרויקט אפיקים הוא בעצם הפרויקט המסחרי הראשון שלנו וכבר כ-4 חודשים המערכת פועלת מאוד מאוד טוב"; "אני מעריך שהשנה נראה פרויקטים שמגיעים מארה"ב, בעיקר במישיגן וניו יורק"
קובי ישעיהו | (15)

חברת אלקטריאון, העוסקת בפיתוח טכנולוגית כביש חשמלי חכם המאפשר טעינה של כלי רכב חשמליים במהלך הנסיעה, דיווחה בשבוע שעבר על זינוק של מעל 140% בהכנסות ברבעון האחרון, לצד צמצום ההפסד הנקי שעמד בסוף הרבעון הרביעי על כ-20 מיליון שקל. נכון לסוף שנת 2023 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-58.8 מיליון שקל. 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2023 עמדו על כ-8.9 מיליון שקל עלייה של כ-142% ביחס לכ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה צמצמה החברה את ההפסד הנקי שלה שעמד בסוף הרבעון על 19.7 מיליון שקל בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

את שנת 2023 סיימה אלקטריאון 0% עם הכנסות של כ-23 מיליון שקל לעומת כ-9 מיליון שקל ב-2022. ההפסד התפעולי עמד על כ-78 מיליון שקל וההפסד הנקי על כ-76 מיליון שקל.  ל-2024 החברה צופה הכנסות של כ-90 מיליון שקל.

המשקיעים בבורסה אהבו את הדוחות ומניית אלקטריאון זינקה ביום חמישי ב-18% ואילו היום מזנקת המניה בעוד 13% לאחר שהחברה דיווחה על הסכם השקעה עם הענקית הגלובלית לרכיבים לרכב דנסו ומשלימה קפיצה של פי 3 בערכה מהשפל באוקטובר 2023. שווי שוק החברה בבורסה הגיע לכ-1.8 מיליארד שקל.

היום מקבלת המניה רוח גבית מדיווח של החברה על הסכם השקעה לפיו תזרים דנסו כ-36 מיליון שקל לאלקטריאון תמורת הקצאה של כ-2% ממניות החברה, במחיר של 156.4 שקל למניה. 

ההשקעה הנוכחית הגיעה לאחר שבמרץ 2023 חתמה החברה על מזכר הבנות אסטרטגי עם יצרנית הרכב היפנית טויוטה ועם דנסו. לאחר מכן, בינואר השנה, חתמה החברה על הסכם מחייב מול טויוטה ודנסו במסגרתו, על בסיס מערכת הטעינה האלחוטית שפיתחה אלקטריאון והקניין הרוחני המשותף של 3 החברות, יפעלו 3 החברות לפיתוחה של טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים פרטיים קיימים ורכבים חדשים.

דנסו היא חברת ענק שמספקת חלקים שונים לחברות רכב ולמעשה עובדת עם כמעט כל חברות הרכב בעולם. שיתוף הפעולה ההדוק עם דנסו, לכן, עשוי לאפשר לאלקטריאון להגיע דרכה לשיתופי פעולה עם חברות רכב רבות בכל העולם. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בארץ, השיקה החברה לפני מספר חודשים פרויקט מסחרי במסוף האוטובוסים של אלקטרה אפיקים בראש העין שכולל התקנה של תשתית טעינה אלחוטית ומתן שירותי תחזוקה, תמיכה, תפעול ותוכנה לתשתית הטעינה. בנובמבר האחרון מסרה החברה את הפרויקט לאלקטרה אפיקים.

"בקרוב נשמע על עוד פרויקטים שמגיעים אלינו בגלל ההצלחה של הפרויקט עם אלקטרה אפיקים"

בשיחה עם ביזפורטל אומר המנכ"ל אורן עזר כי "פרויקט אפיקים הוא בעצם הפרויקט המסחרי הראשון שלנו וכבר כ-4 חודשים המערכת פועלת מאוד מאוד טוב. הלקוח, אלקטרה אפיקים, מאוד מרוצה. אנחנו מראים את כל היתרונות של המערכת שזה בעיקר הורדת עלויות, הגדלת טווח נסיעה ואופטימיזציה של עלות החשמל בעזרת התוכנה. אני חושב שההצלחה של הפרויקט תפתח לנו דלתות רבות בארץ ובעולם".

ומה קורה באמת בפעילות שלכם בעולם?

"יש לנו פרויקט חשוב בנורבגיה. זכינו במכרז להדגים את הטכנולוגיה עבור גוף שאחראי על התחבורה הציבורית בעיר טרונדהיין וזה מאוד חשוב כי זה פרויקט שחשוב לכל המדינות הסקנדינביות. אם נראה ביצועים טובים ונזכה בפרויקט אז זה יכול לפתוח את הדלת לכל אירופה".

מה הלוחות זמנים שם?

"ביוני נפרוס את המערכת. אגב, הגוף בנורבגיה בחר את יוטונג הסינית לאספקת אוטובוסים חשמליים. זאת החברה הגדולה בעולם ואנחנו משתפים איתה פעולה. בספטמבר יגיע האוטובוס ואנחנו צריכים להראות ביצועים ואז יקבלו החלטה. אז זה יקרה בעוד שנה לפחות".

לדבריו, בעקבות ההצלחה של פרויקט אפיקים "אני מעריך שבקרוב נשמע על עוד פרויקטים שמגיעים אלינו בגלל פרויקט אפיקים. בנורבגיה אם נצליח זה יפתח דלת להרבה מאוד פרויקטים אחרים באירופה".

מה קורה בארה"ב?

"בספטמבר 2023 השלמנו במישיגן התקנה של השלב הראשון של 400 מטר כביש חכם מתוך 1.6 ק"מ. המערכת עובדת ורכב הניסוי נוסע על הכביש. הקטע הבא יושלם במהלך השנה. הם מאוד מרוצים בינתיים מההפעלה. אנחנו עסוקים בלימוד האנשים שם, חינוך השוק. אם מסתכלים על 2024 אני מעריך שנראה פרויקטים שמגיעים מארה"ב, בעיקר במישיגן וניו יורק. שמנו שם הרבה משאבים ופוקוס וזה נראה טוב".

מה לגבי חברות הרכב?

"יש לנו שיתופי פעולה עם 15 חברות רכב בעולם מחוץ לשיתוף הפעולה עם דנסו היפנית, שהיום דיווחנו כי היא משקיעה בחברה 10 מיליון דולר. מדובר בעיקר בחברות אוטובוסים, שם הרגולציה פחות מכבידה בהשוואה לרכבים פרטיים. יותר קל להתקדם עם חברות של אוטובוסים ומשאיות, שיש להן ציים גדולים". 

מתי החברה צפויה לעבור לרווחיות תפעולית?

"אנחנו בדרך לשם. יש לנו הסכמים חתומים ולקראת סגירה של יותר מ-80 מיליון שקל, כמעט 90 מיליון שקל ל-2024. אני מניח שגם ב-2025 תהיה עוד קפיצה בצמיחה. אז אנחנו לא צפויים להגיע לרווחיות ב-2024 אבל אנחנו כבר רואים את זה קורה בעתיד הלא כל כך רחוק. מה שחשוב שזה שכל הלקוחות שלנו מאוד מרוצים והמוצר כבר בשל למכירה. גם התוכנה שלנו מאוד טובה ומהווה ערך מוסף חשוב ללקוח". 

אתם מתכננים גיוסי הון בקרוב או שיש לכם מספיק כסף בקופה?

"אני מניח שבמהלך 2024 לא נצטרך לגייס עוד כסף".

לסיום, איפה אתה רואה את הסיכונים העיקריים לפעילות החברה?

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אנונימי 01/04/2024 11:07
    הגב לתגובה זו
    לא מדברים על ההןנאה הז שגם מבית הון הטבע ו? מתרסקת 11% חנן פרידמן הוא פושט רגל שהסתיר מידע בכוונה מהמשקיעים!
  • 7.
    משקיע ותיק 31/03/2024 21:40
    הגב לתגובה זו
    מניה שזוכה היום להצהרת אמון מטורפת מניה עם מוצר ענק וכלכלי מאוד עם שוק שילך ויתעצם כי העולם נמצא שם וצריך את זה. ניהול חכם ומושכל עם נגיעה אמיתית במקומות הנכונים. זה פשוט יהלומים על הרצפה לאסוף ומהר לא הרבה זמן והשווי שלה בעננים. המשקיעים יהיו מליונרים ובקלות. בהצלחה לכולם.
  • 6.
    לא יכולים כאן לפרגן . תגיע רחוק מאד (ל"ת)
    Hguy 31/03/2024 17:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אמיר 31/03/2024 16:12
    הגב לתגובה זו
    כלומר הם שווים 1.8 מליארד ש"ח מוכרים ב 20 מ' ומספידים כ 60 מ'
  • dw 31/03/2024 17:25
    הגב לתגובה זו
    נכון, זה נייר חלום, אבל עם מכירות קצת יותר משמעותיות ממה שרשמת.
  • 4.
    תפסו פרייארים (ל"ת)
    אלי 31/03/2024 16:11
    הגב לתגובה זו
  • dw 31/03/2024 17:23
    הגב לתגובה זו
    זה יצרן tier1 יפני. מאד מכובד בעולם. מאד מאד מכובד. השקעה שלו מסמנת שהם רואים בטכנולוגיה כחלק מעתיד ענף הרכב בעולם. אין הרבה חברות ישראליות שיכולות לאמר דברים כאלה. היתה אחת. מובילאיי. הלוואי ויצליחו לשחזר את הצלחת מובילאיי ואז כל העלייה שהנייר עשה? זה רק הקדימון של הסרט.
  • 3.
    ערן 31/03/2024 14:37
    הגב לתגובה זו
    המשקיעים הקטנים. זה פשוט בגן של החברות הישראליות שתמיד דופקות את המשקיעים הקטנים ומדללים אותם כשהחברה מתחילה לתפוס תאוצה.
  • 2.
    הם יסיימו כמו "בטר פלייס" (ל"ת)
    007 31/03/2024 14:03
    הגב לתגובה זו
  • אולי כמו פאלו אלטו? (ל"ת)
    Hguy 31/03/2024 17:59
    הגב לתגובה זו
  • dw 31/03/2024 17:20
    הגב לתגובה זו
    אני חוזר על התובנה שרשמתי כאן כבר בעבר - אלקטריאון זה הדבר שהכי קרוב להיות מובילאיי2 בשוק המקומי. לא סתם העניין בנייר גבוה. ולאורך זמן. הלוואי וינפיקו בנאסדק לפי 1B$, שזה כפול מהיום. חושבים שזה יקר? ובכן, כזכור מובילאיי נמכרה לפי... 15B$ (וגם על זה אינטל מורווחים) רוב ההשקעות שלי שונות מאד: בזן, ניו מד, סאפיינס, על בד וכו אבל זה נייר בהחלט מעניין. זה הסטארט אפ הכי הכי סקסי בבורסה.
  • מאמין מאוד באלקטריאון (ל"ת)
    אלישע 0542845307 31/03/2024 21:09
  • 1.
    רגע אבל הם אמרו 31/03/2024 13:47
    הגב לתגובה זו
    אלקטריאון זה משחקי מילים. בהתחלה דן זה פרוייקט מסחרי, אחר-כך מודים שזה פיילוט והם התקינו את התשתית בחינם. עכשיו הם אומרים שהפרוייקט עם אפיקים מסחרי, ולא מספרים שזה פיילוט מסובסד של משרד התחבורה. פרוייקטים בכאילו מסחריים בכאילו
  • כמדומני דן מכרה את המניות שלה באלקטריאון (ל"ת)
    צד6 31/03/2024 17:27
    הגב לתגובה זו
  • dw 31/03/2024 17:21
    הגב לתגובה זו
    ככה זה רגולציה. זה לוקח זמן. במקור רידינג היה אמור להיות ראשון וראש העין שני. התהפך. לא באמת משנה. אני כבר מחכה לראות את מסוף רידינג עובר לחשמל אלחוטי.
גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר

התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נאוויטס

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 0.75%   מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.

היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.

החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.

יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: טבע תכבוש את המקום הראשון ואקסל שוב רוכשת

ת"א 35 חגג אתמול שיא חדש של 3,600 נק' וגם שיא בתשואה - מדד הדגל קפץ ביותר מ-50% מתחילת השנה; טבע צפויה לעקוף את בנק לאומי כחברה הגדולה ביותר בבורסה; אקסל זינקה אתמול - האם הידיעה על הרכישות דלפה לפני שהמשקיעים ידעו?  

מערכת ביזפורטל |

   


התנועות במדדים:מדד ת"א 35   מדד ת"א 90 0.1%    מדד ת"א 125 -0.12%  

דולר שקל רציף 0.04%      

BITCOIN -2.3%