אלקטריאון לא עוצרת; "הפרויקט בראש העין יפתח לנו דלתות"
חברת אלקטריאון, העוסקת בפיתוח טכנולוגית כביש חשמלי חכם המאפשר טעינה של כלי רכב חשמליים במהלך הנסיעה, דיווחה בשבוע שעבר על זינוק של מעל 140% בהכנסות ברבעון האחרון, לצד צמצום ההפסד הנקי שעמד בסוף הרבעון הרביעי על כ-20 מיליון שקל. נכון לסוף שנת 2023 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-58.8 מיליון שקל.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2023 עמדו על כ-8.9 מיליון שקל עלייה של כ-142% ביחס לכ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה צמצמה החברה את ההפסד הנקי שלה שעמד בסוף הרבעון על 19.7 מיליון שקל בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
את שנת 2023 סיימה אלקטריאון 0% עם הכנסות של כ-23 מיליון שקל לעומת כ-9 מיליון שקל ב-2022. ההפסד התפעולי עמד על כ-78 מיליון שקל וההפסד הנקי על כ-76 מיליון שקל. ל-2024 החברה צופה הכנסות של כ-90 מיליון שקל.
המשקיעים בבורסה אהבו את הדוחות ומניית אלקטריאון זינקה ביום חמישי ב-18% ואילו היום מזנקת המניה בעוד 13% לאחר שהחברה דיווחה על הסכם השקעה עם הענקית הגלובלית לרכיבים לרכב דנסו ומשלימה קפיצה של פי 3 בערכה מהשפל באוקטובר 2023. שווי שוק החברה בבורסה הגיע לכ-1.8 מיליארד שקל.
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היום מקבלת המניה רוח גבית מדיווח של החברה על הסכם השקעה לפיו תזרים דנסו כ-36 מיליון שקל לאלקטריאון תמורת הקצאה של כ-2% ממניות החברה, במחיר של 156.4 שקל למניה.
ההשקעה הנוכחית הגיעה לאחר שבמרץ 2023 חתמה החברה על מזכר הבנות אסטרטגי עם יצרנית הרכב היפנית טויוטה ועם דנסו. לאחר מכן, בינואר השנה, חתמה החברה על הסכם מחייב מול טויוטה ודנסו במסגרתו, על בסיס מערכת הטעינה האלחוטית שפיתחה אלקטריאון והקניין הרוחני המשותף של 3 החברות, יפעלו 3 החברות לפיתוחה של טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים פרטיים קיימים ורכבים חדשים.
דנסו היא חברת ענק שמספקת חלקים שונים לחברות רכב ולמעשה עובדת עם כמעט כל חברות הרכב בעולם. שיתוף הפעולה ההדוק עם דנסו, לכן, עשוי לאפשר לאלקטריאון להגיע דרכה לשיתופי פעולה עם חברות רכב רבות בכל העולם.
- להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
- היום בבורסה: איך תשפיע ההתקדמות בין ארה"ב וסין בהסכם הסחר על השוק המקומי?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
בארץ, השיקה החברה לפני מספר חודשים פרויקט מסחרי במסוף האוטובוסים של אלקטרה אפיקים בראש העין שכולל התקנה של תשתית טעינה אלחוטית ומתן שירותי תחזוקה, תמיכה, תפעול ותוכנה לתשתית הטעינה. בנובמבר האחרון מסרה החברה את הפרויקט לאלקטרה אפיקים.
"בקרוב נשמע על עוד פרויקטים שמגיעים אלינו בגלל ההצלחה של הפרויקט עם אלקטרה אפיקים"
בשיחה עם ביזפורטל אומר המנכ"ל אורן עזר כי "פרויקט אפיקים הוא בעצם הפרויקט המסחרי הראשון שלנו וכבר כ-4 חודשים המערכת פועלת מאוד מאוד טוב. הלקוח, אלקטרה אפיקים, מאוד מרוצה. אנחנו מראים את כל היתרונות של המערכת שזה בעיקר הורדת עלויות, הגדלת טווח נסיעה ואופטימיזציה של עלות החשמל בעזרת התוכנה. אני חושב שההצלחה של הפרויקט תפתח לנו דלתות רבות בארץ ובעולם".
ומה קורה באמת בפעילות שלכם בעולם?
"יש לנו פרויקט חשוב בנורבגיה. זכינו במכרז להדגים את הטכנולוגיה עבור גוף שאחראי על התחבורה הציבורית בעיר טרונדהיין וזה מאוד חשוב כי זה פרויקט שחשוב לכל המדינות הסקנדינביות. אם נראה ביצועים טובים ונזכה בפרויקט אז זה יכול לפתוח את הדלת לכל אירופה".
מה הלוחות זמנים שם?
"ביוני נפרוס את המערכת. אגב, הגוף בנורבגיה בחר את יוטונג הסינית לאספקת אוטובוסים חשמליים. זאת החברה הגדולה בעולם ואנחנו משתפים איתה פעולה. בספטמבר יגיע האוטובוס ואנחנו צריכים להראות ביצועים ואז יקבלו החלטה. אז זה יקרה בעוד שנה לפחות".
לדבריו, בעקבות ההצלחה של פרויקט אפיקים "אני מעריך שבקרוב נשמע על עוד פרויקטים שמגיעים אלינו בגלל פרויקט אפיקים. בנורבגיה אם נצליח זה יפתח דלת להרבה מאוד פרויקטים אחרים באירופה".
מה קורה בארה"ב?
"בספטמבר 2023 השלמנו במישיגן התקנה של השלב הראשון של 400 מטר כביש חכם מתוך 1.6 ק"מ. המערכת עובדת ורכב הניסוי נוסע על הכביש. הקטע הבא יושלם במהלך השנה. הם מאוד מרוצים בינתיים מההפעלה. אנחנו עסוקים בלימוד האנשים שם, חינוך השוק. אם מסתכלים על 2024 אני מעריך שנראה פרויקטים שמגיעים מארה"ב, בעיקר במישיגן וניו יורק. שמנו שם הרבה משאבים ופוקוס וזה נראה טוב".
מה לגבי חברות הרכב?
"יש לנו שיתופי פעולה עם 15 חברות רכב בעולם מחוץ לשיתוף הפעולה עם דנסו היפנית, שהיום דיווחנו כי היא משקיעה בחברה 10 מיליון דולר. מדובר בעיקר בחברות אוטובוסים, שם הרגולציה פחות מכבידה בהשוואה לרכבים פרטיים. יותר קל להתקדם עם חברות של אוטובוסים ומשאיות, שיש להן ציים גדולים".
מתי החברה צפויה לעבור לרווחיות תפעולית?
"אנחנו בדרך לשם. יש לנו הסכמים חתומים ולקראת סגירה של יותר מ-80 מיליון שקל, כמעט 90 מיליון שקל ל-2024. אני מניח שגם ב-2025 תהיה עוד קפיצה בצמיחה. אז אנחנו לא צפויים להגיע לרווחיות ב-2024 אבל אנחנו כבר רואים את זה קורה בעתיד הלא כל כך רחוק. מה שחשוב שזה שכל הלקוחות שלנו מאוד מרוצים והמוצר כבר בשל למכירה. גם התוכנה שלנו מאוד טובה ומהווה ערך מוסף חשוב ללקוח".
אתם מתכננים גיוסי הון בקרוב או שיש לכם מספיק כסף בקופה?
"אני מניח שבמהלך 2024 לא נצטרך לגייס עוד כסף".
לסיום, איפה אתה רואה את הסיכונים העיקריים לפעילות החברה?
- 8.אנונימי 01/04/2024 11:07הגב לתגובה זולא מדברים על ההןנאה הז שגם מבית הון הטבע ו? מתרסקת 11% חנן פרידמן הוא פושט רגל שהסתיר מידע בכוונה מהמשקיעים!
- 7.משקיע ותיק 31/03/2024 21:40הגב לתגובה זומניה שזוכה היום להצהרת אמון מטורפת מניה עם מוצר ענק וכלכלי מאוד עם שוק שילך ויתעצם כי העולם נמצא שם וצריך את זה. ניהול חכם ומושכל עם נגיעה אמיתית במקומות הנכונים. זה פשוט יהלומים על הרצפה לאסוף ומהר לא הרבה זמן והשווי שלה בעננים. המשקיעים יהיו מליונרים ובקלות. בהצלחה לכולם.
- 6.לא יכולים כאן לפרגן . תגיע רחוק מאד (ל"ת)Hguy 31/03/2024 17:58הגב לתגובה זו
- 5.אמיר 31/03/2024 16:12הגב לתגובה זוכלומר הם שווים 1.8 מליארד ש"ח מוכרים ב 20 מ' ומספידים כ 60 מ'
- dw 31/03/2024 17:25הגב לתגובה זונכון, זה נייר חלום, אבל עם מכירות קצת יותר משמעותיות ממה שרשמת.
- 4.תפסו פרייארים (ל"ת)אלי 31/03/2024 16:11הגב לתגובה זו
- dw 31/03/2024 17:23הגב לתגובה זוזה יצרן tier1 יפני. מאד מכובד בעולם. מאד מאד מכובד. השקעה שלו מסמנת שהם רואים בטכנולוגיה כחלק מעתיד ענף הרכב בעולם. אין הרבה חברות ישראליות שיכולות לאמר דברים כאלה. היתה אחת. מובילאיי. הלוואי ויצליחו לשחזר את הצלחת מובילאיי ואז כל העלייה שהנייר עשה? זה רק הקדימון של הסרט.
- 3.ערן 31/03/2024 14:37הגב לתגובה זוהמשקיעים הקטנים. זה פשוט בגן של החברות הישראליות שתמיד דופקות את המשקיעים הקטנים ומדללים אותם כשהחברה מתחילה לתפוס תאוצה.
- 2.הם יסיימו כמו "בטר פלייס" (ל"ת)007 31/03/2024 14:03הגב לתגובה זו
- אולי כמו פאלו אלטו? (ל"ת)Hguy 31/03/2024 17:59הגב לתגובה זו
- dw 31/03/2024 17:20הגב לתגובה זואני חוזר על התובנה שרשמתי כאן כבר בעבר - אלקטריאון זה הדבר שהכי קרוב להיות מובילאיי2 בשוק המקומי. לא סתם העניין בנייר גבוה. ולאורך זמן. הלוואי וינפיקו בנאסדק לפי 1B$, שזה כפול מהיום. חושבים שזה יקר? ובכן, כזכור מובילאיי נמכרה לפי... 15B$ (וגם על זה אינטל מורווחים) רוב ההשקעות שלי שונות מאד: בזן, ניו מד, סאפיינס, על בד וכו אבל זה נייר בהחלט מעניין. זה הסטארט אפ הכי הכי סקסי בבורסה.
- מאמין מאוד באלקטריאון (ל"ת)אלישע 0542845307 31/03/2024 21:09
- 1.רגע אבל הם אמרו 31/03/2024 13:47הגב לתגובה זואלקטריאון זה משחקי מילים. בהתחלה דן זה פרוייקט מסחרי, אחר-כך מודים שזה פיילוט והם התקינו את התשתית בחינם. עכשיו הם אומרים שהפרוייקט עם אפיקים מסחרי, ולא מספרים שזה פיילוט מסובסד של משרד התחבורה. פרוייקטים בכאילו מסחריים בכאילו
- כמדומני דן מכרה את המניות שלה באלקטריאון (ל"ת)צד6 31/03/2024 17:27הגב לתגובה זו
- dw 31/03/2024 17:21הגב לתגובה זוככה זה רגולציה. זה לוקח זמן. במקור רידינג היה אמור להיות ראשון וראש העין שני. התהפך. לא באמת משנה. אני כבר מחכה לראות את מסוף רידינג עובר לחשמל אלחוטי.
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: איך תשפיע ההתקדמות בין ארה"ב וסין בהסכם הסחר על השוק המקומי?
על החברה שהיתה על סף קריסה והגיעה לשווי של 10 מיליארד דולר, על הקשר בין מחירי הדירות למחירי המניות ועל הבנקים
חדשות חשובות במיוחד לפני תחילת המסחר, אבל צריך לסייג, היינו כבר בהודעות קרובות לזו, לא אופטימיות עד כדי כך, אבל גם בעבר אמרו לנו שיש התקדמות בהסכם הסחר בין ארה"ב לסין. עכשיו זה מפי שר האוצר האמריקאי, עכשיו זה רגע לפני מפגש פסגה בין טראמפ לשי, נשיא סין. זה נראה שהצדדים סגרו על מסגרת, אבל עד שזה לא חתום זה לא חתום. בכל מקרה, ההתקדמות היא חדשות טובות, וזה גם יבטא ככל הנראה פתרון בתחום השבבים לטובת החשקניות בתחום, גם החברות הישראליות. הרחבה: שר האוצר האמריקאי: ארה"ב וסין הגיעו למסגרת הסכם סחר - הפרטים יידונו בפסגה בין טראמפ לשי
המניות הדואליות חוזרות לתל אביב עם מסר מאוד ברור - השבבים בעלייה. הפעם היתה זו אינטל שהרימה את התחום ומי שתהנה מכך בעיקר תהיה - נובה 0% . נובה חוזרת עם פער אריביטראז' חיובי של 4%. השווי שלה חצה לראשונה את ה-10 מיליארד דולר וזו הזדמנות לספר לכם על הדרך של החברה - מסטארט אפ להנפקה, לנפילה וכמעט מחיקה וכמעט מאפס להגיע ל-10 מיליארד. החזון של ד"ר דישון, המקום הנכון להיות בו, והביצוע של הנהלה מוצלחת.
הסיפור של נובה הוא בלתי נתפס. צמיחה רציפה מרבעון לרבעון במשך יותר מעשור בזכות התמחות בפיתוח וייצור של מכשירי מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, מביאים אותה למספרים שאף אחד לא יכול היה לחלום עליהם. אם הייתם אומרים למייסד, ד"ר גיורא דישון שהחברה תגיע למיליארד דולר, הוא היה אולי אומר יש מצב. אחרי הנפילה הוא עסק בלשרוד. עברו 15 שנים, דישון כבר מזמן פרש, והחברה שלו היא שחקנית חשובה וגדולה בתחום מערכות הבדיקה לתעשיית השבבים.
אחרי משבר הדוט.קום, מניית נובה נסחרה בעשרות סנטים, בשווי של כ-20 מיליון דולר ועמוק מתחת למזומנים בקופה. הסיכון היה גדול כי החברה שרפה מזומנים. המזומנים בקופה הגיעו דרך הנפקה בשנת 2000 שהוביל אז המייסד והמנכ"ל ד"ר דישון. אלמלא ההנפקה, לא היתה היום נובה. המסר למנהלים הוא פשוט - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך. המסר למשקיעם הוא - זהירות. ובכלל חשוב תמיד להזכיר, הנפקות נעשות במצב של חוסר איזון באינפורמציה בין המוכרים-מנפיקים לבין הקונים. נובה נפלה אחרי ההנפקה בכ-93% לפני שהתאוששה.
- הדולר יורד מול השקל; איזה מטבעות התחזקו הכי הרבה מולו מתחילת השנה?
- חברה לישראל עלתה 5%, חלל נפלה 10.5%; סגירה חיובית בת"א
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דישון שיצא מאורבוטק דיבר אז על יכולת להצמיח את נובה לחברה גדולה, אבל סדרי הגודל שהוא דיבר עליהם היו צנועים - מכירות של עשרות, אולי מאות בודדות של מיליונים. המספרים היום הם פי כמה וכמה, השווי הוא חלומי.
