אלקטריאון לא עוצרת; "הפרויקט בראש העין יפתח לנו דלתות"
חברת אלקטריאון, העוסקת בפיתוח טכנולוגית כביש חשמלי חכם המאפשר טעינה של כלי רכב חשמליים במהלך הנסיעה, דיווחה בשבוע שעבר על זינוק של מעל 140% בהכנסות ברבעון האחרון, לצד צמצום ההפסד הנקי שעמד בסוף הרבעון הרביעי על כ-20 מיליון שקל. נכון לסוף שנת 2023 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-58.8 מיליון שקל.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2023 עמדו על כ-8.9 מיליון שקל עלייה של כ-142% ביחס לכ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה צמצמה החברה את ההפסד הנקי שלה שעמד בסוף הרבעון על 19.7 מיליון שקל בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
את שנת 2023 סיימה אלקטריאון -1.03% עם הכנסות של כ-23 מיליון שקל לעומת כ-9 מיליון שקל ב-2022. ההפסד התפעולי עמד על כ-78 מיליון שקל וההפסד הנקי על כ-76 מיליון שקל. ל-2024 החברה צופה הכנסות של כ-90 מיליון שקל.
המשקיעים בבורסה אהבו את הדוחות ומניית אלקטריאון זינקה ביום חמישי ב-18% ואילו היום מזנקת המניה בעוד 13% לאחר שהחברה דיווחה על הסכם השקעה עם הענקית הגלובלית לרכיבים לרכב דנסו ומשלימה קפיצה של פי 3 בערכה מהשפל באוקטובר 2023. שווי שוק החברה בבורסה הגיע לכ-1.8 מיליארד שקל.
- אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
- אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היום מקבלת המניה רוח גבית מדיווח של החברה על הסכם השקעה לפיו תזרים דנסו כ-36 מיליון שקל לאלקטריאון תמורת הקצאה של כ-2% ממניות החברה, במחיר של 156.4 שקל למניה.
ההשקעה הנוכחית הגיעה לאחר שבמרץ 2023 חתמה החברה על מזכר הבנות אסטרטגי עם יצרנית הרכב היפנית טויוטה ועם דנסו. לאחר מכן, בינואר השנה, חתמה החברה על הסכם מחייב מול טויוטה ודנסו במסגרתו, על בסיס מערכת הטעינה האלחוטית שפיתחה אלקטריאון והקניין הרוחני המשותף של 3 החברות, יפעלו 3 החברות לפיתוחה של טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים פרטיים קיימים ורכבים חדשים.
דנסו היא חברת ענק שמספקת חלקים שונים לחברות רכב ולמעשה עובדת עם כמעט כל חברות הרכב בעולם. שיתוף הפעולה ההדוק עם דנסו, לכן, עשוי לאפשר לאלקטריאון להגיע דרכה לשיתופי פעולה עם חברות רכב רבות בכל העולם.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
בארץ, השיקה החברה לפני מספר חודשים פרויקט מסחרי במסוף האוטובוסים של אלקטרה אפיקים בראש העין שכולל התקנה של תשתית טעינה אלחוטית ומתן שירותי תחזוקה, תמיכה, תפעול ותוכנה לתשתית הטעינה. בנובמבר האחרון מסרה החברה את הפרויקט לאלקטרה אפיקים.
"בקרוב נשמע על עוד פרויקטים שמגיעים אלינו בגלל ההצלחה של הפרויקט עם אלקטרה אפיקים"
בשיחה עם ביזפורטל אומר המנכ"ל אורן עזר כי "פרויקט אפיקים הוא בעצם הפרויקט המסחרי הראשון שלנו וכבר כ-4 חודשים המערכת פועלת מאוד מאוד טוב. הלקוח, אלקטרה אפיקים, מאוד מרוצה. אנחנו מראים את כל היתרונות של המערכת שזה בעיקר הורדת עלויות, הגדלת טווח נסיעה ואופטימיזציה של עלות החשמל בעזרת התוכנה. אני חושב שההצלחה של הפרויקט תפתח לנו דלתות רבות בארץ ובעולם".
ומה קורה באמת בפעילות שלכם בעולם?
"יש לנו פרויקט חשוב בנורבגיה. זכינו במכרז להדגים את הטכנולוגיה עבור גוף שאחראי על התחבורה הציבורית בעיר טרונדהיין וזה מאוד חשוב כי זה פרויקט שחשוב לכל המדינות הסקנדינביות. אם נראה ביצועים טובים ונזכה בפרויקט אז זה יכול לפתוח את הדלת לכל אירופה".
מה הלוחות זמנים שם?
"ביוני נפרוס את המערכת. אגב, הגוף בנורבגיה בחר את יוטונג הסינית לאספקת אוטובוסים חשמליים. זאת החברה הגדולה בעולם ואנחנו משתפים איתה פעולה. בספטמבר יגיע האוטובוס ואנחנו צריכים להראות ביצועים ואז יקבלו החלטה. אז זה יקרה בעוד שנה לפחות".
לדבריו, בעקבות ההצלחה של פרויקט אפיקים "אני מעריך שבקרוב נשמע על עוד פרויקטים שמגיעים אלינו בגלל פרויקט אפיקים. בנורבגיה אם נצליח זה יפתח דלת להרבה מאוד פרויקטים אחרים באירופה".
מה קורה בארה"ב?
"בספטמבר 2023 השלמנו במישיגן התקנה של השלב הראשון של 400 מטר כביש חכם מתוך 1.6 ק"מ. המערכת עובדת ורכב הניסוי נוסע על הכביש. הקטע הבא יושלם במהלך השנה. הם מאוד מרוצים בינתיים מההפעלה. אנחנו עסוקים בלימוד האנשים שם, חינוך השוק. אם מסתכלים על 2024 אני מעריך שנראה פרויקטים שמגיעים מארה"ב, בעיקר במישיגן וניו יורק. שמנו שם הרבה משאבים ופוקוס וזה נראה טוב".
מה לגבי חברות הרכב?
"יש לנו שיתופי פעולה עם 15 חברות רכב בעולם מחוץ לשיתוף הפעולה עם דנסו היפנית, שהיום דיווחנו כי היא משקיעה בחברה 10 מיליון דולר. מדובר בעיקר בחברות אוטובוסים, שם הרגולציה פחות מכבידה בהשוואה לרכבים פרטיים. יותר קל להתקדם עם חברות של אוטובוסים ומשאיות, שיש להן ציים גדולים".
מתי החברה צפויה לעבור לרווחיות תפעולית?
"אנחנו בדרך לשם. יש לנו הסכמים חתומים ולקראת סגירה של יותר מ-80 מיליון שקל, כמעט 90 מיליון שקל ל-2024. אני מניח שגם ב-2025 תהיה עוד קפיצה בצמיחה. אז אנחנו לא צפויים להגיע לרווחיות ב-2024 אבל אנחנו כבר רואים את זה קורה בעתיד הלא כל כך רחוק. מה שחשוב שזה שכל הלקוחות שלנו מאוד מרוצים והמוצר כבר בשל למכירה. גם התוכנה שלנו מאוד טובה ומהווה ערך מוסף חשוב ללקוח".
אתם מתכננים גיוסי הון בקרוב או שיש לכם מספיק כסף בקופה?
"אני מניח שבמהלך 2024 לא נצטרך לגייס עוד כסף".
לסיום, איפה אתה רואה את הסיכונים העיקריים לפעילות החברה?
- 8.אנונימי 01/04/2024 11:07הגב לתגובה זולא מדברים על ההןנאה הז שגם מבית הון הטבע ו? מתרסקת 11% חנן פרידמן הוא פושט רגל שהסתיר מידע בכוונה מהמשקיעים!
- 7.משקיע ותיק 31/03/2024 21:40הגב לתגובה זומניה שזוכה היום להצהרת אמון מטורפת מניה עם מוצר ענק וכלכלי מאוד עם שוק שילך ויתעצם כי העולם נמצא שם וצריך את זה. ניהול חכם ומושכל עם נגיעה אמיתית במקומות הנכונים. זה פשוט יהלומים על הרצפה לאסוף ומהר לא הרבה זמן והשווי שלה בעננים. המשקיעים יהיו מליונרים ובקלות. בהצלחה לכולם.
- 6.לא יכולים כאן לפרגן . תגיע רחוק מאד (ל"ת)Hguy 31/03/2024 17:58הגב לתגובה זו
- 5.אמיר 31/03/2024 16:12הגב לתגובה זוכלומר הם שווים 1.8 מליארד ש"ח מוכרים ב 20 מ' ומספידים כ 60 מ'
- dw 31/03/2024 17:25הגב לתגובה זונכון, זה נייר חלום, אבל עם מכירות קצת יותר משמעותיות ממה שרשמת.
- 4.תפסו פרייארים (ל"ת)אלי 31/03/2024 16:11הגב לתגובה זו
- dw 31/03/2024 17:23הגב לתגובה זוזה יצרן tier1 יפני. מאד מכובד בעולם. מאד מאד מכובד. השקעה שלו מסמנת שהם רואים בטכנולוגיה כחלק מעתיד ענף הרכב בעולם. אין הרבה חברות ישראליות שיכולות לאמר דברים כאלה. היתה אחת. מובילאיי. הלוואי ויצליחו לשחזר את הצלחת מובילאיי ואז כל העלייה שהנייר עשה? זה רק הקדימון של הסרט.
- 3.ערן 31/03/2024 14:37הגב לתגובה זוהמשקיעים הקטנים. זה פשוט בגן של החברות הישראליות שתמיד דופקות את המשקיעים הקטנים ומדללים אותם כשהחברה מתחילה לתפוס תאוצה.
- 2.הם יסיימו כמו "בטר פלייס" (ל"ת)007 31/03/2024 14:03הגב לתגובה זו
- אולי כמו פאלו אלטו? (ל"ת)Hguy 31/03/2024 17:59הגב לתגובה זו
- dw 31/03/2024 17:20הגב לתגובה זואני חוזר על התובנה שרשמתי כאן כבר בעבר - אלקטריאון זה הדבר שהכי קרוב להיות מובילאיי2 בשוק המקומי. לא סתם העניין בנייר גבוה. ולאורך זמן. הלוואי וינפיקו בנאסדק לפי 1B$, שזה כפול מהיום. חושבים שזה יקר? ובכן, כזכור מובילאיי נמכרה לפי... 15B$ (וגם על זה אינטל מורווחים) רוב ההשקעות שלי שונות מאד: בזן, ניו מד, סאפיינס, על בד וכו אבל זה נייר בהחלט מעניין. זה הסטארט אפ הכי הכי סקסי בבורסה.
- מאמין מאוד באלקטריאון (ל"ת)אלישע 0542845307 31/03/2024 21:09
- 1.רגע אבל הם אמרו 31/03/2024 13:47הגב לתגובה זואלקטריאון זה משחקי מילים. בהתחלה דן זה פרוייקט מסחרי, אחר-כך מודים שזה פיילוט והם התקינו את התשתית בחינם. עכשיו הם אומרים שהפרוייקט עם אפיקים מסחרי, ולא מספרים שזה פיילוט מסובסד של משרד התחבורה. פרוייקטים בכאילו מסחריים בכאילו
- כמדומני דן מכרה את המניות שלה באלקטריאון (ל"ת)צד6 31/03/2024 17:27הגב לתגובה זו
- dw 31/03/2024 17:21הגב לתגובה זוככה זה רגולציה. זה לוקח זמן. במקור רידינג היה אמור להיות ראשון וראש העין שני. התהפך. לא באמת משנה. אני כבר מחכה לראות את מסוף רידינג עובר לחשמל אלחוטי.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.52%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עליות במניות הביטחוניות בהובלת בית שמש שעולה עד 4%; ת"א 35 יורד 0.4%
המדדים נסחרים בירידות כאשר מניות הביטוח בולטות בירידות, בעוד מניות הביטחוניות נהנות מביקושים; במקביל, המתיחות בין רוסיה לנאט"ו מחריפה עם חדירת רחפנים לפולין, בעוד איראן ו־IAEA מנסות לייצב את החזית הגרעינית
המסחר ביום שאחרי התקיפה הישראלית בקטאר מתנהל בירידות שערים מתונות, ת"א 35 יורד כ-0.4%, לעומתו ת"א 90 מוחק את רוב הירידה ונסחר כעת ביציבות סביב ה-0.
במבט על הסקטורים המרכזיים ירידות, כאשר מדד הבנקים יורד 0.4% ומדד הביטוח בולט לשלילה ומאבד 1.3%. מי שבולטות לחיוב הן המניות הביטחוניות, אולי דווקא כמו שמצופה מהן.
בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה, מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת
שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות? כל השאלות והתשובות
שחשוב לכם לדעת
השוק עלה אתמול
על חדשות התקיפה, אך הבוקר מתגברים הדיווחים כי אולי התקיפה לא השיגה את היעדים שקיוו להם במערכת הביטחון. ומה קורה בקטאר? הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו. היא גם יכולה במישרין או
דרך פרוקסי לקנות נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בכוח שלה וברצון לנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יקבלו יותר כוח, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון. קטאר נגד ישראל; ישראל נגד חמאס - תמונת מצב ומה צפוי להמשך?
ואם מדברים על אירועים גיאופוליטיים, אתמול רחפנים רוסיים חדרו לפולין, והמתיחות הגיאופוליטית מסלימה: נאט"ו בכוננות, נמלי תעופה נסגרו; היום דווח כי ראש ממשלת פולין דונלד טוסק הצהיר כי פולין ביקשה מנאט"ו להפעיל את סעיף 4 של הברית, סעיף שמאפשר התייעצות דחופה בין החברות כאשר אחת מהן מרגישה שאיום נשקף לביטחונה או לשלמותה הטריטוריאלית, לאחר שמטוסי נאט"ו הוזנקו כדי להתמודד עם חדירת כטב"מים רוסים למרחב האווירי של פולין, וברקע נשקלת אפשרות לחזק את מערך ההגנה האווירית באזור. האירועים מסמנים החרפה חמורה במתיחות בין רוסיה לנאט"ו, כאשר פולין מדגישה שמדובר בהפרה ישירה ומסוכנת של ריבונותה. מה מחפשת רוסיה בפולין ואיך זה משפיע על החברות הביטחוניות (גם בישראל)? בכתבה כאן - רחפנים רוסיים חדרו לפולין: עוד דלק למניות הביטחון
- ברן זינקה 15%, נאוויטס 9% - ת״א 125 המריא 1.7% אחרי תקיפת צמרת חמאס בקטאר
- אל על ונאוויטס ירדו, נובה זינקה ב-4.3%; מניות הנדל"ן עלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעוד בנאט"ו הגזרה מתחממת, באיראן הגזרה מתקררת. על פי דווחים, איראן וה-IAEA חתמו אתמול על הסכם טכני במצרים שמייצר מסגרת לחידוש שיתוף הפעולה וביקורות גרעיניות, במאמץ לבלום הליך סנקציות מתמשך מצד ברית המעצמות. יחד עם זאת, הקיום הפורמלי של הסכם זה תלוי בהמשך תנודות בשטח, במיוחד אם יוחזרו סנקציות, והאופן שבו תתבצע הפיקוח בפועל.