אורן עזר מנכל אלקטריאון
צילום: יח"צ

אלקטריאון מדווחת על הצלחה בניסוי ראשוני של מערכת הכביש החשמלי

במקביל, החברה החלה בהתקנת מקלטים על גבי שני אוטובוס חשמליים ועל גבי משאית חשמלית כבדה. בשלב ראשון, הכביש החשמלי יוביל סטודנטים מהרכבת לאוניברסיטת תל אביב
ערן סוקול | (2)

חברת אלקטריאון -3.36%  מדווחת על הצלחה בניסוי ראשוני של מערכת הכביש החשמלי אותו מפתחת החברה. במקביל, החברה החלה בהתקנת מקלטים על גבי שני אוטובוס חשמליים של חברת HIGER, ועל גבי משאית חשמלית כבדה של חברת EFORCE. בשלב ראשון, הכביש החשמלי יוביל סטודנטים מהרכבת לאוניברסיטת תל אביב.

התקדמות כנראה משמעותית, אבל מה עם הכסף? החברה אמנם נסחרת ב-720 מיליון שקל בבורסה המקומית, אבל נכון לסוף יוני היה לה פחות מ-10 מיליון שקל, ובקצב השריפה שלה נראה שהמזומנים כמעט והתחסלו. האם תההי הנפקה? האם גוף אסטרטגי ייכנס פנימה? עדיין לא ידוע, אבל צפו לחדשות בקרוב. 

"גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן"

על פי הדיווח, החברה הטמינה מערכת מלאה של הכביש החשמלי מתחת לשכבת אספלט באורך של 20 מטרים בכביש הניסויים שבמתחם החברה, וביצעה בהצלחה טעינה של רכב חשמלי מסוג רנו זואי תוך כדי נסיעתו.

במסגרת הניסוי הדגימה החברה העברת אנרגיה בעוצמה של 8.5KW בנצילות של מעל 91%. החברה מציינת כי היא צפויה להגיע להעברת אנרגיה של מעל 15KW בשבועות הקרובים.

התקנה זו מהווה אבן דרך מרכזית לקראת התקנת המערכת במסגרת הפרויקט בשוודיה, שצפויה להתבצע בתחילת חודש נובמבר 2019, על מנת לאפשר לחברה לבחון את הטכנולוגיה בתנאי מזג אויר חורפיים בצפון אירופה, כתנאי לעמידה בתנאי הסף למכרז לפיילוט הטרום מסחרי הצפוי להתפרסם בשוודיה במהלך החודשים הקרובים.

לקראת התקנה זו יתקיים בתחילת חודש אוקטובר, במתקן החברה, מפגש הדרכה והדגמה עם שותפי החברה לפרויקט בשוודיה, שבמסגרתו יוכשר צוות ההתקנה השוודי ותתבצע התקנה משותפת של מקטע כביש חשמלי נוסף באורך של כ-50 מטרים במתקן החברה.

המפגש יכלול הדרכה לגבי אופן ההתקנה, בדיקות מערכת מקיפות שיבוצעו על ידי גורמים חיצוניים וכן יתקיים דיון בנוגע להיערכות לפריסת ותפעול המערכת בשוודיה.

הכביש החשמלי יוביל סטודנטים מהרכבת לאוניברסיטה

במקביל, החברה, יחד עם שותפיה, החלה בתהליך התקנת המקלטים פרי פיתוחה על גבי שני אוטובוס חשמליים של חברת HIGER, ועל גבי משאית חשמלית כבדה של חברת EFORCE.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההתקנה על המשאית צפויה להסתיים במהלך חודש דצמבר 2019, לקראת הדגמה חיה על הכביש החשמלי בשוודיה ברבעון הראשון לשנת 2020, ההתקנה על האוטובוסים צפויה להסתיים לקראת חודש פברואר 2020. במהלך חודש אפריל 2020 צפויה החברה לבצע נסיעה וטעינה של האוטובוסים בשוודיה ובתל אביב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אורי פ. 22/09/2019 16:30
    הגב לתגובה זו
    מכונית פרטית היא עם מנוע 100 כ"ס. בעלייה לאוניברסיטה עם 4 נוסעים היא צורכת את מלוא ההספק. כלומר, טעינה על לאותו זמן נסיעה תצרוך פי 10 יותר זמן. אז מה לגבי אוטובוס עם 50 נוסעים?
  • 1.
    בארץ יבקשו פרוטקשיין מעצ והבדוואים. (ל"ת)
    ערן 22/09/2019 12:39
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.