אורן עזר מנכל אלקטריאון
צילום: יח"צ

אלקטריאון מדווחת על הצלחה בניסוי ראשוני של מערכת הכביש החשמלי

במקביל, החברה החלה בהתקנת מקלטים על גבי שני אוטובוס חשמליים ועל גבי משאית חשמלית כבדה. בשלב ראשון, הכביש החשמלי יוביל סטודנטים מהרכבת לאוניברסיטת תל אביב
ערן סוקול | (2)

חברת אלקטריאון -1.55%  מדווחת על הצלחה בניסוי ראשוני של מערכת הכביש החשמלי אותו מפתחת החברה. במקביל, החברה החלה בהתקנת מקלטים על גבי שני אוטובוס חשמליים של חברת HIGER, ועל גבי משאית חשמלית כבדה של חברת EFORCE. בשלב ראשון, הכביש החשמלי יוביל סטודנטים מהרכבת לאוניברסיטת תל אביב.

התקדמות כנראה משמעותית, אבל מה עם הכסף? החברה אמנם נסחרת ב-720 מיליון שקל בבורסה המקומית, אבל נכון לסוף יוני היה לה פחות מ-10 מיליון שקל, ובקצב השריפה שלה נראה שהמזומנים כמעט והתחסלו. האם תההי הנפקה? האם גוף אסטרטגי ייכנס פנימה? עדיין לא ידוע, אבל צפו לחדשות בקרוב. 

"גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן"

על פי הדיווח, החברה הטמינה מערכת מלאה של הכביש החשמלי מתחת לשכבת אספלט באורך של 20 מטרים בכביש הניסויים שבמתחם החברה, וביצעה בהצלחה טעינה של רכב חשמלי מסוג רנו זואי תוך כדי נסיעתו.

במסגרת הניסוי הדגימה החברה העברת אנרגיה בעוצמה של 8.5KW בנצילות של מעל 91%. החברה מציינת כי היא צפויה להגיע להעברת אנרגיה של מעל 15KW בשבועות הקרובים.

התקנה זו מהווה אבן דרך מרכזית לקראת התקנת המערכת במסגרת הפרויקט בשוודיה, שצפויה להתבצע בתחילת חודש נובמבר 2019, על מנת לאפשר לחברה לבחון את הטכנולוגיה בתנאי מזג אויר חורפיים בצפון אירופה, כתנאי לעמידה בתנאי הסף למכרז לפיילוט הטרום מסחרי הצפוי להתפרסם בשוודיה במהלך החודשים הקרובים.

לקראת התקנה זו יתקיים בתחילת חודש אוקטובר, במתקן החברה, מפגש הדרכה והדגמה עם שותפי החברה לפרויקט בשוודיה, שבמסגרתו יוכשר צוות ההתקנה השוודי ותתבצע התקנה משותפת של מקטע כביש חשמלי נוסף באורך של כ-50 מטרים במתקן החברה.

המפגש יכלול הדרכה לגבי אופן ההתקנה, בדיקות מערכת מקיפות שיבוצעו על ידי גורמים חיצוניים וכן יתקיים דיון בנוגע להיערכות לפריסת ותפעול המערכת בשוודיה.

הכביש החשמלי יוביל סטודנטים מהרכבת לאוניברסיטה

במקביל, החברה, יחד עם שותפיה, החלה בתהליך התקנת המקלטים פרי פיתוחה על גבי שני אוטובוס חשמליים של חברת HIGER, ועל גבי משאית חשמלית כבדה של חברת EFORCE.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההתקנה על המשאית צפויה להסתיים במהלך חודש דצמבר 2019, לקראת הדגמה חיה על הכביש החשמלי בשוודיה ברבעון הראשון לשנת 2020, ההתקנה על האוטובוסים צפויה להסתיים לקראת חודש פברואר 2020. במהלך חודש אפריל 2020 צפויה החברה לבצע נסיעה וטעינה של האוטובוסים בשוודיה ובתל אביב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אורי פ. 22/09/2019 16:30
    הגב לתגובה זו
    מכונית פרטית היא עם מנוע 100 כ"ס. בעלייה לאוניברסיטה עם 4 נוסעים היא צורכת את מלוא ההספק. כלומר, טעינה על לאותו זמן נסיעה תצרוך פי 10 יותר זמן. אז מה לגבי אוטובוס עם 50 נוסעים?
  • 1.
    בארץ יבקשו פרוטקשיין מעצ והבדוואים. (ל"ת)
    ערן 22/09/2019 12:39
    הגב לתגובה זו
PULS של אלביט (אלביט)PULS של אלביט (אלביט)

אלביט בחוזה ביוון: 758 מיליון דולר לאספקת מערכות PULS

אלביט מגדילה את הצבר, פוטנציאל לגידול גם ברפאל והתעשייה האווירית

רן קידר |
נושאים בכתבה אלביט מערכות

ועדת הביטחון של הפרלמנט היווני אישרה רכישת 36 מערכות שיגור רקטות מדויקות מסוג PULS מחברת אלביט מערכות, בעלות כוללת של 650 מיליון אירו (כ-758 מיליון דולר). העסקה כוללת ייצור מקומי ביוון של כ-25% מהרכיבים ביוון, לצד הדרכה והעברת ידע.

מערכת PULS מאפשרת ירי רקטות בטווח של עד 300 ק"מ עם דיוק גבוה, בכל תנאי מזג אוויר. המערכות מיועדות לשימוש בגבול הצפון-מזרחי עם טורקיה ובאיים בים האגאי. זו העסקה הראשונה במסגרת תוכנית "מגן אכילס" להגנה אווירית רב-שכבתית של יוון, בתקציב כולל של כ-3 מיליארד אירו.

הרכישה היא חלק מתוכנית מודרניזציה צבאית יוונית בהיקף 28–32 מיליארד דולר עד 2036, שמטרתה להחליף מערכות נשק רוסיות מיושנות במערכות מערביות לרבות ישראליות.

יוון וישראל ממשיכות במגעים לרכש נוסף, כולל מערכות הגנה אווירית מסוג SPYDER של רפאל ו-Barak MX של רפאל והתעשייה האווירית שעשויות להגיע לעלות כוללת של מעל 2 מיליארד דולר.

בין העסקאות הקודמות בין המדינות היה חוזה של 1.65 מיליארד דולר להקמת מרכז אימונים אווירי שמפעילה אלביט מאז 2023.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - ארית, תקציב, אג"ח

מערכת ביזפורטל |

אחרי נפילה של 20% בארית, מעניין יהיה לראות אם העצירה  תיבלם. הנפילה מיוחסת לכוונה להנפיק את רשף הבת של ארית. זו הנפקה שנתפסת כמוזרה - היא משמרת את המכשיר הבעייתי שנקרא - חברות החזקה. למה להנפיק את רשף הבת שהיא בעצם 98% מהפעילות של ארית. למה שתי חברות? זו טכניקה לבצר את השליטה בחברת ההחזקות. צבי לוי מחזיק 46%, ואם היה מנפיק בארית החזקתו היתה מדלדלת ל-36%, ואולי מדובר על ויתור שליטה. הוא מעדיף להנפיק את החברה מתחת, ולהישאר עם 46^ בארית שתחזיק 80% ברשף.

אבל, זה רק חלק קטן מההסבר לנפילה. ההסבר המרכזי הוא שכאשר בעל שליטה מוכר ומממש בכמת כזו (גם הצעת מכר וגם הנפקה) זה מסוכן לבעלי המניות. בעל השליטה יודע מתי למכור יותר מכולם. ארית הצליחה בשנה האחרונה לזנק לשווי של 5 מיליארד שקל (לפני הנפילה), כשהיא מייצרת רווחים מרשימים, אבל הרווחים האלו בשיעורי הרווחיות האלו לא יכולים להחזיק הרבה זמן. הצגנו את הנתונים בשבוע שעבר, יכולים להרחיב: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהמספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים. ורק נדגיש כי למרות הסיכון, צפוי שהרווחים ימשיכו להיות חזקים בטווח הקרוב. 


המניות הדואליות חוזרות בעלייה קלה. פער חיובי של 0.1% בלבד. הנה רשימת המניות הדואליות הגדולות ופערי הארביטראז' (הקליקו לרשימה המלאה):



 


תקציב המדינה אושר ביום שישי על ידי הממשלה. ומדובר בתקציב טוב - גירעון של 3.6%, הטלת מסים על הבנקים, העלאת השכר לשכירים שמשתכרים מעל 16 אלף שקל - ראו כאן: בכמה יעלה השכר שלכם? מחשבון. ביום שישי בנימין נתניהו עשה לפרופ' אמיר ירון מה שטראמפ עושה לג'רום פאוול, יו"ר הפד - "אני יודע שעצמאות הבנק חשובה מאוד, אבל אתה חייב להוריד את הריבית". הוא היה זהיר, אבל אסרטיבי. לא בטוח שפרופ' ירון יפעל כך. יכול להיות שדווקא רמזים עבים כאלו יעשו ההיפך - הוא יתבצר בעמדתו ורק כדי להוכיח שהוא לא נכנע לפוליטיקאים.