אורן עזר מנכל אלקטריאון
צילום: יח"צ

אלקטריאון מדווחת על הצלחה בניסוי ראשוני של מערכת הכביש החשמלי

במקביל, החברה החלה בהתקנת מקלטים על גבי שני אוטובוס חשמליים ועל גבי משאית חשמלית כבדה. בשלב ראשון, הכביש החשמלי יוביל סטודנטים מהרכבת לאוניברסיטת תל אביב
ערן סוקול | (2)

חברת אלקטריאון 0.23%  מדווחת על הצלחה בניסוי ראשוני של מערכת הכביש החשמלי אותו מפתחת החברה. במקביל, החברה החלה בהתקנת מקלטים על גבי שני אוטובוס חשמליים של חברת HIGER, ועל גבי משאית חשמלית כבדה של חברת EFORCE. בשלב ראשון, הכביש החשמלי יוביל סטודנטים מהרכבת לאוניברסיטת תל אביב. התקדמות כנראה משמעותית, אבל מה עם הכסף? החברה אמנם נסחרת ב-720 מיליון שקל בבורסה המקומית, אבל נכון לסוף יוני היה לה פחות מ-10 מיליון שקל, ובקצב השריפה שלה נראה שהמזומנים כמעט והתחסלו. האם תההי הנפקה? האם גוף אסטרטגי ייכנס פנימה? עדיין לא ידוע, אבל צפו לחדשות בקרוב.  "גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן" על פי הדיווח, החברה הטמינה מערכת מלאה של הכביש החשמלי מתחת לשכבת אספלט באורך של 20 מטרים בכביש הניסויים שבמתחם החברה, וביצעה בהצלחה טעינה של רכב חשמלי מסוג רנו זואי תוך כדי נסיעתו. במסגרת הניסוי הדגימה החברה העברת אנרגיה בעוצמה של 8.5KW בנצילות של מעל 91%. החברה מציינת כי היא צפויה להגיע להעברת אנרגיה של מעל 15KW בשבועות הקרובים. התקנה זו מהווה אבן דרך מרכזית לקראת התקנת המערכת במסגרת הפרויקט בשוודיה, שצפויה להתבצע בתחילת חודש נובמבר 2019, על מנת לאפשר לחברה לבחון את הטכנולוגיה בתנאי מזג אויר חורפיים בצפון אירופה, כתנאי לעמידה בתנאי הסף למכרז לפיילוט הטרום מסחרי הצפוי להתפרסם בשוודיה במהלך החודשים הקרובים. לקראת התקנה זו יתקיים בתחילת חודש אוקטובר, במתקן החברה, מפגש הדרכה והדגמה עם שותפי החברה לפרויקט בשוודיה, שבמסגרתו יוכשר צוות ההתקנה השוודי ותתבצע התקנה משותפת של מקטע כביש חשמלי נוסף באורך של כ-50 מטרים במתקן החברה. המפגש יכלול הדרכה לגבי אופן ההתקנה, בדיקות מערכת מקיפות שיבוצעו על ידי גורמים חיצוניים וכן יתקיים דיון בנוגע להיערכות לפריסת ותפעול המערכת בשוודיה. הכביש החשמלי יוביל סטודנטים מהרכבת לאוניברסיטה במקביל, החברה, יחד עם שותפיה, החלה בתהליך התקנת המקלטים פרי פיתוחה על גבי שני אוטובוס חשמליים של חברת HIGER, ועל גבי משאית חשמלית כבדה של חברת EFORCE. ההתקנה על המשאית צפויה להסתיים במהלך חודש דצמבר 2019, לקראת הדגמה חיה על הכביש החשמלי בשוודיה ברבעון הראשון לשנת 2020, ההתקנה על האוטובוסים צפויה להסתיים לקראת חודש פברואר 2020. במהלך חודש אפריל 2020 צפויה החברה לבצע נסיעה וטעינה של האוטובוסים בשוודיה ובתל אביב. ועדת ההיגוי להדגמת הכביש החשמלי בתל אביב המורכבת מנציגי עיריית תל אביב, נתיבי איילון, חברת דן ואלקטריאון, החליטה על מיקום ההדגמה בנתיב שבין תחנת רכבת האוניברסיטה ואוניברסיטת תל אביב, דרך רח' קלאוזנר. מערכת הכביש החשמלי תטעין אוטובוס של חברת דן שישמש כשאטל להסעת סטודנטים. תהליך העבודה מול הגורמים השונים במסגרת תכנון הפיילוט נמצא בעיצומו ותחילת התקנת התשתית במסגרת הפרויקט צפויה לרבעון השני לשנת 2020.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אורי פ. 22/09/2019 16:30
    הגב לתגובה זו
    מכונית פרטית היא עם מנוע 100 כ"ס. בעלייה לאוניברסיטה עם 4 נוסעים היא צורכת את מלוא ההספק. כלומר, טעינה על לאותו זמן נסיעה תצרוך פי 10 יותר זמן. אז מה לגבי אוטובוס עם 50 נוסעים?
  • 1.
    בארץ יבקשו פרוטקשיין מעצ והבדוואים. (ל"ת)
    ערן 22/09/2019 12:39
    הגב לתגובה זו
אילן רביב
צילום: רמי זרנגר
דוחות

החברה שזינקה פי 9 ורוצה עכשיו להיות בנק

מיטב השקעות הייתה מתחת לרדאר במשך שנים עד שהגאות בבנקים זלגה גם אליה והיא הפכה למניה הכי טובה בבורסה כשהיא "פותחת מבערים" ועושה כ-830% בשנתיים - אבל במיטב מכוונים אפילו יותר גבוה - המנכ"ל אילן רביב: "שוקלים את הכדאיות בכניסה לתחום עם רישיון בנק קטן" - דוחות מיטב השקעות לרבעון השני

מנדי הניג |

בתי ההשקעות הפכו לכוכבות של הבורסה, הריביות הגבוהות, העליות במדדים והחזרה של המשקיעים הקטנים לבורסה סידרו להן רווחים אסטרונומיים מעמלות שהקפיצו את ההכנסות, הנכסים המנוהלים גדלו ופעילות הברוקראז' התרחבה. מניות כמו מיטב, איביאי, אנליסט ואטראו, שנסחרו במכפילים נמוכים במשך שנים, זוכות לעדנה כשהדוחות האחרונים מצביעים גם על קרב גובר על הלקוחות הפרטיים והתרחבות לשוק האלטרנטיבי.

החגיגה בשוק ההון המקומי, שהחלה עם הדוחות החזקים של הבנקים ונמשכה בזינוק ברווחים של חברות הביטוח, מגיעה עכשיו גם לבתי ההשקעות. תנאי השוק תומכים בסקטור כולו: ריביות גבוהות יחסית שעוד לא ירדו, עליות במדדים, ומשקיעים שחוזרים לזירה. התוצאה היא קפיצה בהכנסות, גידול בנכסים המנוהלים, ופריחה מחודשת בפעילות הברוקראז'.

בתי ההשקעות הם כמו מכונה לייצור כסף כבר שנים וזה לא חדש. אבל בשנה האחרונה הסקטור הפיננסי כולו נהנה מזינוק ברווחיות בזכות הריביות הגבוהות והמרווחים הגדולים, ככה שזה זלג גם לבתי ההשקעות. מניית מיטב נסחרה במשך שנים במכפיל חד-ספרתי של כ-8-7 אבל בשנה וחצי האחרונות המשקיעים גילו אותה מחדש. 

מיטב נסחרת כיום בשווי שוק של כ-7.4 מיליארד שקל אחרי שבחודש האחרון היא עלתה כ-11%, מתחילת השנה היא רושמת זינוק של 216% וקרוב ל-500% ב-12 החודשים האחרונים, 835% בשנתיים האחרונות (!).


הגרף של מיטב - דשדוש במשך שנים ואז זינוק בקו אחד

עיקרי התוצאות

מיטב מדווחת על רבעון שני חזק. ההכנסות הכוללות ברבעון מגיעות ל־477 מיליון שקל, עלייה של 18% לעומת 405 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עולה ל־126 מיליון שקל לעומת 103 מיליון שקל, צמיחה של 22%. בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות מטפס ל־108 מיליון שקל, עלייה של 64% לעומת 66 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

בית שמש נופלת 7%, פיסיבי עולה 5.5%; מדד הביטוח עולה 0.7%

עונת הדוחות ממשיכה במרץ עם דוחות מיטב השקעות, ג'י סיטי, בית שמש, מימון ישיר ועוד; על מניות האנרגיה המתחדשת, שוק החוב והר השקלים, וגם למה חשוב להתווכח על הריבית בפיקדון

מערכת ביזפורטל |

המסחר מתנהל במגמה חיובית בבורסה, כאשר מדד ת"א 35 עולה 0.4% ומדד 90 עולה בשיעור דומה.
במבט על הסקטורים, מדד הבנקים עולה 0.8%, מדד הביטוח עולה 0.7%, מדד הנדל"ן עולה 0.7% ומדד הנפט והגז עולה 0.6%.


נפתח בהשקעות סולידיות. פיקדונות הן המוצר הכי מבוקש, יותר ממניות יותר מאג"ח, יותר מקרנות נאמנות. אבל האם אתם מקבלים ריבית טובה על הפיקדונות שלכם? כדאי לקרוא: ככה תקבלו ריבית טובה יותר בפיקדונות - מקרה מהשטח.

מניות במוקד

החברה שזינקה פי 9 ורוצה עכשיו להיות בנק מיטב השקעות מיטב השקעות 1.19%   הייתה מתחת לרדאר במשך שנים עד שהגאות בבנקים זלגה גם אליה והיא הפכה למניה הכי טובה בבורסה כשהיא "פותחת מבערים" ועושה כ-830% בשנתיים - אבל במיטב מכוונים אפילו יותר גבוה - המנכ"ל אילן רביב: "שוקלים את הכדאיות בכניסה לתחום עם רישיון בנק קטן" - דוחות מיטב השקעות לרבעון השני

הרווח הנקי של מימון ישיר צנח בכ-40% בשל מבצע עם כלביא מימון ישיר מימון ישיר  סיימה את הרבעון השני עם ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל ועלייה חדה בהוצאות להפסדי אשראי לשיעור שיא של 3.85%; ההוצאות התפעוליות המשיכו לגדול והעיבו על התוצאות מה שמחדד את הצורך בהתייעלות שהודיעה עליה החברה

בית שמש צמחה בהכנסות אבל שורת הרווח נשחקה הכנסות מנועי בית שמש בית שמש -7.44%   זינקו לשיא של כ-77 מיליון דולר ברבעון השני, צמיחה שת 24% מהרבעון המקביל בעיקר בזכות ביקושים במגזר הביטחוני; עם זאת, הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעקבות עלייה בהוצאות המימון והמס שנבעו מתיסוף השקל והגידול במינוף