תכירו, רשתות שיווק חבויות - הנפקות מתומחרות לפי משקיע
כולנו נחשפים כמעט מדי יום לסוגים כאלו ואחרים של רשתות שיווק -סופרמרקטים, רשתות הלבשה וכו'. המודל העסקי של אותן קמעונאיות מבוסס על רכישת מוצרים בזול מספקים, תוך ניצול יתרונות של גודל הזמנה, והפצה לציבור הרחב בדרכים שונות, תוך כדי גביית פרמיה נדיבה.
בשנים האחרונות קמו בשוק ההון הישראלי שורה של "רשתות שיווק", אך לאלו אין סניפים, אין פרסומות מושקעות,, ולרוב הן אינן מוכרות כלל לציבור הרחב. לציבור הקצת פחות רחב, קרי פעילי שוק ההון, רשתות שיווק אלו מוכרות מאוד. הן מעטרות בנוכחותם את תשקיפי הנפקות האג"ח הקונצרניות.
בשנים האחרונות, רשתות שיווק אלו מופיעות בשלב המוסדי של ההנפקה, כלומר בשלב אשר אינו פתוח לקהל הרחב, אלא לשחקנים המוגדרים עפ"י רשות ני"ע כשחקנים מוסדיים.
ראשית דבר נסביר את תהליך ההנפקה. לרוב החברה מבקשת כשלב ראשון הזמנות מן הגופים המוסדיים, ומקבלת התחייבות ל-80% מגודל ההנפקה הרצוי. בשלב זה נקבעת הריבית המקסימלית לשלב הציבורי, אשר בא לאחר מכן. הגופים המוסדיים מתחייבים להשתתף בהנפקה בתמורה לקבלת עמלת התחייבות מוקדמת, אשר מהווה להנחה על המחיר של הסחורה המונפקת. בשלב הציבורי משתתף הציבור הרחב, שאינו זכאי לעמלת התחייבות מוקדמת ומוגבל בשער הריבית המקסימלי.
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- IVIX גייסה 60 מיליון דולר למאבק בפשע פיננסי עם AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבדיקה שערכנו על ידי התבוננות וסקירה של המשתתפים המוסדיים בשורה של הנפקות כגון כנפיים, וואן טכנולוגיות, אזורים, טמפו, אשטרום נכסים וחגג, "רשתות השיווק" מהוות נתח נכבד ביותר מן השלב המוסדי.
כחלק מן תהליך גידול חלקם של השחקנים, אנו רואים שבשלב המוס4די ישנם ביקושי ייתר בהיקף גבוה מאוד ביחס לכמות שהחברה רוצה לגייס. שחקנים רבים חושבים שאינם משפיעים על שער הסגירה של המכרז המוסדי - שהינו מכרז אחיד ולא מפלה - ומגישים הזמנות במחירים גבוהים / שערי ריבית נמוכים.
תהליך זה גורם לכך שמחירי ההנפקות בשלב המוסדי גבוהים יחסית ואינם כדאיים לשלב הציבורי. לכן אנו רואים שבשלב הציבורי ישנם מעט הזמנות מן הציבור, וחלק מן ההנפקות, שכולל את אלו עם ביקושי יתר משמעותיים בשלב המוסדי, לא מצליחות להגיע להיקף ההנפקה המבוקש על ידן, או שהן סוגרות בקושי את היקף הגיוס המבוקש, למרות שהיו יכולות לגייס את כל גודל ההנפקה המבוקש בשלב המוסדי בלבד.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
כל עוד החגיגה בשוק הקונצרני נמשכת, וישנם גיוסים גדולים של כסף שזורם לתחום זה - אין מניעה מצד אותן "רשתות שיווק" לגלגל את הסחורה "היקרה" יחסית אל הציבור, וזאת תוך לקיחת רווח הכולל את עמלת ההתחייבות המוקדמת.
בגל ההנפקות הגדול האחרון אנו מתחילים לראות חולשה בשוק המשני וקושי של שחקנים אלו למכור את הסחורה היקרה אל הציבור הרחב. אם מגמה זו תימשך, ו"רשתות השיווק" ייתקעו עם המלאי ויאלצו למכור את הסחורה בהפסד - השפיות תחזור לשוק ותשנה את תמחור ההנפקות.
- 1.רגולציה = שחיתות! 01/10/2014 13:28הגב לתגובה זו20% מהסחורה - במחיר גבוה. ההנחה איננה הנחה - המחיר האמיתי הוא אקס הנחה. השלב הציבורי? לא רלוונטי כלל - אולי מעט פרייארים. הנפקות רבות נסגרות ללא ביקושים בציבורי - כי מי הטמבל שיקנה ללא הנחה (או יותר נכון בתוספת שיעור ההנחה על המחיר ההוגן)? אפשר לחכות עד למסחר ולקנות במחיר האמיתי.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.