מייקל סיילור

מייקל סיילור (Michael Saylor) הוא יזם טכנולוגיה אמריקאי, איש עסקים ואחד הפעילים והמשפיעים ביותר בעולם בתחום הנכסים הדיגיטליים, המוכר כאדריכל הראשי של שילוב הביטקוין במאזנים של תאגידים ציבוריים. סיילור, המייסד והיו"ר הפעיל של חברת התוכנה מיקרוסטרטג׳י (MicroStrategy), הוביל תפנית אסטרטגית קיצונית והיסטורית כאשר הפך את חברתו הציבורית לחברת האחזקות הגדולה בעולם של מטבע הביטקוין, תוך שימוש בתזרימי המזומנים של החברה, הנפקת אגרות חוב וגיוסי הון קבועים לצורך רכישה מתמדת של המטבע המבוזר.
משנתו הפיננסית, הרואה בביטקוין כלי יחיד לשמירה על ערך ההון מפני שחיקת האינפלציה והיחלשות המטבעות המסורתיים, הפכה אותו לאוטוריטה מובילה בוול סטריט המכתיבה את סנטימנט המשקיעים בשוק הקריפטו. מניית חברתו (MSTR), הנסחרת בבורסת נאסד"ק, מציגה תנוดתיות קיצונית ומתפקדת כמעין נייר ערך ממונף העוקב אחר מחיר הביטקוין, וביצועיה הפיננסיים והצהרותיו הציבוריות של סיילור משפיעים ישירות על תמחור הנכסים הדיגיטליים ומקרינים על תיקי ההשקעות הגלובליים והמקומיים המחזיקים בחשיפה למדדים הטכנולוגיים.
- מיקרוסטרטג'י נופלת - מינוס 5% אחרי שאיבדה החודש 20%
הנפילות במניה גבוהות מהנפילות בביטקוין; הסיבה - היא נסחרת בשווי כפול מהביטקוין שיש לה - כסף במניה הוא לא השקעה ולא הימור הוא עדר של שוטים
- ממשיכה לרכוש: מיקרוסטרטג'י רכשה ביטקוין ב-2 מיליארד דולר
החברה ממשיכה להגדיל את אחזקותיה במטבע הדיגיטלי, לאחר שרכשה 20,356 מטבעות בשווי כ-1.99 מיליארד דולר; מיקרוסטרטג'י מחזיקה כעת קרוב לחצי מיליון מטבעות בשווי מוערך של 47.8 מיליארד דולר
בועה
מיקרוסטרטג'י מדווחת על הפסדים אבל ממשיכה להמר על ביטקויןהחברה נסחרת ב-84 מיליארד דולר כשיש לה הון של 45 מיליארד דולר שמושקע בביטקוין - רכישת מנייתה שקולה לקניית ביטקוין במחיר של כ-200 אלף דולר; וגם - מסתבר שההוצאות השוטפות לא נמוכות
- מיקרוסטרטג'י מהמרת הכל על הביטקוין - האם זה יצליח?
מניית החברה זינקה ב-450% בשנה האחרונה והיא מתכננת לגייס עוד 44 מיליארד דולר לרכישת ביטקוין, אך האנליסטים מזהירים: הפרמיה העצומה על המניה והתלות המוחלטת במטבע הקריפטו עלולות להתגלות כמסוכנות
- הביטקוין יגיע ל-200 אלף דולר? המשקיעים חלוקים לגבי עתיד המטבע הדיגיטלי
הזהב הדיגיטלי: הביטקוין נופל עד 6% לכיוון ה-96 אלף דולר בזמן שהמשקיעים חלוקים אם הוא בדרך ל-200 אלף או דווקא יתרסק בחזרה ל-70 אלף דולר
- מי המטומטם שקונה ביטקוין ב-200 אלף דולר כשאפשר לקנות ב-100 אלף דולר?
מניית מיקוסטרטג'י נפלה ב-20% בשבועות האחרונים ועדיין שוויה כפול משווי הביטקוין בקופה שלה; החברה מגייסת 2 מיליארד דולר לרכישת ביטקוין; הכוונה לגייס ככל שאפשר אפילו טריליונים
- מיקרוסטרטג'י מאטה את קצב רכישות הביטקוין
המחזיקה הגדולה ביותר של ביטקוין מצמצמת את קצב הרכישות לכדי 209 מיליון דולרים בלבד
- מיקרוסטרטג'י יורדת במסחר המוקדם - הנה הסיבה
אחת מהכוכבות של וול סטריט בזמן האחרון היא מנייה שסיכוי גבוה שתיפול בהמשך - ראו הוזהרתם; וגם - על התרגיל של מייקל סיילור
- מיקרוסטרטג'י ממשיכה לרכוש ביטקוין ומצטרפת לנאסד"קהחברה רכשה של 1.5 מיליארד דולר בביטקוין וזינקה 570% מתחילת השנה; החברה ממצבת את עצמה בחזית – אך הסיכונים עוד קיימים