וול סטריט
וול סטריט
וול סטריט

וול-סטריט ננעלה בעליות; פאגאיה נפלה ב-8%, AMD איבדה 5%

מחר תימסר החלטת הריבית. כל ההערכות צופות שהריבית תישאר על כנה, במיוחד אחרי נתוני המאקרו ומדד המחירים שהעידו על כך שהאינפלציה עדיין לא הולכת לשום מקום, והיא עדיין רחוקה מיעד הפד שעומד על 2%. ההערכות האופטימיות כעת מדברות על הורדת ריבית ראשונה רק בחודש יוני, אבל יש כאלה שחושבים שגם אז לא נראה הורדת ריבית ושאנו אפילו עשויים לראות פחות מ-3 הורדות במהלך השנה, שזה כזכור מספר ההורדות שהפד עצמו אמר שהוא צופה. 

טסלה TESLA INC נסחרה בירידות שערים - מה מאסק אמר הפעם בראיון? - "אני לא יכול להרשות לעצמי להתבזבז ולא לעשות את העבודה שלי", אמר היזם. "אני עובד 16 שעות ביום וזה נורמלי עבורי"; טסלה ירדה מתחילת השנה ב-30% ובוול-סטריט חוששים

אנבידיה  NVIDIA COR עברה לעליות שערים לאחר שמוקדם יותר נסחרה בירידות - אמש התרחש כנס המפתחים שלה ובוול-סטריט ממשיכים להמליץ על המניה - "אנו מאמינים שההכרזות שייצאו מכנס המפתחים של החברה בימים הקרובים יבססו את מעמדה של אנבידיה כמובילת שוק ה-AI", כותב האנליסט וויליאם סטיין. סטיין מציב מחיר יעד חדש של 1,177 דולר למניה לעומת 911 דולר בעדכון הקודם שלו. גם כלכלני HSBC העלו את מחיר היעד שלהם מ-880 ל-1,050 דולר וחזרו על המלצת קנייה למניה. 

 

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

דאו ג'ונס 0.16%

BITCOIN 1.23%

קיראו עוד ב"גלובל"

  • טרם החל המסחר הרציף

 

מאקרו

מההונאות הגדולות בהיסטוריה - אברגרנדה ניפחה הכנסות ב-78 מיליארד דולר - חברת הנדל"ן הסינית שנתפסת כפרצוף של משבר הנדל"ן במדינה עם סקנדל נוסף - לפי ההאשמות של הרגולטור החברה ניפחה את ההכנסות בשנתיים שקדמו לאי תשלומי החובות שלה

קרן הפנסיה השניה בגודלה בעולם מתכוונת לקנות ביטקוין  BITCOIN 1.23% קרן הפנסיה הממשלתית של יפן, המנהלת נכסים בהיקף של 1.5 טריליון דולר, בוחנת אפשרויות לגיוון הפורטפוליו שלה כאשר אחד הנכסים הפוטנציאליים הוא המטבע הדיגיטלי ששובר שיאים.

פיצוץ בועת ה-EV עלה למשקיעים 1.4 טריליון דולר המשקיעים לא מעוניינים יותר בחברות EV שמפסידות כסף והם בורחים מהן כל עוד הם יכולים; פשיטת הרגל הפוטנציאלית של פיסקר היא רק טעימה ממה שהולך לבוא.

מניות חו"ל לפי ענפים: האם משתלם להתמקד בסקטור מסוים? החלטה להשקיע בסקטור מסוים הופכת אותך למשקיע אקטיבי, ומומלץ לפעול כך רק מתוך ידע והבנה; מה הרוויח מי שהחליט להתמקד בתחום הבלוקצ'יין לפני שנה והאם הוא החזיר את ההפסדים של 2022? לאיזה עוד סקטורים ניתן להיחשף באמצעות קרנות נאמנות בארץ?

אופנהיימר: המניות הקטנות טרם הצטרפו למגמת העלייה.

הריבית ביפן עולה לאחר 17 שנים; הין נחלש מול הדולר הבנק המרכזי של יפן החליט להעלות את הריבית בפעם הראשונה לאחר 17 שנים, מרמה של 0.1%- לרמה של 0% עד 0.1%; במקביל, הודיע ה-BOJ כי יפסיק לנהל את עקומת תשואות האג"ח של ממשלת יפן ויאפשר מסחר חופשי ללא התערבות.

 

מניות במרכז

המניה שהחליפה מנכ"ל וזינקה ב-11% - חברת International Paper INTERNATIONAL PAPER  , יצרנית הנייר ומוצרי האריזה, מקבלת מנכ"ל חדש והמניה קופצת. החברה הודיעה כי אנדרו סילברנייל, המנכ"ל לשעבר של מדיסון תעשיות ו-IDEX Corp, יכנס לתפקיד המנכ"ל במקומו של מארק סאטון ב-1 במאי.

אקספנג XPENG עלתה ב-3% לאחר תוצאות חזקות - החברה מסרה 60,158 רכבים ברבעון, לעומת 22,204 רכבים ברבעון הרביעי של 2022, אך התחרות הגוברת פגעה בשולי הרווח של החברה. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם ב-6.2%, ירידה של 2.5 נקודות אחוז משנה לשנה

המניה שזינקה ב-1,000%: למה סופר מיקרו קומפיוטר SUPER MICRO COMPUTER INC נופלת ב-10%? -  החברה מיצבה את עצמה כאחת המנצחות בכל הקשור לשיגעון הבינה המלאכותית ומנהלת קשרים הדוקים עם ענקית השבבים אנבידיה. סופר מיקרו קומפיוטר הציגה גידול מרהיב במכירות וצפויה לשלש את הכנסותיה ברבעון מרץ לעומת השנה קודם לכן

מיקרוסטרטג'י MICROSTRATEGY INC CL A גייסה 600 מיליון דולר באמצעות אג"ח להמרה בשביל לקנות ביטקוין - המניה נופלת ב-16% - החברה כבר לקחה הלוואות של מעל 2 מיליארד דולר על מנת לממן את הרכישות, וכעת היא ביצעה רכישה נוספת, בהיקף של קצת מעל 600 מיליון דולר, אותה היא ממנה באמצעות הנפקת אג"ח להמרה.

שיאומי נהנית מההתאוששות במכירת סמארטפונים והכתה את התחזיות - ענקית הטכנולוגיה הסינית דיווחה על עלייה של 10.9% בהכנסות, לצד זינוק של מעל 230% בשורה התחתונה הודות להתאוששות במכירת מכשירים חכמים; החברה מתכוננת להשקת הרכב החשמלי בהמשך החודש

ההנפקה המפתיעה של השנה: אנציקלופדיה בריטניקה תנפיק לפי שווי של 1 מיליארד דולר המוסד החינוכי הוותיק, המחזיק גם במילון מרים-וובסטר וחברת הטכנולוגיה הישראלית מלינגו (מורפיקס וכו'), צפוי לרשום את מניותיו למסחר כבר בחודש יוני הקרוב, במטרה להמשיך את הצמיחה של החברה בעלום הדיגיטלי.

הישראליות בוול סטריט

לאחר בחינה מעמיקה של התחזיות העסקיות וצרכי ההשקעה שלה, החליטה מובילאיי   לסגור בהדרגה את יחידת ה-IMS (Intelligent Mobility Solutions) (לשעבר After Market), המספקת מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) המותקנות לאחר ייצור הרכב. המהלך אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על התחזית הפיננסית של החברה לשנת 2024.

בנק אוף אמריקה: אפסייד של 21.6% לסייברארק  סייבר ארק שנת 2024 מסמנת את השנה הראשונה של המעבר למודל מבוסס מנויים עבור סייברארק, כאשר כ-95% מהכנסות החברה הן הכנסות חוזרות. הבנק צופה כי רוחות הנגד המקשות על צמיחת החברה יירגעו עד הרבעון השני.

הנתון המפחיד בדוחות של סולאראדג'  סולאראדג' והאם יש לה סיכוי לקאמבק? האם סולאראדג' יכולה להבריא מהשנה הקשה, למה היא נסחרת ברבע מהשווי של המתחרה - אנפייז ומתי היא תחזור לרווח?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Ai בועה 19/03/2024 20:23
    הגב לתגובה זו
    ניפוח לא הגיוני משבר הדוטקום 2 בדרך
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.