
שיאומי נהנית מההתאוששות במכירת סמארטפונים ומכה את התחזיות
ענקית הטכנולוגיה הסינית שיאומי (Xiaomi) דיווחה על עלייה של 10.9% בהכנסות ברבעון הרביעי והביסה את הערכות הרווח הנקי המתואמות, שהועצמה על ידי מכירות חזקות של סמארטפונים, כאשר הסקטור מראה סימני התאוששות. ההכנסות החברה ברבעון הרבי של השנה עמדו על 73.24 מיליארד יואן (10.17 מיליארד דולר), גידול של כ-11%ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים המוקדם להכנסות של 73.17 מיליארד יואן. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח הנקי מתואם של 4.9 מיליארד יואן, זינוק של 236% ביחס לרבעון המקביל אשתק ומעל לרווח של 3.89 מיליארד יואן אותו צפו האנליסטים. "כפי שציפו בעבר, משלוחי הסמארטפונים במחצית השנייה של 2023 היו טובים יותר מהמחצית הראשונה", אמר נשיא שיאומי לו ווייבינג בשיחת המשקיעים לאחר פרסום הדוחות. משלוחי הסמארטפונים של החברה ברחבי העולם עלו ב-23% במהלך הרבעון הרביעי ועמדו על 40.7 מיליון מכשירים. נתון אשר מציב את החברה עם נתח שוק של 13%, השלישי בגודלו בעולם. בסין, השוק הגדול ביותר שלה, המשלוחים שלה עלו ב-12% ל-9.5 מיליון מכשירים, מה שמדורג במקום החמישי, גם כן עם נתח שוק של 13 EV LAUNCH על אף ההתאוששות של שוק הסמארטפונים, העובדה שבשנים האחרונות הוא הפך לשוק רווי יותר ויותר, הביאה את החברה לפנות לאפיקים חדשים. בין היתר הודיעה החברה על כניסה לשוק הרכבים חשמליים. שיאומי שואפת להתחיל במשלוחים של כלי הרכב הראשונים שלה בסין כבר החודש, כאשר המחיר של הרכבים צפוי להתגלות באירוע השקה ב-28 במרץ. במהלך שיחת המשקיעים, אמר נשיא שיאומי כי החברה שואפת להשיג את המיקום השלישי בסגמנט היוקרתי, אך לא סיפק רמזים על האופן שבו בכוונתו לעשות זאת. עד כה הוציא שיאומי 10 מיליארד יואן בפיתוח הרכב, והתחייבה להשקיע 10 מיליארד דולר נופים בתחום במהלך העשור הקרוב. דו"ח הרבעון של החברה חשף כי הוצאות המחקר והפיתוח שלה לשנת 2023 עלו ב-19.2% ל-19.1 מיליארד יואן, בעיקר בשל עלויות הקשורות לעסקי הרכבים החשמליים.

זינוק חד במדד המחירים ליצרן - הורדת הריבית תידחה?
הזינוק החודשי החד ביותר במדד המחירים ליצרן מאז יוני 2022, עם זאת המשקיעים לא "שוברים את הכלים" שכן חלק מהעלייה נבעה מסעיפים כמו שירותי ניהול תיקים וטיסות
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב פרסמה את מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש יולי, שהפתיע כלפי מעלה עם עלייה חודשית של 0.9, לעומת צפי לעלייה של 0.2% ולאחר יציבות ביוני. בשיעור שנתי נרשמה האצה ל-3.3%, מעל התחזיות ל-2.5% ולאחר 2.3% ביוני.
גם מדד הליבה, שאינו כולל מזון ואנרגיה, זינק ב-0.9% בחודש יולי, מול תחזית ל-0.2%, ובקצב שנתי עלה ל-3.7% לעומת צפי ל-3.0%. המדד בניכוי מזון, אנרגיה ומסחר עלה ב-0.6% בחודש וב-2.8% בשנה, שניהם גבוהים מהתחזיות.
העלייה החדה נובעת בעיקר מקפיצה של 2% במרווחי השירותים הסופיים (final demand trade services), רכיב שמודד את פער המחירים בין מכירה לסיטונאי לקמעונאי. בנוסף, נרשמה האצה במחירי האנרגיה, בקורלציה עם עליית מחירי הנפט בתקופה האחרונה.
מדד המחירים ליצרן, שינוי חודשי
- האינפלציה בארצות הברית ירדה מעל הצפי - 2.4%
- הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם - האבסורד של עליית מחירי הדירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשמעות היא שלחצי המחירים אינם מגיעים רק מהסחורות, אלא בעיקר מהשירותים, מה שמאתגר את ההנחה שהאינפלציה נובעת בעיקר מהשפעות זמניות של מכסים או חומרי גלם. נזכיר כי שוק התעסוקה חווה לחצים מנוגדים, כאשר ישנה ירידה במספר המשרות מול עלייה בשכר שנובעת מגירוש של עובדים זרים, דבר שגורר עלייה בשכר העובדים המקומיים.