וול סטריטוול סטריט
וול סטריט

וול-סטריט ננעלה בעליות; לייברפסון קפצה ב-9%, סולאראדג' עלתה ב-7%

שלושת המדדים העיקריים נסחרו בעליות, כאשר הזהב המשיך לטפס והביטוקין עלה קלות. אמש השווקים סיימו בעליות, כאשר נגיד הפד ג'רום פאוול העיד בקונגרס ואמר שהוא מצפה כי הריבית אכן תרד השנה, אך הפד לא ימהר לעשות זאת וזה יעשה בהתאם לנתונים הנכנסים. גם היום פאוול מעיד בקונגרס ובוול-סטריט ימשיכו לחפש רמזים לעתיד לבוא.

בזמן שהצרכנים ממשיכים לקנות - השורטיסטים בארה"ב מהמרים נגד הקמעונאיות - אחוז השורטיסטים במניות של חברות של מוצרים לפי שיקול דעת צרכני, עלה ל-5.6% מהמניות הנסחרות עד אמצע פברואר; באופן מפתיע, המכירות הקמעונאיות היו חלשות בינואר, עם ירידה של 0.8% מדצמבר, מה שהוסיף לחששות שסוף סוף הצרכנים נכנעים

רוצים להשקיע ב-AI? אולי שווה לכם להסתכל על מיקרון MICRON TECHNOLOGY - החברה צופה כי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית תוביל לצמיחה "רב שנתית", מה שיוביל לשיא הכנסות עבור תעשיית הזיכרונות בשנת 2025. מיקרון צפויה להנות מביקושים רבים מצד ענקיות AI כמו אנבידיה ו-AMD

 

מאקרו

יו"ר הפד' ג'רום פאוול חזר והדגיש כי הבנק המרכזי אינו מתכנן להוריד את הריבית בזמן הקרוב. פאוול אמר שהוא מצפה שהריבית יתחילו לרדת מתישהו השנה, אבל הוא לא יכול לתת ציר זמן מדויק יותר מכיוון שהבנק ממתין לראות נתונים נוספים לפני נקיטת פעולה כלשהי. ″אנחנו חושבים שבגלל החוזק בכלכלה והחוזק בשוק העבודה וההתקדמות שעשינו, נוכל לגשת לצעד הזה בזהירות ובמחשבה ובביטחון רב יותר”, הוסיף פאוול.

נתח השוק של קרטל אופ"ק בשפל חדש - יצרניות הנפט בארה"ב מרוויחות - לפי הערכות, הארכת הקיצוצים בייצור האחרונה של אופ"ק, תביא את נתח השוק של הארגון בייצור נפט ל-33.9% ביוני. לעומת 41.4% באפריל 2020. ארה"ב היא כיום ללא עוררין יצרנית הנפט הגדולה בעולם ומייצרת 13.3 מיליון חביות ביום.

 

מניות במרכז

דוחות אמריקן איגל AMERICAN EAGLE OUTFITTER - עקפה את הציפיות והציגה תכנית צמיחה - הדבר שבעיקר הלהיב את המשקיעים היה ככל הנראה תוכנית ה-Powering Profitable Growth  שהחברה הציגה, בה היא מפרטת אסטרטגיה לשלוש השנים שתעזור לה להגיע להכנסות של בין 5.7 ל-6 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 10%

איך שגלגל מסתובב לו - בנק אזורי נוסף בארה"ב בתכנית הצלה - בנק NYCB קיבל למעלה ממיליארד דולר, צעד שבלם קריסה של המניה אמש במסחר; האם זה יעזור?

קיראו עוד ב"גלובל"

אקסון מוביל EXXON MOBIL מפעילה לחץ על שברון  CHEVRON CORP - תשבש את הרכישה של הס בסך 53 מיליארד דולר? - "אנחנו נשארים מחויבים לחלוטין לעסקה, ובטוחים בעמדתנו", אמר דובר שברון. "אנו מצפים לסגור את העסקה בתנאים שהוסכמו"

נובו-נורדיסק NOVO NORDISK A/S B קפצה ב-9% לאחר שחברת התרופות הדנית דיווחה על נתונים חיוביים מהשלב הראשון של הניסוי בתרופה הניסיונית שלה נגד השמנה.

ויקטוריה סיקרטס  VICTORIA'S SECRET & CO נפלה ב-27% לאחר שחברת ההלבשה תחתונה פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון והשנה כולה. החברה צופה הכנסות של 6 מיליארד דולר לשנה כולה, פחות מהצפי בוול-סטריט ל-6.2 מיליארד דולר.

קרוגר KROGER CO THE עלתה ב-7% לאחר שרשת הסופרמרקטים דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי. החברה רשמה רווח למניה של 1.34 דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח של 1.13 דולר. ההכנסות עמדו על 37.06 מיליארד דולר והגיעו מעט מתחת לציפיות.

לוקחת סיכון: בלקרוק BLACKROCK INC במשקל יתר לאשראי בגוש היורו ולמניות אמריקאיות - לדברי מומחי מכון ההשקעות של חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם, החשיבות לכך עולה בזמן שהציפיות לירידת אינפלציה והורדות ריבית פוטנציאליות על ידי הבנק הפדרלי ממשיכות - דבר שיוצר סביבה חיובית לנטילת סיכונים.

הישראליות בוול סטריט

מה הזניק את מובילאיי ב-12%? למה אמנון שעשוע לא רוכש מניות והאם מובילאיי מובילאיי  תגיע ל-40 דולר?

למרות התוצאות לרבעון: סטרטסיס סטרטסיס קפצה ב-7% - לשנת 2024, החברה רואה הכנסות של 630 מיליון דולר עד 645 מיליון דולר, שישתפרו מתקופה לתקופה לאורך השנה. זאת בהשוואה להכנסות של כ-616 מיליון דולר ב-2023

לייבפרסון לייבפרסון (US) זינקה ב-9% לאחר ש-Vector Capital דיווחה כי רכשה נתח בחברה

המניה הישראלית שזינקה ב-30% והשלימה עלייה של 180% ב-5 חודשים - החברות הישראליות בוול סטריט בעונת דוחות טובה - על פי בדיקת ביזפורטל מעל 70% מהם הפתיעו לטובה. מניית היפו היפו זינקה ב-34% לאחר שחברת ביטוח הבתים הציגה עלייה של 80% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-64 מיליון דולר והפסד EBITDA נמוך מהצפוי של 22.3 מיליון דולר, לעומת 47.3 מיליון שנה קודם לכן.

נאייקס נאייקס (US) רכשה חברת טכנולוגיה פיננסית ברזילאית ב-22 מיליון דולר - רכישת VMtecnologia תרחיב משמעותית את נוכחותה של נאייקס בשוק הברזילאי ובאמריקה הלטינית, ותציע פתרונות לשירות עצמי. הטכנולוגיה של VMtecnologia פועלת בכ-2,400 רשתות קמעוניות.

רי אוטומוטיב REE השלימה סבב גיוס של כמעט 15 מיליון דולר - החברה גייסה 14.95 מיליון דולר במניות רגילות שהונפקו בהנחה מינימלית; מספר משקיעים השתתפו בסבב, בראשות M&G, המשקיע הגדול ביותר של REE.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    היום תרד והארביטראז יהפוך שלילי (ל"ת)
    ארה"ב אתמול עלתה 08/03/2024 14:49
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    וול סטריט 08/03/2024 12:47
    הגב לתגובה זו
    כי מפחדים שמשהו יקרה בארהב בזמן שאצלנו שרים שבת המלכה . מדינה תת רמה עם חצי מוח
  • 5.
    רומי 08/03/2024 09:34
    הגב לתגובה זו
    לנוכח העליות המטאוריות במניות השבבים ובכללן חב' קמטק, מניית קמטק נמצאת כבר עכשיו בארביטראז' חיובי של כ- 3.50 אחוזים. היום, בסיום המסחר בארה"ב תחזור המנייה עם קרוב לארביטראז' חיובי דו-ספרתי לקראת המסחר בת"א ביום ראשון.. ראו עודכנתם.. בהצלחה לכולנו..
  • 4.
    אנונימי 08/03/2024 08:18
    הגב לתגובה זו
    תעודת הסל נסחרת בארה"ב, אתמול ה-7.3.24 שער הפתיחה לעומת יום קודם ירד פי 3. מישהו יכול להסביר מדוע?
  • 3.
    לא מגיעות לפה גם ככה (ל"ת)
    עליות 07/03/2024 21:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איזו בועה - עוקב של אבא של בבר (ל"ת)
    70 שנה בפנים 07/03/2024 17:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מה זה קשור לתל אביב? (ל"ת)
    חוזים עולים? 07/03/2024 16:04
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אביגל שורק, קרדיט: החברהאביגל שורק, קרדיט: החברה

רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר

שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק US

דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66%  , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.

החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.

מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר. “ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.


במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.