רוצים להשקיע ב-AI? אולי שווה לכם להסתכל על מיקרון
מיקרון טכנולוגיות MICRON TECHNOLOGY הופכת לאט לאט לשחקנית מפתח בתעשיית הבינה המלאכותית, כאשר שבבי הזיכרון שלה הם מצרך הכרחי בהפעלת המערכות המאפשרות את השימוש בטכנולוגיה המתקדמת, דבר שממצב את החברה להנות באופן משמעותי מהביקוש הגובר ליישומים הקשורים ל-AI.
הביקוש החזק לבינה מלאכותית ג'נרטיבית כדוגמת ChatGPT של OpenAI, או ג'ימיני של גוגל, הובילו לזינוק בביקוש לשרתי בינה מלאכותית המצוידים בשבבי הזיכרון שמיקרון מספקת. החברה היא בין המובילות בשוק זכרונות ה-DRAM - זיכרון דינמי עם גישה אקראית, המשמש במחשבים שולחניים ושרתים, ובזכרונות פלאש הנמצאים בסמארטפונים וכוננים קשיחים.
חברת הזיכרונות והאחסון התמודדה לאחרונה עם מחירים נמוכים לזיכרונות ה-DRAM. עם זאת, לפי דויטשה בנק, לאחרונה חלה התחזקות בתמחור ה-DRAM, דבר שצפוי להתחזק בשני הרבעונים הבאים.
מיקרון כבר אמרה בשיחת המשקיעים בדצמבר, כי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית תוביל לצמיחה "רב שנתית" עבור החברה, מה שיוביל לשיא הכנסות עבור שוק תעשיית הזיכרון בשנת 2025. בכירים בחברה ציינו גם כי החברה נמצאת בשלבים האחרונים של התאמת שבבי הזיכרון המתקדמים HBM3E למעבד הבינה המלאכותית של אנבידיה H200.
- הביקוש בשיא: מיקרוסופט השקיעה כבר 60 מיליארד דולר בתשתיות AI
- מיקרוסופט תשקיע 8 מיליארד דולר באיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים מתלהבים
מניית החברה נסחרת היום (חמישי) בעליות שערים לאחר שאנליסט Stifel שדרג את ההמלצה שלו ל"קנייה" מ"החזק" וציין את הזדמנויות הצמיחה של חברת שבבי הזיכרון בטווח הקרוב, במיוחד בכל הקשור לבינה מלאכותית.
האנליסט בריאן צ'ין העלה גם את מחיר היעד שלו למניית החברה ל-120 דולר מ-80 דולר, מה שמרמז על אפסייד צפוי של 20%. צ'ין אמר כי הוא לא מסכים עם הקונצנזוס בוול-סטריט לגבי הדוחות הקרובים של החברה, "אנחנו צופים מינוף חזק מאוד של מחיר המכירה הממוצע, בהתבסס על היצע הדוק של DRAM, צמיחת תוכן מוגברת וביקוש מצטבר לבינה מלאכותית".
"הבינה המלאכותית הג'נרטיבית זקוקה לזיכרון עם רוחב פס גבוה (HBM), ולמיקרון יש זיכרון כזה", הוסיף האנליסט. שדרוג ההמלצה של צ'ין מגיע כאשר לפני כשבוע אישרר אנליסט סיטי כריסטופר דיילי את המלצת הקנייה שלו על מניית מיקרון עם מחיר יעד של 95 דולר.
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
"מיקרון הצטרפה למסיבת ה-AI", כתב צ'ין. "אנו מאמינים כי מיקרון תהיה החברה השנייה אחרי SK Hynix שתככב אצל אנבידיה, ואנחנו גם מצפים כי החברה תככב גם אצל AMD בקרוב". לפי הערכות, מיקרון תהפוך לאחת מספקיות שבבי ה-HBM הפופולריות בקרב ענקיות הבינה המלאכותית. עוד הוסיף האנליסט כי "הביקוש הרחב יותר לאלקטרוניקה עדיין לא התחזק כמו שקיווינו, אולם הבדיקות שלנו מאשרות כי אספקת ה-DRAM מתהדקת ונמצאת במסלול להתאושש".
הדוחות לרבעון הראשון
בדוחותיה האחרונים רשמה מיקרון תוצאות טובות מהצפוי שהקפיצו את המניה. החברה דיווחה על הפסד מתואם של 95 סנט למניה לרבעון, לעומת הצפי בוול-סטריט להפסד של 1.01 דולר. ההכנסות עמדו על 4.73 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 4.58 מיליארד דולר. החברה צופה בתחזיתה לרבעון השני הכנסות של 5.3 מיליארד דולר, מעל הקונצנזוס של 4.97 מיליארד דולר.
התוצאות הפיננסיות של מיקרון משקפות את התמקדות החברה במתן מענה לביקוש המתרחב ליישומי בינה מלאכותית, עם שבבי הזיכרון בעלי רוחב הפס הגבוה של החברה.
"הביצועים החזקים והתמחור של מיקרון הביאו לתוצאות כספיות טובות מהצפוי לרבעון הראשון", אמר מנכ"ל מיקרון, סנג'אי מהרוטרה. "אנו מצפים שהיסודות העסקיים שלנו ישתפרו במהלך 2024". מניית מיקרון נסחרת כעת לפי שווי של 99.8, זאת לאחר שמניית החברה עלתה ב-6% מתחילת השנה וקפצה ב-56% בשנה האחרונה כולה.
- 1.ציון 07/03/2024 21:55הגב לתגובה זולבדיקת תקינות שבבי הזיכרונות.
- דניאל 08/03/2024 05:13הגב לתגובה זועדיף נובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
