מניית בואינג ממשיכה לעלות והסנטימנט אצל האנליסטים משתנה לטובה
הטיסות בעולם חוזרות כעת לאיפה שהיו טרום הקורונה ואחת המרוויחות העיקריות היא BOEING . החברה צפויה לרשום ברבעון האחרון של 2022 הכנסות בסך של 20.1 מיליארד דולר, הרבה מעבר ליתר הרבעונים האחרונים, והאמת שהכנסות החברה לא עקפו את רף ה-20 מיליארד דולר מאז הרבעון הראשון של שנת 2019. האנליסטים הרבה יותר חיוביים כעת, הודות להתאוששות של ענף התעופה וגם הודות לעסקת ענק של החברה, אשר צפויה להכניס לבואינג סכום מרשים של מעל ל-40 מיליארד דולר.
לפני חודש החברה הודיעה על הזמנת ענק מחברת UNITED AIRLINES , הזמנה שתוארה כ"ההזמנה הגדולה ביותר של חברת מובילה אמריקאית בהיסטוריה של התעופה המסחרית". בואינג תספק ליונייטד 100 מטוסי 787 דרימליינר, עם אופציה לרכישה של 100 יחידות נוספות מסוג מקס ג'ט 737 - סכום העסקה הכולל צפוי להגיע לסך של 43 מיליארד דולר. בואינג צפויה להתחיל לספק את המטוסים ליונייטד בשנה הבאה ועד ל-2032.
האנליסט סקוט דושלה מקרדיט סוויס העלה היום את הדירוג של מניית בואינג ממכירה להחזקה והרים את מחיר היעד מ-121 דולר ל-200 דולר (עדיין דיסקאונט של 7% לעומת המחיר הנוכחי). עד כה לאנליסט היו חששות רבים אך שיפורים בביצועי החברה משפרים את הסנטימנט - ברבעון האחרון של 2022 החברה מסרה 152 מטוסים, זאת לעומת 112 ברבעון השלישי. בנוסף, בואינג מסרה ברבעון האחרון את כמות מטוסי הסילון הגדולה ביותר מאז 2018 - 238 מטוסים.
השדרוג למניה אמנם לא משמעותי (עדיין לא מדובר על המלצת קניה), אך המניה רואה היום עליה של כ-3% ומאז חודש ספטמבר היא עלתה בכ-78% והשוק רק נהיה יותר חיובי לגביה. האנליסטים כאמור חיובים, אך לא באותה מידה - החברה פספסה יותר מדי פעמים את התחזיות שלהם והיא סבלה מבעיות בייצור במהלך השנתיים הראשונות של הקורונה, כשאם כל זה לא מספיק, שניים מהמטוסים של החברה התרסקו בשנה שעברה.
- אמאר סוברמאניה עובר לאפל - במשימה להוציא אותה מהשיתוק הטכנולוגי
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - מה האנליסטים צופים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחילת אוקטובר האנליסט קולין סקרולה מ-CFRA נתן למניה מחיר יעד של 252 דולר (אפסייד של 17% נכון למחיר הנוכחי) ודירג אותה כ"קנייה חזקה". הטענות העיקריות של האנליסט היו כי החוב של החברה לא צפוי להיות מושפע מהריבית העולה בארה"ב ותמחור בחסר של השוק לביקושים למטוסים של החברה., אשר נראה כי אלו נמצאים כאמור בעלייה.
בדוחות האחרונים בואינג הציגה הכנסות בסך 15.9 מיליארד דולר והפסד משמעותי מאוד של 6.18 דולר למניה, האנליסטים ציפו שהחברה תכניס 17.9 מיליארד דולר ושהשורה התחתונה תהיה חיובית עם רווח למניה של 0.13 דולר. שווי החברה עומד כעת על 127 מיליארד דולר והאנליסטים צופים שהחברה תכריז על רווח של 0.3 דולר למניה ברבעון האחרון של 2022 עם הפסד למניה של 7.99 בכל השנה ביחד. צפי ההכנסות לשנה הבאה עומד על 81.29 מיליארד דולר ורווח למניה של 3.66 דולר.
- 2.כמעט כל העולם רוצה לעבור לדריםליינאר. שמסתמן כאחד 15/01/2023 22:59הגב לתגובה זוכמעט כל העולם רוצה לעבור לדריםליינאר. שמסתמן כאחד מהמטוסים המוצלחים בהיסטוריה. וגם הם לאחרונה נכנסו חזק לשוק הרחפנים החשמליים לטיסות בינעירוניות מה שהולך להעביר המון כסף מתעשיית הרכבות והאוטובוסים אל חברות התעופה. כמו כן במגזר הבטחוני יהיה מעבר לפלטפורמות לא מאוישות שם בואינג כרגע היא החברה הכי מתקדמת עם חוזים מול המארינס וחיל האוויר. וגם איירבוס היריב העיקרי מקרטע בזמן האחרון בגלל עודף בעלויות ופוליטיקה אירופאית
- 1.פתאום הם ניזכרו לעדכן, היא בטח תעלה עוד ולא תעצור ב 200 רק בגלל שאנליסט אחד קבע יעד של 200! (ל"ת)אמנון 14/01/2023 00:30הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
