אחרי ירידה של 30%: ב-UBS סבורים שהגיע הזמן לקנות מניות טסלה

בבנק ההשקעות מעלים את המלצתם על המניה ומעריכים שעל אף הירידה האחרונה במחירה עתיד החברה נותר מזהיר; בינתיים, סוכנות הידיעות רויטרס חושפת דו"ח ממנו עולה שהייצור במפעל החברה בסין צפוי לרדת בכשליש, על רקע מדיניות הסגרים הנוקשה במדינה 
איתן גרסטנפלד | (4)

מניית ענקית הרכבים החשמליים TESLA INC עולה ב-3% על רקע העלאת המלצה על מנייתה מצד בנק ההשקעות UBS. ברקע, ירידה של 30% במחיר המנייה מתחילת השנה, כשבבנק מעריכים, כי עתידה של החברה עדיין מזהיר מאוד ושהגיע "הזמן להיות נועזים". 

לקריאה נוספת

קרדיט סוויס: שלוש מניות מעניינות אחרי הירידות האחרונות

מניית טסלה נפלה 10% ומאסק טוען – "לא הבנתם את כוונתי"

מאסק - "יש לי תחושה רעה בקשר לכלכלה ולשווקים"; עוצר את גיוס העובדים בטסלה

אנליסט בנק ההשקעות UBS, פטריק הומל, שדרג את המלצתו מהמלצת "שווי שוק" להמלצת "קנייה". הומל העניק למניה מחיר יעד של 1,100 דולר למניה המשקפים אפסייד של מעל 50%. ברקע, צבר הזמנות בשיא, עלייה במרווחים ויתרון תחרותי בשרשרת האספקה ​​של יצרנית הרכב החשמלי.

לדברי האנליסט העתיד והתחזית התפעולית של טסלה "חזקים מאי פעם" בשל מספר גורמים מרכזיים. ראשית, צבר הזמנות גבוה ושני מפעלים חדשים, כמו גם יתרון תחרותי מבני בשרשרת האספקה ה​​מרכזית. שנית, מצביע הומל על כך שלאחר הירידה ברבעון השני, המרווח הגולמי האוטומטי אמור לעלות על 30% מבחינה מבנית.

הומל חיובי במיוחד לגבי "היתרון התחרותי המבני של טסלה בתחומים קריטיים למשימה". האנליסט רואה שיצרנית הרכב החשמלי (EV) "ממוקמת בצורה הטובה ביותר להפוך לאחת מ-3 יצרניות הרכב העולמיות המובילות ב-2030". מה שמביא אותו לכתוב, "אנו מצפים שהשילוב האנכי של טסלה במוליכים למחצה, בתוכנה ובסוללה יביא לצמיחה ורווחיות מעולים בשנים הבאות. אינטגרציה מייצגת יתרון תחרותי חזק בסביבה של שרשראות אספקה ​​הדוקות מבחינה מבנית. סוללות הן צוואר הבקבוק הבא בתעשייה, לדעתנו"

לבסוף, הומל רואה במנייה "נקודת כניסה אטרקטיבית לעסק מוצק בצמיחה גבוהה" ומסמן שישה זרזים שעשויים לעזור למחיר מניית טסלה להתאושש בעתיד: הייצור בשנחאי חזרה לשגרה (יוני), תוצאות רבעון 2 חלשות יותר ברציפות, תחום ה-AI, עקומת העלייה של המפעלים בברלין ואוסטין, מרווח גולמי העולה על 30%, השקת Cybertruck (2023).

ירידה בתפוקה במפעל החברה בסין

ללא קשר להמלצה, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום, כי הייצור במפעל שלה בסין (שנגחאי) צפוי לרדת בלמעלה משליש ברבעון הנוכחי. זאת, בעיקר על רקע מדיניות האפס קורונה של ממשלת סין אשר גרמה לשיבושים עמוקים יותר בתפוקה ממה שחזו בחברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

על פי הדו"ח הפנימי של רויטרס, יצרנית הרכב האמריקאית שואפת לייצר יותר מ-71,000 כלי רכב במפעל שלה בשנגחאי במהלך חודש יוני. יחד עם 44,301 היחידות שייצרה באפריל ומאי, על פי נתוני איגוד רכב הנוסעים בסין (CPCA), כמות הרכבים תסתכם בסביבות 115,300 יחידות ברבעון השני של 2022. לצורך השוואה, בשלושת החודשים הראשונים של השנה, טסלה ייצרה במפעל 178,887 רכבים.

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד החברה, אמר בעבר בשיחה עם אנליסטים (אפריל), כי ייצור הרכב במפעל בסין במהלך הרבעון השני יהיה דומה לרבעון הראשון. "ייתכן גם שנשלוף ארנב מהכובע ונהיה מעט גבוהים יותר", אמר אז מאסק. אלא שלאחרונה, הוא שינה את הטון והחל להזהיר מפני הסיכונים הכרוכים במיתון.  בשבוע שעבר, הוא אמר למנהלי החברה שיש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה, וכי עליו לקצץ משרות בכ-10% ולהקפיא גיוסי עובדים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Bond james Bond 09/06/2022 23:19
    הגב לתגובה זו
    זה שם המשחק
  • 3.
    שלומי 09/06/2022 21:29
    הגב לתגובה זו
    רק אז .....אולי יהיה שווה להשקיע !!!
  • 2.
    לרון 09/06/2022 19:35
    הגב לתגובה זו
    לא ממליץ,אמזון גם בעת מיתון,אמנם הכנסותיה יירדו יחסית אולם היא עדיין בתמונה לזמן ארוך,טסלה בעייתית מאסק עוד יותר
  • 1.
    לרון 09/06/2022 19:32
    הגב לתגובה זו
    חשמליות ובמיוחד טסלה יקרות,עמך לא יוכלו לרכשן בעת מיתון לכן הירידות צופות העתיד,זול לא תמיד כדאי,לא הממלצה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.  

 שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.

לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".