ירידות שערים: הנאסד"ק ירד ב-2.1%; וולס פארגו איבדה 4.5%
המדדים בוול-סטריט ננעלו בירידות שערים: הדאו ג'ונס ירד ב-0.3%, ה-S&P500 ירד ב-1.2%, והנאסד"ק ירד ב-2.1%. מחר (שישי) לא יתקיים מסחר בוול סטריט עקב יום שישי הטוב. סיפור היום: אילון מאסק מציע לרכוש את כל מניות טוויטר TWITTER INC ב-43 מיליארד דולר, המיליארדר ומנכ"ל טסלה מציע לרכוש 100% ממניותיה של טוויטר בתמורה ל-54.2 דולר למניה. מדובר באפסייד של 18% על מחיר המניה הנוכחי. (לכתבה המלאה) האיש העשיר באסיה רוצה את הפעילות של וולגרינס בבריטניה, מוקש אמבאני שוקל לקנות באמצעות קונגלומרט Reliance הממוקד בעסקי הכרייה את בוטס, השלוחה האנגלית של רשת חנויות התרופות הנסחרת בכ-40 מיליארד ד' בוול סטריט. לבוטס כ-2,200 נק' מכירה בבריטניה ופעילות נוספת באירלנד, הולנד ותאילנד. (לכתבה המלאה) המדדים המובילים: דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% BITCOIN 1.31%
- 13.טוביה 21/04/2022 22:08הגב לתגובה זואז איך רק אצלינו הכל עולה ועולה , בורסה דירות מזון שרותים תקיפות מילחמות וכו,
- 12.מחר המשך ירידות השוק גרוע שורטים יעלו (ל"ת)רוני 16/04/2022 14:15הגב לתגובה זו
- רציונאלי 17/04/2022 12:27הגב לתגובה זוזה כל כף שקוף השורט קטן עליך רואים לך
- 11.פוטים תותים יטוסו מחר (ל"ת)רוני 16/04/2022 14:14הגב לתגובה זו
- 10.רק הפוטים ידברו ושורט תל אביב (ל"ת)יעקב 16/04/2022 14:11הגב לתגובה זו
- 9.שורטים יעופו למעלה מחר .שורט צים פועלים וטבע (ל"ת)יעקב 16/04/2022 14:11הגב לתגובה זו
- 8.לא תגיעו ל2100 ולא 2150 ובטח לא 2200 (ל"ת)יעקב 16/04/2022 14:10הגב לתגובה זו
- 7.כמו שאמרתי מחר המשך ירידות פוטים יעלו (ל"ת)יעקב 16/04/2022 14:09הגב לתגובה זו
- 6.כיל 15/04/2022 16:33הגב לתגובה זוכיל תעלה
- 5.לרון 15/04/2022 09:24הגב לתגובה זושהרי אחריו בפסח ,פסחא יש בד"כ עליות לא בומבסטיות אמנם אך שגורות
- מנדי 15/04/2022 10:23הגב לתגובה זושלמה גרינברג וגם אני (בלי קשר ביינינו)מתפוצצים מצחוק מהמשפט הלא מובן והמטופש.
- 4.לרון 15/04/2022 09:12הגב לתגובה זוכ"כ מהר,זו אבן דרך רצינית בדרכו ל נשיאות ארה"ב,עשה "שיעורי בית" אצל טראמפ
- מגיב 16/04/2022 16:36הגב לתגובה זולא רשאי לרוץ לנשיאות.
- 3.שחר 14/04/2022 21:35הגב לתגובה זולדעתי, כל עוד שזה המצב, הסקטורים הכי סבירים זה בנקים ואנרגיה עלי להוסיף שאנני יועץ השקעות/נישואין/טיולים
- 2.יצחק 14/04/2022 21:15הגב לתגובה זועד היום חשבתי שיש מחסור בשבבים לכן אין יצור מספיק של כלי רכב אך לפי הכתבה במחצית השניה של השנה יהיה עודף , באיזה תאריך יהיה איזון
- 1.הכתום 14/04/2022 20:43הגב לתגובה זואל תעשו פניקה מיותרת
- יש להגדיל את מינון ההתראות והפאניקה עשרות מונים. (ל"ת)לתמים 15/04/2022 10:26הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
