שילוח ברמז עבה לעובדיו בעניין הקוטג': "הימנעו מכל התבטאות נגד הלקוחות"
"מי שנכווה ברותחין, נזהר בצוננין", כך אומר הביטוי המקראי ומקאן אריקסון הוא משרד למוד ניסיון במקרים בהם עובדים יצאו כנגד לקוחות החברה (מקרה אורן פרנק ושירה מרגלית לפני מספר שנים). ביום חמישי האחרון שיגר המשרד לעובדיו מייל, שהגיע לידי אייס, בו הוא 'מזכיר' לכלל העובדים את חשיבות לקוחות החברה.
למרות שלא נכתבה במייל לעובדים אף מילה מסגירה אודות תנובה או קוטג' מיותר להניח כי ההודעה שהופצה לעובדי הקבוצה נועדה להציג בפניהם את מדיניות השמירה ההרמטית של מקאן על אחד מלקוחותיה הבולטים - תנובה, שנמצאת כמו שאר המחלבות בישראל בעין הסערה מאז האמיר מחיר הקוטג' לשיא של 8 שקלים.
המאבק נגד מחיר הקוטג' הפך במהרה לעוולה הצרכנית הבולטת ביותר על סדר היום בישראל. בפייסבוק נפתחה קבוצה כנגד מחיר הגבינה וזו הצליחה לעשות גלים במהרה. שיאה של הפרשה הגיעה למעשה היום (א') כאשר הנושא הובא לדיון בכנסת אליו הגיעו נציגי המחלבות שהציגו את עמדתם.
מקאן כאמור 'הזכיר' לעובדיו את רגישות הנושא ובמייל בעל נימה משפטית אלגנטית פירט בפניהם את כללי ההתנהגות במקרה זה ואת מחויבותם לנהוג ב"לויאליות כלפי הלקוחות באשר הם".
תוכן המכתב: "עובדים יקרים, כפי שבוודאי ידוע לכם, לקוחות החברה הינם הנכס החשוב ביותר של קבוצת מקאן. אנו מחויבים לפעול מול לקוחותינו במיומנות ובמקצועיות ולתת להם את השירות הטוב ביותר, כמצופה מחברת הפרסום הגדולה בישראל. לצד המקצועיות אנו מחויבים בין היתר, לשמור על סודיות, להימנע מניגוד עניינים ולגלות לויאליות ללקוחותינו באשר הם".
"אמירות או תגובות ברחבי האינטרנט, ובין היתר ברשתות החברתיות השונות המכוונות נגד לקוחות החברה עומדות בסתירה מוחלטת למחויבות החברה כלפי לקוחותיה באמור. אנו שבים ומזכירים לכם כי כעובדי חברה מחויבות החברה כלפי לקוחותיה, הינה מחויבות אישית של כל עובד ועובד בחברה".
"חופש הביטוי הינה זכות יסוד של כל אדם לרבות עובד באשר הוא, ואולם שימוש בזכות זו כעובד החברה באופן הפוגע בחברה, אינו עולה בקנה אחד עם זכות זו. ועל כן אנו מבקשים מכם להימנע מכל התבטאות נגד לקוחות החברה, כל עוד הנכם עובדי החברה".
כזכור, לפני כ-4 שנים פיטר אילן שילוח את מנכ"לי מקאן, אורן פרנק ושירה מרגלית (אז בת זוגו וכיום אשתו) מניהול המשרד לאחר שהתבטאו כנגד הלקוח המוביל של המשרד, נוחי דנקנר.
פרנק בזמנו כתב בבלוג דה-מרקר קפה, בעקבות כתבת תחקיר בכלבוטק כנגד טיב טעם כי "לא סביר שתמצאו בכל 28 שנותיה ואלפי תחקיריה (נא לשאוג בבס פומפוזי) אף תחקיר שראה אור ועסק באחד מהגורמים החזקים והמשפיעים בחתוליה שלנו - בדיוק כמו שלא היה בדעתו של גינת להוציא חוזה על שופרסל במקום על טיב טעם. להסתבך עם נוחי? לא בגן של גינת. ילדים חכמים בגן של רפי, מתעסקים רק עם מי שחלש מהם ומלחכים פינכות במסעדות פאר עם כל השאר".
ממשרד הפרסום מקאן אריקסון נמסר: "אין תגובה".
- 27.בן עלי -> מובראכ -> קדאפי -> ?? (ל"ת)נקסט פליז 20/06/2011 14:43הגב לתגובה זו
- 26.מי שלא לקוח-חוטף... 20/06/2011 10:26הגב לתגובה זוומי שכן לקוח-מקבל ליקוק והגנה. צבוע עלוב נפש
- 25.מני 20/06/2011 10:04הגב לתגובה זומספיק ללקק תחת. שילוח חי טוב. האנשים שעובדים תחתיו סובלים כמו גם כל מדינת ישראל שאוכלת חרא בגלל אנשים כמוהו!
- בושה 20/06/2011 22:23הגב לתגובה זושילוח מחזיק אותנו לתקופה סטליניסטית
- 24.ירון 20/06/2011 08:41הגב לתגובה זוחשוב מאוד לשמור על המומנטום - להתאפק ולא לקנות קוטג' וגבינות ומעדנים. ככה נוכל להביס את החברות הגדולות שעושקות אותנו יום יום. צריך להמשיך במאבק בכל הכח, כדי להשיג את התוצאות הטובות ולגרום לקריסה ופשיטת רגל שלהן ,כך שילמדו את הלקח. אנו נראה להן - מאיפה משתין ומחרבן הדג.
- 23.רון.ר 20/06/2011 00:53הגב לתגובה זולך מעל פנינו חוץ מזה אפשר לתבוע אותו על מניעת חופש הביטוי כך את זה בחשבון עלוב שכמותך
- 22.יוסי 19/06/2011 23:33הגב לתגובה זוולא גבינה לא חסר מה לאכול שישארו בסופר.
- רון.ר 20/06/2011 00:54הגב לתגובה זוכ- 3 יח מכל אחד בשבוע
- 21.ליאור 19/06/2011 21:20הגב לתגובה זוהמחויבות של העובדים שלך זה לעצמם ולחופש המחשבה שלהם. כל עוד הם לא מנהלים ובעלי תפקיד בכיר אין להם שום עניין בליקוקי ישבן שלך. הם יכולים לכתוב, לחשוב ולעשות מה שבא להם. אם יש לך בעיה עם זה לך לפסיכולוג. אם אתה חושב שבית משפט יגן עלייך שתפטר מישהו שהתבטא נגד זה שקוטג' עולה 200 ש"ח אתה חי בסרט....
- 20.בני 19/06/2011 21:12הגב לתגובה זוזה שאתה סותם פיות לעובדים שלך לא יעזור לך. חבל שמשרד "דיגיטאלי" שבראשו אתה עומד לא מצליח להבין שאתה לא חי בעידן בו אתה יכול לסתום פה למישהו!
- 19.דינה 19/06/2011 19:48הגב לתגובה זואולי חסר שם קוטג'. אולי, חלילה וחס, יש שם משהו של טרה. אין גבול למשטרת המחשבות של מקאן
- 18.בוגי 19/06/2011 18:20הגב לתגובה זולידיעתך שילוח!
- 17.אילנה שמול 19/06/2011 17:24הגב לתגובה זואנחנו כלקוחות (לא מפרסמים) של המוצר עצמו ברשתות השיווק, ברור שכל המחירים הללו מרתיחים אותנו ובצדק. יכולה להבין בהחלט מהיכן נובעת אותה מדיניות של הפרסומאי, במקרה הזה שילוח. (בין היתר, שימו לב פרסומאים, שהולכת ומתפתחת כאן מגמה רצינית של כוח של הצרכן לא רק להשפיע, אלא בהחלט להכריע) מדיניות זו נובעת מהרצון המאוד בסיסי של משרד פרסום, להראות למפרסם שאתה כפרסומאי מאוד מחוייב לו, מאוד בעדו, מאוד לטובת רווחיו. אני משערת שגם אם שילוח ועובדים בכירים בענף הפרסום, מסכימים הסכמה מלאה עם הלקוחות הזועמים.. ידיהן די כבולות בנושא, האינטרס הוא ברור והוא נקבע מלכתחילה, עוד לפני כל מחאה אפשרית. מקווה שיורידו את מחיר הקוטג' והגבינה הלבנה ל- 2.5 ש"ח, המחיר האמיתי והנכון וההוגן שהיא ראויה להימכר בו.
- אני צריך אחת כמוך, צלצלי אליי (ל"ת)שילוח 20/06/2011 07:55הגב לתגובה זו
- 16.פרולטריון 19/06/2011 16:57הגב לתגובה זומחראן אריסון
- 15.בוקר טוב מציאות 19/06/2011 16:56הגב לתגובה זושעושקות אותנו. צמצמו את סל הקניות שלכם, תוותרו על מותרות כגון גלידות, מעדנים, חטיפים ותוך חודש המחירים ירדו. ארטיק מגנום עולה 10 שקלים ??? מה המחיר המטורף הזה.. מחירי הפירות והירקות חייבים להחרים גם אותם. לאט לאט נהיה עם ממושמע עם מודעות צרכנית ככה שיפסיקו לחלוב אותנו.
- 14.הכשרה-מתי ההודעה??????????????????????? (ל"ת)אא 19/06/2011 16:45הגב לתגובה זו
- 13.כמו כל זבלן מצוי בעד כושים רק שלא במשפחתו (ל"ת)חופש הביטוי =הרבה כס 19/06/2011 16:43הגב לתגובה זו
- 12.אין גבול לחוצפה מר שילוח..כמה קטן ככה מגלומן (ל"ת)חופש הביטוי =הרבה כס 19/06/2011 16:39הגב לתגובה זו
- 11.חכם מאד מצידו. גם יצא טמבל וגם פגי בלקוח שלו. (ל"ת)גדול 19/06/2011 16:39הגב לתגובה זו
- 10.שילוח, נראה לי שהתבלבלת: צאוצסקו מת. תלו אותו (ל"ת)מקאן רקובים מזהבית 19/06/2011 16:30הגב לתגובה זו
- 9.ניסיון לרצוע את זכות הדיבור של העובדים ! בושה (ל"ת)אילן שילוח דיקטטור 19/06/2011 16:28הגב לתגובה זו
- 8.אפשר להבין שמקאן יותר גרועים מתנובה. גועל נפש (ל"ת)צריך להחרים אותם 19/06/2011 16:27הגב לתגובה זו
- 7.טל 19/06/2011 16:17הגב לתגובה זומחוץ לשעות העבודה. אין בסמכותך לכפות שום דעה על עובדיך. מחר תכפה עליהם לעשות לייק בפיסבוק על מקאן או על מה מהקמפיינים.
- 6.שתנובה שטראוס יחד עם המפרסם יתביישו (ל"ת)אנונימי 19/06/2011 16:10הגב לתגובה זו
- 5.דודו 19/06/2011 16:09הגב לתגובה זווכך במחירים מוגזמים ומנופחים עושים את המלירדים שלהם בכל שנה,פשוט גונבים אותנו באור יום.
- 4.משה 19/06/2011 16:07הגב לתגובה זומגוייסים למען המשפחות ומנהלי הקוזה נוסטרה, מושחתים נמאסתם..
- 3.גבינה רזה 19/06/2011 16:04הגב לתגובה זובפרשייה עם בניהו במקאן היו מאוד בעד חופש הדיבור...
- 2.התנהגות הנהלת מקאן 19/06/2011 15:53הגב לתגובה זוקודם שהנהלת מקאן תתנהג בצורה נאותה ללקוחותיה למתחריה
- 1.רועי 19/06/2011 15:51הגב לתגובה זורק חבל שלהמשיך ולהרוויח על חשבונם עמלות ללא פרופורציה, אם זה אין להם בעיה