15% ממשקי הבית רכשו בשנה האחרונה מזרן למיטה
מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים ומנהל איגוד הרהיטים מסר היום, כי 15% ממשקי הבית רכשו בשנה האחרונה מזרן וההוצאה הממוצעת על רכישת המזרן הסתכמה ב-2,450 שקל. בר-אל הוסיף, כי 41% מהרוכשים רכשו מזרן קפיצי, 23% רכשו מזרן אורטופדי, 17% רכשו מזרן (גומי) לטקס ו-3% רכשו מזרן ספוג.
הנתונים הנ"ל מובאים מסקר שנערך לאחרונה ע"י איגוד יצרני הריהוט בהתאחדות התעשיינים, באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, בקרב 1,000 משקי בית שמהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת.
עוד עולה מהסקר, כי 66% מהקונים שלמו עבור קנית מזרן 3,000 שקל, מתוכם 15% רכשו מזרן בסכום הנמוך מ-1,000 שקל. 9% קנו מזרן בסכום הנע בין 3,001 שקל ל-4,000 שקל. 7% קנו מזרן בסכום הנע בין 4,001 ל-5,000 שקל, ו-3% בלבד קנו בשנה האחרונה מזרן בסכום שהינו יותר מ-6,000 שקל.
בר-אל מציין, כי הפרמטר החשוב ביותר ללקוח בעת רכישת מזרן הוא הנוחות - 52% ציינו זאת בסקר. לאחר מכן הבריאות - 33% ציינו זאת. האחריות - 3% בלבד ציינו כי הפרמטר החשוב ביותר עבורם הוא האחריות. ולבסוף המחיר חשוב ל-8% מהלקוחות.
עוד עולה מהסקר, כי 42% מהרוכשים קנו מזרן בחנות הראשונה בה ביקרו. בנוסף בסמוך למועד הקניה מבקרים הרוכשים ב-2.9 נקודות מכירה בממוצע - זאת בנוסף לחנות בה רכשו.
עוד עולה מהסקר של איגוד יצרני הריהוט בהתאחדות התעשיינים, כי 47% שמעו על החנות בה רכשו את המזרן דרך המלצות של חברים או משפחה, ו-14% רכשו המזרן בחנות אקראית.